Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@22:41:05 GMT

پاسخ مدیرعامل آبفا به مشکلات آب دیشموک

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۵۳۸۱

پاسخ مدیرعامل آبفا به مشکلات آب دیشموک

مدیرعامل آبفای استان کهگیلویه و بویراحمد به دلایل بروز مشکلات آب این شهر و انتقادات امام جمعه پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص خبری مبنی بر بیان مشکلات آب آشامیدنی شهر دیشموک و روستاهای تابعه از طرف امام جمعه شهر مذکور مدیر عامل شرکت آبفا استان ضمن تشکر و قدردانی از همه کسانی که در راستای مرتفع نمودن مشکلات خدمات رسانی به مردم با شرکت آبفا همکاری  می‌‌کنند اظهار داشت: مشکل منطقه دیشموک و روستاهای حومه مشکل تاسیسات و زیرساخت های آبرسانی از جمله مخزن ذخیره آب و شبکه انتقال و توزیع نبوده، که در منطقه دیشموک ۴۷ روستا با ۲۹۰۰مشترک وجود دارد که آب این روستاها توسط ۳حلقه چاه عمیق و یک دهنه چشمه تامین می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیض الله پاسره افزود: برای  آبرسانی به این روستاها در مجموع ۲۸۰ کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع که در بسیاری از نقاط از محلهای صعب العبور و کوهستانی عبور داده شده کار گذاشته شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت: به تناسب شرایط و به اقتضاء نقاط جغرافیایی مناطق مورد نظر، شرکت آبفا اقدام به حفر چاه، ساخت و تجهیز ایستگاههای پمپاژ و تاسیس مجتمع های آبرسانی و خطوط انتقال و توزیع آب به روستاها و شهر دیشموک نموده که به اختصار و در یک جمع بندی کلی می توان گفت؛ تعدادی از روستاهای واقع گردیده در ورودی شهر دیشموک از طریق یک حلقه چاه عمیق آب منطقه فارتق، مجتمع آبرسانی اسفندان شامل ۸ روستا تا نزدیکی رودخانه سمه، مجتمع آبرسانی درغک آب آشامیدنی  ۴روستا، مجتمع آبرسانی لیراب تنگ تی آب آشامیدنی ۶ روستا و مجتمع آبرسانی ده قاضی و ده احمد با یک حلقه چاه آب آشامیدنی  ۲۹روستای تحت پوشش را تامین می نمایند. 

پاسره تصریح کرد: مردم شریف شهر دیشموک و روستاهای تابعه استحضار دارند که مشکل اصلی آب آشامیدنی آن مناطق مشکلات تاسیسات و زیر ساخت‌های آبرسانی نبوده که مشکل اصلی آبرسانی به مناطق مختلف دیشموک، نبود منابع پایدار و مطمئن تامین آب است. 

وی گفت: به عنوان مثال آب مجتمع ده قاضی و ده احمد از فاصله ۵۰ کیلومتری در منطقه فارتق تامین می شود، که از یکسو کمبود منابع پایدار تامین آب و از سوی دیگر فاصله زیاد میان منابع تامین آب تا محل مصرف با مد نظر داشتن وضعیت توپوگرافی آن مناطق، باعث شده که شرکت آب و فاضلاب نتواند بصورت  پایدار و ۲۴ ساعته آب مشترکین را تامین نماید، لذا آب مجتمع مذکور از محل استحصال در ایستگاه پمپاژ آب فارتق با سه مرحله پمپاژ توسط ۳ ایستگاه پمپاژ  بین راهی تا محل مصرف انتقال داده می شود.

وی گفت: ضمن آنکه  روستای پاتاوه که امام جمعه محترم در خطبه های نماز جمعه به آن اشاره نموده اند نیز مشکل مشابه داشته و دارای شبکه آب بوده و کنتورگذاری می باشد ولی دلایل اصلی بوقوع پیوستن چنین مشکلاتی، عدم منابع پایدار تامین آب و در پی آن کمبود آب و پراکندگی روستاهای مورد اشاره و دستکاری تاسیسات توسط بعضی افراد نیز مزید برعلت می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکل دیگری که وجود دارد متاسفانه برخی افراد در آن مناطق اقدام به دستبرد شبکه های آب و قطعی شبکه های انتقال آب می‌کنند که لازم است مسئولین و ساکنین آن مناطق از هیچ تلاشی جهت ترویج بیش از پیش فرهنگ صیانت از بیت المال و بویژه همکاری با شرکت آب و فاضلاب پیرامون ترویج فرهنگ و توصیه‌های فرهنگی مبنی بر حفاظت از تاسیسات و تجهیزات آبرسانی که حیات و زندگی تمامی ساکنین در آن مناطق به آنها وابسته است دریغ نکنند.

