Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدیق جدیدالاسلامی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اشاره به عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم معاونت درمان دانشگاه اظهار کرد:اجرای برنامه بسته‌های هفت گانه طرح تحول نظام سلامت از سال ۹۳ و برنامه ماندگاری پزشکان در استان‌های محروم از جمله این اقدامات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به برنامه مقیمی افزود: در برنامه پزشکان متخصص مشمول برنامه مقیمی در کل استان کردستان تعداد ۱۷ مجوز از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هشت رشته صادر شده است که تا پایان دی ماه سال ۹۷ حدود ۹۴ درصد از مجوز‌های صادره فعال و ۹۰ نفر متخصص در این برنامه در شهرستان‌های مختلف استان بکارگیری شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: برنامه ارتقاء کیفیت هتلینگ بیمارستان ها، تعمیر و بهسازی به ارزش ۳۷۲ میلیارد ریال و خرید تجهیزات سرمایه‌ای به ارزش ۵۹ میلیارد ریال تا پایان دی ماه ۹۷ در این ایام صورت گرفته است.

جدیدالاسلامی به برنامه کاهش فرانشیز گریزی زد و گفت: مبلغ ۶۲۴ میلیارد ریال تخفیف یارانه جهت بیماران بستری انجام شده است.

او به برنامه ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین در استان اشاره کرد و یادآور شد: زایمان به صورت سزارین از حدود ۴۰ درصد در سال ۹۲ به ۳۳ درصد در سال ۹۹ کاهش یافته است.

جدیدالاسلامی تصریح کرد: برنامه ارتقاء خدمات ویزیت مبلغی بالغ بر ۱۵۶ میلیارد و ۹۱۵ میلیون ریال بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از جذب بیش از ۵۱۶ نفر نیرو‌های متخصص و فوق تخصص از سال ۹۲ تاکنون در استان خبر داد.

جدیدالاسلامی با بیان اینکه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کوثر در سال ۹۵ افتتاح شد، افزود: بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهید چمران سروآباد در سال ۹۶، بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهدای دهگلان در سال ۹۵ از دیگر اقدامات دانشگاه در دولت یازدهم و دوازدهم است

او با اشاره به افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی رازی بانه در سال ۹۷ ادامه داد: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شفای سقز در سال جاری افتتاح خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش بیش از ۱۰۰۰ تخت فعال بیمارستانی دانشگاهی در بیمارستان‌های استان خبرداد و گفت: ایجاد مراکز غربالگری سرطان در شهرستان‌های سنندج، قروه، مریوان، سقز از دیگر اقدامات این معاونت است.

جدید الاسلامی با اشاره به ایجاد کلینیک ویژه تخصصی در شهرستان‌های سنندج، بانه، قروه، مریوان، سقز، کامیاران و دهگلان افزود: بلوک زایمانی LDR در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی بعثت و شهر‌های مریوان، دیواندره، بانه، سقز و بیجار ایجاد شده است.

او به توسعه اورژانس بیمارستان توحید، بوعلی مریوان، امام خمینی (ره) سقز و فجر گریزی زد و گفت: مجوز IPD (مجوز پذیرش بیماران بین الملل) از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بیمارستان‌های کوثر، بعثت، توحید، بوعلی و فجر مریوان و رازی بانه اخذ شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: رایگان نمودن زایمان طبیعی، راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی غیرحضوری درهمه بیمارستان‌های استان، خرید تجهیزات سرمایه‌ای از جمله دو دستگاه MRI برای شهرستان‌های سقز و مریوان، ۴ دستگاه CT Scan برای بیمارستان کوثر و شهرستان‌های دیواندره، کامیاران و سقز۸ در مدت زمان یاد شده صورت گرفته است.

جدیدالاسلامی خاطرنشان کرد: ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز جهت بیمارستان‌های تحت پوشش، هشت دستگاه بی‌خطر ساز پسماند‌های پزشکی جهت بیمارستان‌های تابعه، سه دستگاه لاپاراسکوپ برای شهرستان‌های سقز، قروه و بانه، آنژیوگرافی جهت مرکز توحید، شتابدهنده خطی جهت مرکز توحید انجام شده است.

او افزود: ۱۰ واحد منزل مسکونی جهت پزشکان در شهرستان‌های استان احداث شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان از تسهیل راه اندازی بیمارستان خصوصی آریا در سنندج خبر داد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرونا ویروس معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۳۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از جان باختن دو جوان در سانحه واژگونی خودرو در باشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، محمدامین نیکویی‌نژاد، امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ اظهار کرد: طی تماسی با مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ در ساعت ۰۰:۴۴ بامداد امروز مبنی بر واژگونی خودروی پژو ۴۰۵ در فلکه ورودی شهر باشت به‌سمت چرام اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله نیروهای اورژانس ۱۱۵ جهت امدادرسانی از نزدیک‌ترین پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: در این حادثه متأسّفانه قبل از رسیدن نیروهای اورژانس به محل، سرنشینان خودروی پژو دو جوان ۲۰ و ۲۲ ساله بودند که به علت شدت حادثه در صحنه جان باخته بودند.

کد خبر 748326

دیگر خبرها

  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است