Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،از شب گذشته عزاداری های حسینی شور بیشتری به خود گرفته و عاشقان عصمت و طهارت (ع) با تشکیل دسته های عزاداری در فضاهای باز، جلوی منازل و دیگر محیط های باز به یاد شهید کربلا سوگواری می کنند.

امروز نیز که بنام سقای کربلا علمدار ابا عبدالله الحسین (ع)، حضرت اباالفضل العباس (ع) نامگذاری شده، فریاد یا ابوالفضل (ع) در سراسر استان از روستا گرفته تا شهر طنین انداز شده و عزاداران به یاد علمدار کربلا سوگواری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزاداران حسینی با توجه به متفاوت بودن سبک و سیاق عزاداری امسال به علت شیوع بیماری کرونا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی هم عشق و محبت خود را به سالار شهیدان نشان می دهند و هم با رعایت موازین بهداشتی حفظ سلامت جامعه را وظیفه خود می دانند.

آنان با زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از مواد ضدعفونی کننده تصویر زیبایی از شور و شعور حسینی و درایت بالای عاشقان سرور آزادگان جهان را نشان می دهند.

یکی از شهروندان عزادار ارومیه ای، در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: کرونا نتوانست مانع سوگواری علاقمندان اهل بیت (ع) شود؛ ما با رعایت کامل موازین بهداشتی و خود داری از زیرپاگذاشتن پروتکل‌ها، این مراسم را با شکوه بیشتر برگزار می کنیم.

وحید فاتحی که از فعالان هیات های مذهبی است، افزود: حرکت متوازن هیات های مذهبی و رعابت مقررات تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، زیباترین تصویر را از درایت و شور و شعور حسینی عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) به جهانیان نشان داده و دشمنان اسلام را حیرت زده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی هم اظهار داشت: امسال از همان زمان آغاز ماه محرم، برنامه های ویژه ای برای رعایت پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته شده و علاوه بر این، نظارت مستمری بر عزاداری ها انجام شده تا موازین بهداشتی رعایت شود.

حجت الاسلام محمد داداش زاده ادامه داد: همچنین امسال به علت شیوع بیماری کرونا پویش های «هرخانه یک حسبنیه» درسطح محلات راه اندازی شد تا هم عزاداری و هم حفظ سلامت جامعه هردو کنارهم قرار گیرد.

تاسوعای حسینی به دلیل انتساب به حضرت ابوالفضل العباس (ع) در آذربایجان غربی با شکوه بی نظیری برگزار می شود و عزاداران و مداحان اشعار و مداحی های خود را به قمر بنی هاشم (ع) اختصاص داده و برای علمدار سرور آزادگان جهان اشک ماتم می ریزند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع کرونا دستورالعمل های بهداشتی دسته های عزاداری تاسوعای حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد: نماز جمعه    14 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اقامه می‌شود.

  پیش از خطبه ها؛   حجت الاسلام میرزایی ،  مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)   آذربایجان غربی در سخنانی به

تبیین اهمیت و الزامات تعلیم و تربیت مهدوی خواهد پرداخت.

مصلی امام خمینی ارومیه از ساعت ده و نیم پذیرای همشهریان خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • مسجد ارک تهران میزبان عزاداران شهادت امام صادق(ع) می شود
  • رسانه‌ها پای کار بیست‌ویکمین همایش پیرغلامان حسینی باشند
  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان