Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجله آمریکایی فوربس در گزارشی به تلاش عراق برای خرید جنگنده‌های رادارگریز SU-۵۷ از روسیه اشاره کرد و گزارش داد به دلایل اقتصادی و فناوری نظامی، این امر گزینه‌ای غیرعملی برای عراق است.

فوربس در گزارش خود نوشت، رسانه‌های روسی از عماد الزهیری، بازرس وزارت دفاع عراق نقل کرده‌اند که بغداد قصد خرید جنگنده‌های SU-۵۷ روسیه را دارد که مسکو تا به الان تنها نمونه‌های اولیه آن را تولید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که هنوز این خبر مورد تایید رسمی دولت عراق و روسیه قرار نگرفته است اما این امر بنا به دلایل اقتصادی و نظامی مورد تردید و سوال است؛ چراکه بغداد در شرایطی که با بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و سقوط بهای نفت روبه‌رو است، هزینه هنگفت برای خرید این نوع جنگنده‌ها برای عراق کاری دشوار خواهد بود.

جنگنده SU-۵۷ صرفاً نمونه آزمایشی است

فوربس در ادامه گزارش داد که جنگنده‌های SU-۵۷ هنوز در مرحله آزمایش‌های اولیه قرار دارند و با وجود این‌که روسیه تولید این جنگنده‌ها را از ژوئیه ۲۰۱۹ به صورت جدی کلید زد اما چندین سال طول می‌کشد جنگنده مذکور در تعداد بالا وارد ناوگان هوایی روسیه شود و در نتیجه، روند صادرات آن به زمان طولانی‌تری نیاز خواهد داشت. همچنین عراق با مشکل دیگری مواجه خواهد شد که همان روند تعمیرات جنگنده‌هاست.

بغداد در اوایل سال ۲۰۱۰ چهار میلیارد دلار برای خرید ناوگان جنگنده‌های F-۱۶ هزینه کرد اما طبق گزارش‌های رسانه‌ای از زمان خروج تیم تکنسین آمریکایی، با مشکل راه‌اندازی مناسب این جنگنده‌ها مواجه است.

عراق در اواسط سال ۲۰۱۵ نخستین جنگنده F-۱۶ خود را به هنگام نبرد علیه داعش تحویل گرفت که این جنگنده‌ها قدرتمندترین هواپیماهای نظامی هستند که عراق از زمان رژیم صدام در اختیار داشته است.

پیشتر فوربس در گزارشی تصریح کرده بود که عراق در حال حاضر قادر به ادامه‌ انجام پروازهای روتین جنگنده‌های F-۱۶ بر فراز استان الانبار در راستای مقابله با نفوذ عناصر داعش نیست، چرا که با مشکلاتی به دلیل تعمیرات و راه‌اندازی این جنگنده‌ها مواجه است.

خرید SU-۵۷  چالشی دشوارتر برای عراق

مجله فوربس در ادامه گزارش داد که تعمیر و نگهداری جنگنده‌های SU-۵۷ برای عراق چالشی دشوارتر از جنگنده‌های F-۱۶ آمریکا خواهد بود، چراکه  روسیه تیم تکنسین و مشاور نظامی در عراق ندارد و آموزش خلبانان عراقی برای به پرواز درآوردن این جنگنده‌های پیچیده، زمان‌بر خواهد بود.

فوربس عنوان کرد که عراق در صورت خرید جنگنده‌های روسی طبق قانون "CAATSA" آمریکا احتمالاً با تحریم‌های واشنگتن مواجه شود. این قانون بود که ترکیه را بعد از خرید سامانه پدافندی S-۴۰۰ روسیه از در اختیار داشتن جنگنده‌های آمریکایی F-۳۵  محروم کرد.

فوربس در پایان اعلام کرد که انتخاب جنگنده‌های SU-۵۷ از سوی عراق علاوه بر اینکه اقدام پرهزینه‌ای خواهد بود، گزینه‌ای غیرقابل توجیه از سوی این کشور به شمار می‌رود.

/ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خرید جنگنده جنگنده های SU ۵۷ جنگنده ها برای عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۳۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ارتش یمن اعلام کرد این جنگنده آمریکایی در حال انجام ماموریت خصمانه و جاسوسی در آسمان صعده بود که توسط یک فروند موشک زمین به هوای ارتش یمن شکار شد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • ببینید | لحظه ترسناک نزدیکی برخورد یک جنگنده سوخو 25 روسیه به یک پهپاد!
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم
  • تقویت احتمال پیوستن دیاس به بارسلونا با رفتن کلوپ