Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@01:10:09 GMT

بازدهی بازار‌ها در هفته اول شهریور سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۴۶۷۵

بازدهی بازار‌ها در هفته اول شهریور سال ۹۹

در هفته ابتدایی شهریور ماه از سرعت رشد قیمت در بازار فلزات گرانبها کاسته شد اما دلار در صدر جدول بازدهی هفتگی بازارهای مالی قرار گرفت و شاخص کل بورس نیز همانند چند هفته گذشته افت کرد. به گزارش پول نیوز، دلار در این هفته جای طلا را در صدر جدول بازدهی هفتگی بازارهای مالی گرفت و بازار فلزات زردرنگ رشد قیمت محدودی را تجربه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دلار

قیمت دلار آمریکا در این هفته ۶۰۰ تومان افزایش یافت که بیشتر از افزایش قیمت این ارز در هفته آخر مرداد ماه است.

براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، دلار در هفته اول شهریور ماه وارد کانال ۲۳ هزار تومان شد و افزایش قیمت ۲.۶ درصدی را به ثبت رساند.

آخرین نرخ دلار در مرداد ماه ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود که در پایان این هفته به ۲۳ هزار و ۱۰۰ هزار تومان رسید.
طلا

طلای ۱۸ عیار در این هفته افزایش محدود ۹ هزار تومانی(۰.۸ درصدی) داشت.

با استفاده از داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در این هفته به یک میلیون و ۶۱ هزار تومان رسید، این در حالی است که خریداران طلا را در پایان هفته منتهی به ۳۱ مرداد ماه طلا را روی نرخ یک میلیون و ۵۲ هزار تومان خرید و فروش کردند.
سکه

سکه همانند هفته گذشته کمترین رشد (۰.۴ درصد) را نسبت به طلا و دلار تجربه کرد.

قیمت سکه در هفته گذشته ۱۰ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان نرخ‌گذاری شده بود که خریداران سکه این فلز ارزشمند را در پایان هفته اول شهریور ماه ۵۰ هزار تومان گران‌تر معامله کردند.

آخرین نرخ معامله‌ای سکه در روز گذشته ۱۰ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان ثبت شده است.
بورس

شاخص کل بورس این هفته را نیز همانند چند هفته گذشته با افت به پایان رساند.

در پایان معاملات بورس در اولین هفته شهریور ماه، شاخص کل با افتی ۲.۲ درصدی نسبت به هفته گذشته مواجه شد تا سومین هفته افت بورس به ثبت برسد.

آخرین شاخص ثبت شده برای پایان مرداد ماه یک میلیون و ۷۵۷ هزار واحدی بود که براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در هفته‌ای که سپری شد ۳۹ هزار واحد افت کرد و تا سطح یک میلیون و ۷۱۸ هزار واحدی پایین آمد.

در دو روز پایانی هفته شاخص کل بیش از ۱۰۰ هزار واحد رشد داشت و اگر روند صعودی آهر هفته نبود، بورس از نظر عملکرد منفی رکوردی جدید را به ثبت می‌‎رساند.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه طلا ارز دلار بورس اوراق بهادار یک میلیون هفته گذشته هزار تومان شهریور ماه مرداد ماه شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۶۵۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحدی قرار گرفت و هفته دوم اردیبهشت را با سبزپوشی آغاز کرد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۱ هزار و ۳۹۵ واحدی در ارتفاع ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۹ همت و ۶۲۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۵۶ هزار و ۶۶۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد فملی بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ریزش ۸۵ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۹۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۱۶ هزار و ۷۹۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه، فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۱۲ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریا، شگویا، خاور و سپیدار بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد‌های تجلی، حسینا و فجهان بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟
  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها