Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته فنی المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور نتایج آزمون غربالگری مرحله اول دوازدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی را اعلام کرد.

در حیطه آموزش پزشکی ۹۰ دانشجو، در حیطه استدلال بالینی ۹۰ دانشجو، در حیطه تفکر علمی در علوم پایه ۹۱ دانشجو، در حیطه  کارآفرینی در بستر دانشگاههای هزاره سوم ۹۲ دانشجو، در حیطه مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت ۹۴ دانشجو و در حیطه مدیریت نظام سلامت ۹۰ دانشجو به مرحله گروهی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله اول گروهی دوازدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور نیز به عنوان بزرگترین رویداد علمی دانشجویی به بیماری کرونا اختصاص یافته است و گروه های هر دانشگاه در این مرحله در موضوعات ارائه شده به رقابت می پردازند.

بر اساس اعلام کمیته فنی المپیاد عناوین کار گروهی حیطه ها به این صورت مشخص شده است:

حیطه  کارآفرینی در بستر دانشگاههای هزاره سوم: کرونا و بازارهای نوظهور سلامت در ایران و جهان

حیطه آموزش پزشکی :‌ تقویت سیستم مجازی حمایت از دانشجویان در بحران: همه گیری کرونا

حیطه استدلال بالینی: استدلال بالینی در پاندمی کرونا

حیطه تفکر علمی در علوم پایه: پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری کووید ۱۹

حیطه مدیریت نظام سلامت: روش های تقویت ماندگاری منابع انسانی در شرایط اضطراری، بحرانها و بلاهای طولانی مدت.

حیطه مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت: علوم انسانی سلامت در مواجهه با پاندمی کرونا

علت انتخاب کار گروهی این رویداد علمی به کرونا، پاسخگویی به نیاز جامعه است و انتظار می رود دانشجویان المپیاد نسبت به مسائل مهم و اساسی سلامت جامعه حساسیت داشته باشند.

کد خبر 5010927

منبع: مهر

کلیدواژه: المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی استعداد درخشان کنکور 99 سازمان سنجش محرم 99 ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آموزش مجازی دانشگاه های علوم پزشکی آزمون دکتری تخصصی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش بدون آزمون سال تحصیلی جدید منصور غلامی المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۳۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: مرحله اول طرح واکسیناسیون طرح تکمیلی فلج اطفال در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با پوشش ۱۰۰درصدی جمعیت هدف کودکان زیر ۵ سال اجرا شد.
حامد جزجلالیان افزود: با توجه به اینکه بیماری فلج اطفال در کشور‌های همسایه به‌خصوص همسایگان شرقی، به‌صورت اپیدمی درآمده است و از طرفی جابه‌جایی‌های جمعیتی، شهروندان نیشابوری نیز در معرض خطر ورود ویروس فلج اطفال هستند.

وی گفت: در مرحله اول طرح واکسیناسیون تکمیلی که ۲ تا ۴ اردیبهشت‌ماه اجرا شد، ۱۱۸ کودک نیشابوری و ۹۰ کودک غیرایرانی زیر ۵ سال علیه این بیماری واکسینه شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، گفت: اجرای عملیات تکمیلی واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال را ۱۴ تیم عملیاتی در مناطق به‌صورت تیم‌های سیار و بیش از ۳۰ مرکز خدمات جامع سلامت دارای جمعیت اتباع به‌عهده داشتند.

جزجلالیان افزود: مرحله دوم طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از ۳۰ اردیبهشت‌ تا اول خرداد در نیشابور اجرا خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم