Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه 74 درصد نیات موقوفات استان برای عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) است، گفت: در طول سال بیشترین خدماتی که اوقاف به جامعه می‌دهد در ایام محرم و صفر است.          
به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در آیین توزیع بسته‌های کمک مومنانه موقوفات شهرستان جویبار که در مسجد فقیه‌محله این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در طول سال بیشترین خدماتی که اوقاف به جامعه می‌دهد در ایام محرم و صفر و بعد از آن در ماه رمضان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

          
وی افزود: در سال جاری با شیوع ویروس کرونا حدود 90 هزار سبد کالا تحت عنوان شمیم حسینی در قرارگاه سیدالشهدا اوقاف مازندران از محل عوائد موقوفات تهیه و در بین نیازمندان و عزاداران حسینی توزیع می‌شود.        
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه تبرکات امام حسین(ع) که توسط اوقاف اهدا می‌شود برای همه عزاداران است، بیان کرد: در سال‌های قبل مردم بر سر سفره امام حسین(ع) از غذای نذری استفاده می‌کردند اما امسال با توجه به فرامین مقام معظم رهبری که همه ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شدند، تحت سبدهایی که آماده شده توزیع می‌شود.       
حجتالاسلام حیدری با بیان اینکه در برخی شهرستان‌ها 74 درصد از موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: در این ایام در برخی از شهرستان‌ها روزانه در حال توزیع 500 تا 700 بسته غذایی در بین هیات ها و مردم در تکایا و حسینه‌ها هستیم.       
وی با اشاره به اینکه بسیاری از موقوفات مقید به مکان و زمان است، یادآور شد:  این یعنی موقوفات باید در همانجا که نیت شده اجرای نیت شود و از لحاظ شرعی مجاز نیست در جای دیگر استفاده شود.      
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه نیروهای سپاه و بسیج همواره همراه با اوقاف بوده‌اند و در کمک‌های مومنانه خدمات ارزشمندی به جامعه داشته‌اند، گفت: سپاه یک روز در سوریه یک روز در لبنان و امروز هم در کنار مردم ایران و کمک به آنان است، امروز در کنار یکدیگر همدلی ایجاد شده برای نوکری مردم و ما به این نوکری افتخار می‌کنیم

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بیشترین خدمات اوقاف در ماه محرم نیازمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۴۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مس با محرم دربی استان را هم نباخت

مس رفسنجان با هدایت محرم نویدکیا دربی استانی کرمان را هم نباخت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم‌های مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان از ساعت 17:45 امروز (چهارشنبه) در چارچوب دیداری از هفته بیست‌وپنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر در ورزشگاه شهدای صنعت مس به مصاف هم رفتند که در پایان بازی دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

سعید سحرخیزان در دقیقه 28 روی ارسال تورس تک گل میهمان را وارد دروازه حریف کرد تا در این فصل برای تیمش هفت گل به ثمر رسانده باشد.

فرشید باقری در دقیقه 60 روی ارسالی از نقطه کرنر موفق به گشودن دروازه محمدرضا اخباری و ثبت گل مساوی نارنجی‌پوشان شد.

سیدرضا مهدوی قضاوت این مسابقه را برعهده داشت که به سجاد شهباززاده و فرشید باقری از رفسنجان و علیرضا کوشکی از گل‌گهر سیرجان کارت زرد نشان داد.

دیگر خبرها

  • آغاز تعمیر کولر‌های گازی نیازمندان در روستا‌های آبادان
  • شهرستان جم ‌رکورددار بارش‌های استان بوشهر شد
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • ۳هزار و ۳۸۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان اهداء شد
  • بیشترین بارندگی هرمزگان در «بستک» ثبت شد
  • محرم زیر باران زانو نزد (عکس)
  • مس با محرم دربی استان را هم نباخت
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است