Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با توجه به شرایط کرونایی سال تحصیلی جدید که موجب محور قرار گرفتن آموزش مجازی شده مهمترین دغدغه و مطالبه خانواده‌ها، هزینه‌های آموزش مجازی دانش‌آموزان است. تاریخ انتشار: 11:30 - 08 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۱۱۷۷

خبرگزاری میزان - تسنیم نوشت: اصل ۳۰ قانون اساسی بر تأمین وسایل آموزش رایگان تا پایان دوره متوسطه توسط دولت تأکید دارد، اصلی که سال‌هاست کم فروغ شده و بخشی از هزینه‌های تحصیل در مدرسه بر دوش مردم افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان با توجه به شرایط کرونایی سال تحصیلی جدید که موجب محور قرار گرفتن آموزش مجازی شد، موضوعی که مطالبه بسیاری از فعالان حوزه آموزش و پرورش و خانواده دانش‌آموزان است بحث هزینه‌های اینترنت در این سبک از آموزش است و رایگان شدن اینترنت مصرفی معلمان و دانش‌آموزان در ساعات آموزش از طریق شبکه شاد یک مطالبه جدی است.

اما طبق آنچه از خبر‌ها به گوش می‌رسد فعلاً خبری از رایگان شدن اینترنت شبکه شاد نیست و معلمان و دانش‌آموزان باید هزینه‌ها را پرداخت کنند.

طبق گفته‌های محمود حبیبی؛ مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، " اینترنت شاد رایگان نیست و آنچه مصوب شد این است که برای استفاده از اینترنت ثابت، آبونمان ماهانه تعیین شود که هنوز هزینه آن مشخص نیست، اما رقم آن بسیار اندک خواهد بود. هزینه استفاده از اینترنت همراه برای سایت‌های داخلی یک سوم است و هزینه شاد هم برای معلمان و دانش‌آموزان یک سوم خواهد بود این اینترنت فقط برای استفاده از بستر شاد است و در صورت استفاده از نرم‌افزار‌های دیگر نرخ اینترنت به شیوه معمول برای آن‌ها محاسبه خواهد شد".

البته مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند مذاکرات برای رایگان شدن اینترنت شاد ادامه دارد، اما تا آغاز سال تحصیلی جدید کمتر از ۱۰ روز فرصت باقی مانده است و باید بحث آموزش دانش‌آموزان به عنوان یک اولویت مدنظر مسئولان قرار بگیرد.

اتفاق خاصی برای هزینه اینترنت شاد نیفتاده است!

عادل برکم معلم در این رابطه می‌گوید: اصل ۳۰ قانون اساسی تاکید دارد وسایل آموزش باید به صورت رایگان تامین شود و اینترنت و حتی فراتر از آن یعنی در اختیار گذاشتن وسایل آموزش مجازی باید جزو وظایف دولت تلقی شود و اگر دولت نمی‌خواهد زیر بار تامین ابزار آموزش مجازی برود بدیهی‌ترین کار رایگان کردن اینترنت شاد است.

او ادامه می‌دهد: هم‌اکنون اگر قرار باشد، هزینه اینترنت شاد، یک سوم قیمت محاسبه شود عملاً اتفاق خاصی نیفتاده است، چون در حالت عادی هزینه استفاده از سایت‌های بین‌المللی سه برابر است و هزینه استفاده از سایت‌های داخلی یک سوم قیمت است، اگر دولت خود را به عنوان پاسدار قانون اساسی کماکان ملزم به رعایت آن می‌داند اینترنت رایگان حداقل کار ممکن است.

برکم معتقد است که در بودجه سال ۹۹، ۱۰ میلیارد تومان بابت طراحی سیستم آموزش الکترونیکی در نظر گرفته شده است و باید مشخص شود آیا این مبلغ اختصاص یافته؟ و در کجا هزینه شده است از سوی دیگر باید بگویم در بحث پلتفرم شاد، اگر می‌گویند شاد هبه است شاید به خاطر این نمی‌توانند هزینه اینترنت آن را رایگان کنند!

اگر چه پلتفرم شاد از نظر آموزش و پرورش یک دستاورد محسوب می‌شود که هزینه‌ای را هم برای آن‌ها رقم نزد و به صورت هبه در اختیار آن‌ها قرار گرفت و همراه اول نیز از ترافیک شبکه، سود خود را خواهد برد، اما در این میان موضوع اصلی حقوق دانش‌آموزانی است که حالا آموزش رایگان سال‌هاست بر دوش خانواده آنهاست و حالا در سبک جدید آموزش مجازی نیز باید هزینه‌های اینترنت را تأمین کنند؛ و بحث تأمین اینترنت رایگان زمانی با اهمیت‌تر می‌شود که نگاهی به دو نظر سنجی وزارت آموزش و پرورش و وزیر ارتباطات بیندازیم، طبق این دو نظرسنجی تأمین هزینه‌های اینترنت مهمترین مطالبه مردم بود.

در نظر سنجی وزیر ارتباطات، ۹۰ درصد مردم در پاسخ به این پرسش که آیاهزینه اینترنت شما یا استفاده از آموزش مجازی افزایش یافته است؟ پاسخ مثبت داده‌اند همچنین در پاسخ به این پرسش که در سال تحصیلی گذشته کدامیک برای شما چالش بزرگتری بود، هزینه شبکه یا کیفیت خدمات "شاد"؟ ۵۹ درصد گفته‌اند هزینه و ۴۱ درصد کیفیت.

همچنین در نظر سنجی وزارت آموزش و پرورش که در بستر شبکه شاد از مخاطبان آن انجام شد، پاسخ به دو سؤال زیر، خود به تنهایی گویای بسیاری از حقایق این روز‌های آموزش و پرورش است:

رایگان شدن ترافیک مصرفی در شبکه شاد تا چه حد برای شما مهم است؟

۵ درصد کم. ۵ درصد متوسط. ۱۴ درصد زیاد و ۷۶ درصد خیلی زیاد.

۴. آیا دوستانی دارید که در صورت رایگان نبودن ترافیک شاد، اصلاً امکان حضور در کلاس مجازی را نداشته باشند؟

۶۹ درصد بله و ۳۱ درصد خیر.

بیشتر بخوانید: راهنمای عمل شبکه آموزشی شاد ویژه مدیران

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدارس ویروس کرونا رایگان شدن اینترنت هزینه اینترنت آموزش و پرورش دانش آموزان آموزش مجازی اینترنت شاد سال تحصیلی هزینه ها شبکه شاد یک سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها

 


به گزارش تابناک فرمانده فراجا خطاب به رؤسای پلیس نسبت به ایجاد مراکز غیرقانونی مبتنی بر زدو بند، به بهانه توقیف خودروی بی‌حجاب ها، هشدار داد.

سردار رادان در جمع روسای پلیس که از شبکه خبر پخش شد، گفت:در توقیف خودرو بی حجاب ها وقتی راننده می تواند خودرو را به پارگینگ ببرد چه نیازی به یدکش است که راننده هزینه ای هم متحمل شود. البته در مواردی که فرد مقاومت می کند یدکش باید بیاید و راننده تمام هزینه ها را بدهد.
وی افزود: ولی در توقیف خودروی بی حجاب ها این نباشد که یک عده ای به عنوان خودرو بر و یدک کش و پارکینگ دار باهم ببندند و کلونی نامیمونی ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود