Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@11:05:30 GMT

روضه علمدار در جوار مزار شهید سلیمانی غوغا به پا کرد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۴۲۶۱

روضه علمدار در جوار مزار شهید سلیمانی غوغا به پا کرد

مردم کرمان و بلکه ایران اسلامی، تاسوعای امسال را با روضه مجسم حاج قاسم، جور دیگری برگزار و بر روضه«علمدار و دستان جدا مانده» متفاوت از همیشه عزاداری و مجالس خود را با نام و یاد و تمثال شهید سلیمانی برپا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، روضه علمدار بار دیگر پیچیده در گوش زمان در محرم 1442 ه ق و این «باب الحسین» است که تو را می خواند تا با دستان جدا افتاده ای که تا قیامت مظهر جود و سخا است، دستانِ نیازمندت را بگیرد و به سفینة النجاة حسین علیه السلام برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

کربلا هم که بروی همین است؛ همانگونه که برای اهل معنا؛ از باب الحسین- حرم عباس- اذن زیارت می گیری تا امام خویش را آماده تر زیارت کنی؛ مگر حسینی تر از عباس هم در عالم می توان یافت؟!

 

مقتل می نویسد« فلما رآهُ الحسین علیه السلام مَصْروعاً عَلى شَطِ الفُرات، وَبَكى بُكاءً شدیداً فَرَجَعَ الحُسین اِلی الْمُخَیَّم،مُنکَسِراً حَزیناً باکیا"، یکفکف دموعه بکمه...

وقتی حسین علیه السلام دید عباس کنار رود فرات افتاده شروع کرد گریه کردن؛ گریستنی شدید، سپس به سوی خیمه ها برگشت؛ شکسته و حزین و گریان، اشک هایش را با آستین پیراهنش پاک می کرد...»

 

 

مراسم عزاداری تاسوعای حسینی از شب نهم محرم برای علمدار باوفای کربلا در نقاط مختلف استان آغاز و در روز تاسوعا با سوگواری و عزاداری قمر منیر بنی هاشم در جوار مزار سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی، علمدار باوفای انقلاب و ولایت به اوج خود رسید.

 

مردم کرمان و بلکه ایران اسلامی، تاسوعای امسال را با این روضه مجسم، جور دیگری برگزار و بر روضه«علمدار و دستان جدا مانده» متفاوت از همیشه عزاداری و مجالس خود را با نام و یاد و تمثال شهید سلیمانی برپا کردند.

 

هیئتی یافت نمی شود که نشانی از حاج قاسم با خود نداشته باشد به ویژه اینکه «ما ملت امام حسینیم» حاج قاسم، شعار محرم امسال در هر کوی و برزنی است.

 

سینه زنان تاسوعای حسینی یکصدا زمزمه کردند:

«یاد حاج قاسم به خیر؛ هم امام و شهدا

مکتبش داده به ما درس ایمان و وفا

تا آخر دنیا این مرد ربانی

در دل بُوَد عشق قاسم سلیمانی»

 

نه فقط فاطمیه ای که گذشت؛ اسمال محرم هم حال و هوای دیگری به خود گرفته و جای خالی حاج قاسم، روضه ها در دلها بر پا کرده؛ روضه ای با مطلع «علمدار نیامد...»

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مزار حاج قاسم تاسوعای حسینی علمدار کربلا روضه علمدار حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۴۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب طرح یادمان و جانمایی کاربری‌ها در تپه روضه الشهید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، محمدحسین واحدیان گفت: در طراحی انجام شده کاربری‌های مختلف ازجمله کاربری خدماتی، تفریحی، فرهنگی، ورزشی، پارکینگ، راه‌های دسترسی، فضای سبز در تپه روضه الشهید منظریه پیش‌بینی شده است.
وی افزود: جانمایی‌های و یادمان این تپه به تصویب هیئت امنای شهر شهرکرد رسید و سپس برای تصویب به هیئت شهرستان ارجاع می‌شود.
شهردار شهرکرد بیان کرد: تلاش شده تا طراحی این تپه برگرفته از معماری‌های ایرانی اسلامی باشد تا بتوان این تپه را به یک مرکز فرهنگی ـ مذهبی تبدیل کنیم.
واحدیان گفت: پس از دریافت مصوبات کامل تلاش می‌شود در اسرع وقت عملیات اجرایی توسط شهرداری آغاز شود، اما تسریع در روند انجام عملیات اجرایی همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان را نیز می‌طلبد.

دیگر خبرها

  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • پیکر یک شهید جاویدالاثر پس از ۴۲ سال شناسایی شد
  • ادای احترام معلمان و دانش آموزان قم به شهید آیت‌الله مطهری
  • فیلم| در ورزشگاه سلتیک انگلیس غوغا شد/ حمیات باورنکردنی هواداران تیم سلتیک از فلسطین
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • تصویب طرح یادمان و جانمایی کاربری‌ها در تپه روضه الشهید
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