فیض الله پاسره گفت: در حال حاضر آب شهر دیشموک با ۲۰۰۰ مشترک از طریق ۲ حلقه چاه تامین می شود و عملیات حفاری یک حلقه چاه جدید به عمق ۱۷۰متر به پایان رسیده که برای تجهیز ،راه اندازی و انتقال آب این چاه ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با تامین اعتبارات لازم، چاه جدید وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان در خصوص یکپارچگی شرکت‌های  آبفا روستایی و شهری گفت: دستورالعمل یکپارچگی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد از تاریخ  ۱۳۹۹/۱/۲۴ اجرائی گردیده و اطمینان داریم تاسیس اداره آبفا بدون تامین و در اختیار نداشتن حداقل امکانات خدمات رسانی نه تنها مشکلات مردم ساکن در آن مناطق را مرتفع نمی‌کند که زمینه بدبینی به مسئولین و دولت را نیز ایجاد می کند.

وی گفت: ضمن آنکه برای راه اندازی و تاسیس یک اداره یکپارچه در سطح امور آب و فاضلاب که بتواند بصورت گسترده به شهر دیشموک و روستاهای تابعه خدمات رسانی نماید نیاز به امکانات و تجهیزات اداری و همچنین وسائط نقلیه به اقتضای صعب العبور بودن مناطق جهت تسریع و تسهیل  در خدمات رسانی است که  تمام سعی، تلاش و عزم خود را بکار بسته تا با فراهم نمودن حداقل امکانات مورد نیاز به دایرنمودن امور آب و فاضلاب شهر دیشموک و روستاهای آن اقدام تا خدمات رسانی در خور شان و منزلت ساکنین آن منطقه نیز در کمترین زمان ممکن انجام گردد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مشکلات آب استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت آبفا استان مجتمع آبرسانی خدمات رسانی آب آشامیدنی آب و فاضلاب آن مناطق تامین آب حلقه چاه شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در ایران ۱۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده، حاشیه‌ای و تاریخی و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان وجود دارد و اگر جریان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده کشور شتاب نگیرد، شاهد تکرار فاجعه‌ای مانند بم خواهیم بود.

به گزارش تسنیم،‌ محمد آئینی ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز ملی شوراهای اسلامی که در سالن شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با تاکید بر اینکه مردم در بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی حق حیات دارند و جان آن‌ها در خطر است، گفت: در ایران ۱۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده، حاشیه‌ای و تاریخی و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان وجود دارد.

وی با بیان اینکه شوراها باید زبان گویای مردم باشند، افزود: در صورتی‌که جریان نوسازی مسکن در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده کشور شتاب نگیرد، شاهد تکرار فاجعه‌ای مانند بم خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برخی از حقوق مردم ساکن در بافت‌های فرسوده، خاطرنشان کرد: این شهروندان در وهله اول حق حیات دارند، باید حقوق آنان به رسمیت شناخته شده و به منظور نوسازی واحدهای مسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی، موانع صدور اسناد مالکیت به منظور فراهم شدن امکان دریافت تسهیلات برطرف شود.

آئینی با اشاره به نهضت سنددار کردن اراضی در سکونتگاه‌های غیررسمی، تصریح کرد: بهره‌مندی از امکانات شهری در حد متوسط محلات برخوردار شهری و فراهم کردن زیرساخت‌های خدمات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، درمانی، بهداشتی اهمیت دارد.

وی با اشاره به بیش از ۶۰ درصد معابر در بافت‌های فرسوده شهری، خاکی هستند، ابراز امیدواری کرد: با همکاری وزارت راه و شهرسازی و تخصیص قیر، طی مدت باقیمانده از دولت، هیچ معبر خاکی در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند متناسب با پراکنش جمعیت در این مناطق، خدمات و زیرساخت‌های لازم را تأمین کنند.

وی حق اشتغال را از دیگر حقوق ساکنان مناطق بافت فرسوده شهری برشمرد و گفت: باید با ارائه آموزش‌های شغلی، زمینه اشتغال‌زایی برای ساکنان این مناطق فراهم شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایان با تأکید بر ارائه تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در مناطق فرسوده و ناکارآمد شهری خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات و امکانات و حمایت‌های نهضت ملی مسکن، حق تغییر کاربری طبقات همکف و صدور پروانه ساخت‌وساز برای واحدهای مسکونی با هر متراژ زمین، از اهرم‌های تشویقی دولت در بافت فرسوده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم