Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی الهیار ترکمن روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درباره جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار داشت: این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید اقدامات موثری در بخش تخصیص منابع، تامین نیروی انسانی مورد نیاز، بهبود معیشت فرهنگیان و اجرای سند تحول بنیادین انجام داده است.

وی تصریح کرد: دولت این امکان را به آموزش و پرورش داد که نزدیک به ۴۸ هزار مجوز استخدامی داشته باشد که با مجوزهای مصرف نشده از قبل، توانستیم ۵۳ هزار نفر را در یک سال جذب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان این که در دولت تدبیر و امید در زمینه اخذ مجوز و صدورها، اتفاقات خوبی رخ داده است، افزود: از دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش این بود که در سال گذشته با مانده مطالبه نزدیک به صفر وارد سال بعد شد.

الهیار ترکمن ادامه داد: آموزش و پرورش در ۱۰ سال گذشته هر سال با مبالغی از ۶۰۰ میلیارد تومان به بالا به سال مالی بعد منتقل می‌شد، اما سال ۹۸ توانست با رقمی نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان وارد سال مالی جدید شود.

افزایش ۵۹ درصدی حقوق فرهنگیان

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از دیگر اقدامات مهمی که در دولت یازدهم و دوازدهم به مرور زمان و با بهره مندی از ظرفیت‌ها انجام شد، بهبود دریافتی فرهنگیان ذکر کرد و گف: آموزش و پرورش در حوزه ستاد یکی از وظایف خود را تامین معیشت و جایگاه فرهنگیان می‌داند.

الهیار ترکمن با بیان این که آموزش و پرورش در چند سال گذشته تلاش کرد تا فاصله حقوق فرهنگیان نسبت به کارکنان سایر دستگاه‌ها را کاهش دهد، افزود: بهبود دریافتی فرهنگیان، اجرای طرح رتبه بندی در مهرماه سال ۹۸، افزایش فصل دهم قانون خدمات کشوری در اسفند گذشته و برقراری فوق العاده ویژه برای مشاغل آموزشی در خرداد ماه امسال  از اقداماتی است که در زمینه بهبود دریافتی فرهنگیان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: حقوق فرهنگیان امسال نسبت به سال گذشته حدود ۵۹ درصد افزایش یافته است، فقط حدود ۱۸ درصد از افزایش حقوق فرهنگیان ناشی از افزایش سنوات دولت به تمامی کارمندان بوده است و مابقی از سوی آموزش و پرورش صورت گرفت.

ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با بیان این که یکی دیگر از جنبه های معیشتی، بحث تامین مسکن فرهنگیان است، یادآورشد: هرچقدر هم که برای معیشت آنها تلاش شود اما باید به این توجه کرد که مسکن یکی از اصلی ترین گزینه‌های هزینه ای در سبد یک خانوار است.

الهیار ترکمن افزود: اگر مسکن فرهنگیان اجاره‌ای باشد، مبلغ بالایی از درآمد ماهانه وی به این بخش اختصاص می یابد، از این رو آموزش و پرورش به همراه وزارت راه و شهرسازی درصدد ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی به فرهنگیان شاغل و بازنشسته برآمد.

اجرای سند تحول بنیادین در دولت تدبیر و امید

وی اجرای متوازن سند تحول بنیادین را از دیگر دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید ذکر کرد و اظهارداشت: تمامی زیرنظام‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حال حاضر تعریف و همچنین برای آن بسته‌های اجرایی طراحی شده است تا امور برمبنای این هدف پیش برود.

برچسب‌ها دولت تدبیر و امید وزارت آموزش و پرورش علی الهیار ترکمن فرهنگیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت تدبیر و امید وزارت آموزش و پرورش فرهنگیان دولت تدبیر و امید وزارت آموزش و پرورش فرهنگیان دولت تدبیر و امید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حقوق فرهنگیان الهیار ترکمن سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم در استان، از معلمان و فرهنگیان مازندران قدردانی کرد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ضمن یادآوری خاطره معلم مجاهد شهید آیت الله مطهری، با آرزوی تعالی درجات برای روح مطهر این شهید و با قدردانی از زحمات و خدمات علمی،تربیتی، پرورشی، آموزشی جامعه فرهنگیان ، گفت: اهمیت تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست، آینده یک مملکت و جامعه در گرو آموزش و پرورش است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: برای جهاد تبیین باید از نظر افرادی که با ذهنیت این نسل آشنا هستند استفاده کنیم، در خود مدارس پرورشی را باید جدی بگیریم، همانطور که قرآن تزکیه را قبل از تعلیم ذکر کرده، پرورش مهمتر از تعلیم است.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: مدارس هیات امنایی از ولایت و قلمرو آموزش و پرورش خارج نیست، باید حساب شده باشند، در عین اینکه دولتی هست برنامه‌های، اخلاقی فرهنگی و تربیتی ویژه‌ای را باید برای دانش آموزان داشته باشند، ما اینجور مدارس را تشویق می‌کنیم در این راستا شاهد همکاری مسئولین شهری هم بودیم، در هر شهر می‌توانیم یک یا چند مدرسه هیات امنایی داشته باشیم

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران  هم در این دیدار از اجرای برنامه های متنوع به مناسبت روز معلم در سطح استان خبر داد و گفت: در این هفته به مدارس توصیه شد برنامه ای با مشارکت اولیای دانش آموزان  و خانواده فرهنگیان در تجلیل از جایگاه معلم برگزار کنند 

کمالی با بیان اینکه در آیین تجلیل استانی نیز از ۶۰۰ معلم قدردانی خواهد شد افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته؛ با معرفی ۹۸ معلم منتخب شهرستانی و ۹ معلم برای معرفی به کشور از مقام آنان ویژه تجلیل شود.

دیگر خبرها

  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند