Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ رسانه‌های عراقی از شهادت دو تن از رزمندگان الحشد الشعبی در مقابله با گروه تروریستی داعش طی حمله تروریست‌ها به شمال شرق استان دیالی خبر دادند.

به نوشته پایگاه خبری «ناس»، عناصر داعش شب گذشته به چند نقطه امنیتی در منطقه «شیرک» در شهرستان «خانقین» در شمال شرق دیالی حمله کردند و طی آن دو نیروی الحشد الشعبی به نام‌های «ابوحیدر الانصاری» مسئول توپخانه محور دیالی و «حسین التمیمی» از رزمندگان الحشد مجروح شدند و به به بیمارستان انتقال یافتند اما در اثر شدت جراحت هر دوبه شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، عناصر داعش با تک‌تیراندازان خود به این منطقه حمله کرده بودند اما با مقاومت نیروهای الحشد الشعبی در نهایت مجبور به فرار شدند.

استان دیالی عراق، طی چند هفته اخیر، با شناسایی و دستگیری شماری از باندهای تروریستی شاهد کاهش قابل ملاحظه حملات تروریستی بود. ضمن اینکه به اعلام الحشد الشعبی عراق، تشکیلات امنیتی این استان طرح ویژه‌ای برای تامین امنیت آن در طول ایام عزاداری برای شهادت امام حسین (ع)، تدوین کرده است و سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که هزار نیروی خود را در چارچوب طرح امنیتی ماه محرم، در ۱۳ بخش دیالی مستقر می‌کند.

با این وجود طی یک هفته اخیر بر شدت حملات داعش به نقاط مختلف این استان برای نفوذ به برخی مناطق و قدرتنمایی تروریست‌ها افزوده شده است هرچند که اغلب این حملات با مقاومت نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی ناکام می‌ماند.

پیش‌تر «فرات التمیمی» نماینده پارلمان عراق از استان دیالی، درباره احتمال حملات تروریستی داعش در طول ایام محرم هشدار داده بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

191 / 320 داعش حشدالشعبی حملات تروریستی شهادت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: داعش حشدالشعبی حملات تروریستی شهادت الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۳۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق

به گزارش تابناک، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در دیدارشان در روسیه بر سر روند اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور توافق کردند.
 
علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر دیروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافق امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.
 
الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.
 
مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.
 
احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

دیگر خبرها

  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق