Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:39:01 GMT

هیئت‌ها از دسته‌روی پرهیز کنند

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۲۶۴۸

هیئت‌ها از دسته‌روی پرهیز کنند

به گزارش روز شنبه ایرنا «نوشاد نوشادی» رییس شورای هیئات مذهبی کشور گفت: انقلاب اسلامی و کشور ما با نهضت حسینی عجین شده است و آرمان‌های این نظام مقدس نشات گرفته از قیام عاشورا است.

وی گفت : محرم امسال و برگزاری مجالس حسینی بخاطر شیوع ویروس کرونا متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است و شاید در یک قرن اخیر کمتر شاهد برگزاری چنین مجالس و مراسمات محرم با این سختی‌ها و مشکلات و محدودیت‌ها بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای هیئات مذهبی کشور اضافه کرد: امسال جریان مقاومت و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری بر شور و شعور حسینی به‌ویژه در بین جوانان افزود و نقش مدافعان حرم و شهید قاسم سلیمانی شور و شعور و نظم و دقت را در مجالس عزاداری سراسر کشور تقویت کرد.

نوشادی ضمن قدردانی از عزاداران، مداحان، سخنرانان، و هیئات مذهبی که در رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اهتمام داشته‌اند، ادامه داد: حفظ جان مردم اولویت اصلی در کنار اقامه عزای سالار شهیدان است و در همین خصوص هیئات از هرگونه دسته روی و تجمع در روزهای تاسوعا و عاشورا  پرهیز کنند  و همه مجالس باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و در فضای باز برگزار شود و از مردم عزادار و شیفتگان مکتب حسینی در سراسر کشور انتظار می‌رود با استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و توصیه‌های بهداشتی به ساحت مقدس حضرت سید الشهدا (ع) عرض ارادت نموده و با بانیان مجالس و ناظرین بهداشتی و دستگاه‌های انتظامی نهایت همکاری و دقت لازم را داشته باشند.      

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۰ میلیون ماسک بهداشتی در بین هیئات مذهبی کشور توزیع شده است، از  کمک ها، مساعدت‌ها  و راهبری‌های سازمان تبلیغات اسلامی بعنوان متولی مجالس حسینی قدردانی و از  ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت در همکاری و نظارت بر توصیه های بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها، سازمان اوقاف و امور خیریه در طرح کمک مومنانه شمیم حسینی‌، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  هلال احمر و موسسات خیریه که در تامین  و توزیع اقلام بهداشتی و ماسک  به هیئات کمک نمودند قدردانی کرد.

نوشادی گفت‌: اطعام و نذورات  بصورت پذیرایی و  پخت وپز مناسب نیست و توزیع نذورات صرفا باید با رعایت موارد بهداشتی و بسته بندی و ترجیحا خام انجام پذیرد.

 وی همچنین گفت کمک های  مومنانه هیئات به نیازمندان و اقشار اسیب پذیر امسال با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم  متفاوت تر و  بیشتر از سالهای گذشته بوده است.  

رییس شورای هیئات مذهبی کشور گفت: با هماهنگی انجام شده  بین سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امورخیریه  و صدا وسیما  هماهنگی و تدابیر  لازم برای استفاده از ظرفیت فضای باز و بیرونی بقاع و امام زاده گان شاخص در کشور انجام گرفته تا برخی هیئات و دسته جات عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا بتوانند با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری و چهارپایه خوانی را در این اماکن بر اساس برنامه ریزی و زمان‌بندی صورت گرفته انجام دهند، وی در پایان  با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا  گفت از همه هیئات و بانیان مجالس و روحانیت معظم انتظار می‌رود با رعایت فاصله اجتماعی و شرعی به اقامه با شکوه نماز ظهر عاشورا  اهتمام ویژه داشته باشند.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه سازمان حج و زیارت عاشورا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه سازمان حج و زیارت عاشورا سازمان اوقاف و امور خیریه سازمان حج و زیارت عاشورا هیئات مذهبی کشور فاصله اجتماعی پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۲۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، امیر بهرامی هدف از این رویداد ترغیب دانش‌آموزان وشهروندان به رعایت فرهنگ ترافیک، استفاده از حمل و نقل عمومی، رعایت ایمنی در سفر‌های درون‌شهری، مشارکت سازمان‌های مرتبط و نهاد‌های مردمی و نیز توجه ویژه به عابرین پیاده، موتورسواران برشمرد.

او تصریح کرد: راهبرد افزایش ایمنی در حمل و نقل و کاهش تصادفات نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی و البته همراهی شهروندان است و در همین راستا اهتمام تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله، آموزش و پرورش، پلیس راهور، سازمان تبلیغات، صداوسیما، مسؤولان اجرایی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها و حتی رسانه‌ها را می‌طلبد.

سرپرست سازمان مدیریت ومهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری همدان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان یکی از افراد اصلی هدف در آموزش‌های ایمنی ترافیکی هستند، گفت: این طرح تا اواخر خرداد ماه امسال نیز در پارک ترافیک شهرداری ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران/ دستور موقت برای خاطیان+ فیلم