Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، سرتیپ «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق به انتشار اخبار در برخی رسانه‌ها درباره اقدام نظامیان سعودی در ترک پایگاه هوایی «التاجی» بغداد واکنش نشان داد و گفت که این اخبار صحت ندارد و چنین چیزی از اساس تکذیب می‌شود.

به نوشته پایگاه خبری «موازین نیوز»، وی تاکید کرد: نیروهای حاضر در پایگاه هوایی التاجی همگی نیروهای امنیتی عراق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌تر نیز نیروهای ائتلاف‌بین‌المللی حضور داشتند اما طی یک مراسمی رسمی بزرگ، این پایگاه به نیروهای عراقی تحویل داده شد.

وی بار دیگر تاکید کرد که نیروهای غیرعراقی در این پایگاه نیستند و رسانه‌ها باید با دقت بیشتری اخبار را نقل کنند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق ، یکشنبه پیش (۲۳ آگوست؛ دوم شهریور)، تحویل موقعیت 8 این پایگاه را از ائتلاف آمریکایی و آغاز خروج نهایی نظامیان خارجی از التاجی را اعلام کرد.

هر چند فشارها در عراق برای خروج نظامی آمریکا از این کشور افزایش یافته، اما ائتلاف آمریکایی مدعی شد این خروج در نتیجه برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده است.

پایگاه هوایی التاجی عراق در ۸۰ کیلومتری شمال شهر بغداد، پایتخت این کشور قرار دارد و طی ماه‌های گذشته هدف حملات خمپاره‌ای و موشکی ناشناس قرار گرفته است. این پایگاه میزبان نیروهای ائتلاف آمریکا طی سال‌های گذشته بود.

از آغاز سال جاری میلادی، ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، شش پایگاه نظامی را به نیروهای عراقی تحویل داده است.

به اعتقاد کارشناسان، تصمیم آمریکا برای خروج از برخی پایگاه‌ها و مراکز نظامی به این دلیل است که آمریکا  از حملات مستمر علیه نظامیان خود در سایه خشم روزافزون مردم عراق از این تداوم حضور بیم دارد و این پایگاه‌‌ها با توجه به حملاتی که طی یک سال اخیر علیه آنجا شده از شاخص‌های لازم برای تامین امنیت نظامیان آمریکایی برخوردار نیست.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان را در تاریخ ۱۳ دی‌ماه گذشته به شهادت رساند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۳۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد الصحاف» سخنگوی جنبش حقوقی مردمی عراق تاکید کرد طرف آمریکا از گروهک‌های تروریستی برای تضمین منافع خود در عراق حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: آمریکا از هر راهی که شده تلاش می‌کند از باقی مانده تشکیلات تروریستی داعش در عراق به عنوان بهانه‌ای برای طولانی کردن حضور خود در این کشور محافظت کند.

الصحاف اضافه کرد: موضع آمریکا، تداوم حضور نظامی در عراق برای تضمین منافع خود در این کشور و منطقه به ویژه خلیج فارس است.

وی بیان کرد: حضور آمریکا در عراق غیر قانونی بوده و باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک بر اساس یک جدول زمانی مشخص به پایان برسد.

هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی روز گذشته تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری با هدف باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد. این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

کد خبر 6090762

دیگر خبرها

  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت