Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-به دنبال سقوط یک فروند بالگرد نظامی «بلک هاوک» ارتش آمریکا در جزیره «سن کلمنت» ایالت کالیفرنیا، دو نظامی آمریکایی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

 فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریکا امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو نظامی این کشور در سقوط یک فروند بالگرد نظامی «بلک‌ هاوک» در جزیره «سن کلمنت» ایالت کالیفرنیا جان خود را از دست دادند و سه نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

بنا به گفته یکی از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا، حادثه فوق اواخر روز پنجشنبه هفته گذشته به وقت محلی به وقوع پیوسته است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «سن دیه‌گو یونیون تریبیون»، فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریکا در بیانیه‌ای بدون ارائه هرگونه جزئیات بیشتر اعلام کرد که حادثه فوق در حومه «کلرادو» به وقوع پیوسته است.

«جی الیس ون پول» یکی از سخنگویان ارتش آمریکا در یک پیام ایمیلی در خصوص این حادثه گفت: «در این نقطه از زمان چیزی فراتر از بیانیه‌ ارائه شده را فاش نمی‌کنیم. ما همچنان در فرایند اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها هستیم و تا زمان تکمیل این فرایند، اطلاعات بیشتری فاش نخواهیم کرد».

بعد از بیانیه فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریکا، یکی از مقام های وزارت دفاع آمریکا در این خصوص به سن دیه‌گو یونیون تریبیون گفت که حادثه فوق در جزیره سن کلمنت واقع در ۷۰ مایلی غرب سن دیه‌گو و منطقه تحت کنترل نیروی دریایی ایالات متحده به وقوع پیوسته است.

جزیره فوق دارای یک فرودگاه و یک مرکز آموزش است که یگان‌های عملیات ویژه ارتش آمریکا از آن استفاده می‌کنند و تحت کنترل فرماندهی پایگاه دریایی کرونادو است.

ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان آمریکایی در بالگرد حادثه‌ دیده در حال انجام عملیات‌های آموزشی روزانه خود در حومه کلرادو ایالت کالیفرنیا بودند که این حادثه به وقوع پیوست.

اواخر ماه ژوئیه، هشت تفنگدار درایی و یک ملوان آمریکایی پس از غرق شدن یک خودروی آبی خاکی در حدود یکهزار و 500 متری امتداد ساحل جزیره سن کلمنت جان خود را از دست دادند.

بالگردهای بلک هاوک (UH-۶۰) اواخر دهه ۱۹۷۰ وارد ارتش آمریکا شد اما طی سالهای اخیر، به روز رسانی شده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: عملیات ویژه ارتش آمریکا ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۲۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند

مقام‌های آمریکایی شنبه اعلام کردند که طوفان و گردباد در ایالت اوکلاهما جان دستکم سه نفر را گرفت.

به گزارش ایرنا، سرویس ملی هواشناسی آمریکا در مناطقی از کشور از جمله ایلینوی، ویسکانسین و تگزاس درباره وقوع گردباد، طوفان‌های شدید، باران سنگین و تگرگ به ده‌ها میلیون نفر هشدار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی است که اوضاع ناپایدار آب و هوایی روز دوشنبه در بخش‌های میانی آمریکا ادامه خواهد داشت.

«کوین استیت» فرماندار اوکلاهما یکشنبه با اعلام «وضعیت اضطراری» مجوز آزادسازی بودجه بیشتر برای کمک به عملیات امدادرسانی را صادر کرد.

طوفان و گردباد روز شنبه و یکشنبه مرکز اوکلاهما را درنوردید و بخش‌هایی از شمال غرب تگزاس، غرب میسوری و کانزاس را در بر گرفت.

آژانس مدیریت بحران اوکلاهما اعلام کرد که بر اثر طوفان ده‌ها خانه نابود شده یا خسارت دیده‌اند و بیش از ۳۰ تن نیز زخمی شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • هلاکت ۴ نظامی به دست مبارزان مقاومت در المغراقه غزه
  • طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • سقوط مینی بوس به دره در باغملک / شمار کشته و مصدومین اعلام شد
  • ۱۰ کشته و مصدوم درپی سقوط مینی‌بوس به دره در باغملک
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حادثه سقوط مینی بوس به دره در باغملک