Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@07:08:59 GMT

پوتین لوکاشنکو را به عنوان رییس جمهور به رسمیت شناخت

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۵۴۱۶

پوتین لوکاشنکو را به عنوان رییس جمهور به رسمیت شناخت

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین در گفت وگو با شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، در واکنش به اینکه کشورهای اروپایی انتخابات بلاروس را غیرقانونی خوانده اند و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم این انتخابات را غیرایده آل خوانده، گفت: بنظر من در هیچ عرصه ای در جهان وضع ایده ال وجود ندارد. 

وی افزود: حکومت بلاروس از دفتر نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا دعوت کرد در کنترل انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا آنها نیامدند؟

پوتین گفت: این اقدام آنها چنین تصوری را برای ما بوجود می اورد که اروپا موضع خود را در مورد انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس از قبل تعیین کرده بود. به همین دلیل اشخاص می توانند در نتایج انتخابات شک کنند اما من دلیل دارم که در صداقت افرادی که این انتخابات را زیر سوال می برند، شک کنم.

وی ادامه داد: به همین دلیل ما بر این باوریم انتخابات ریاست جمهوری بلاروس برگزار شد (قابل قبول است) و من بلافاصله بعد از اعلام نتایج انتخابات موضع خود را اعلام کرده و مشروعیت آن را به رسمیت شناختم و همانطور که می دانید من پیروزی الکساندر لوکاشنکو را در انتخابات تبریک گفتم.

پوتین در بخش دیگر سخنان خود گفت: بنظرم ما در مورد رویدادهای بلاروس، بیطرف تر و خویشتندارتر از بسیاری از کشورهای دیگر ازجمله کشورهای اروپایی و آمریکا رفتار می کنیم. 

 وی افزود: اما ما واقعا با واقعی بینی زیاد و همه جانبه رویدادهای بلاروس را پوشش خبری می دهیم و معتقدیم که مسائل بلاروس در وهله اول به جامعه این کشور و مردم آن مربوط می شود.

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس روز ۱۹ مرداد ماه برگزار شد و الکساندر لوکاشنکو با کسب بیش از ۸۰ درصد آرا به پیروزی رسید و تیخانوفسکایا تنها ۱۰ درصد آرا را بدست آورد و مخالفان دولت بلاروس بلافاصله اعلام کردند که در انتخابات تقلب صورت گرفته و طرفداران خود را به خیابانها کشاندند.  

برچسب‌ها روسیه الکساندر لوکاشنکو ولادیمیر پوتین ایالات متحده آمریکا بلاروس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه الکساندر لوکاشنکو ولادیمیر پوتین ایالات متحده آمریکا بلاروس روسیه الکساندر لوکاشنکو ولادیمیر پوتین ایالات متحده آمریکا بلاروس ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن

نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از بایدن خواست تا برای شکست دادن ترامپ در انتخابات از حضور در این رقابت انصراف دهد.

به گزارش مشرق، رابرت اف.کندی، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عنوان کرده که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد حزب دموکرات باید از رقابت‌ها کناره‌گیری کند تا وی بتواند مانع از این شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر به کاخ سفید بازگردد.

به گزارش پولیتیکو، کندی در جریان یک سخنرانی ۳۰ دقیقه‌ای در مرکز شهر بروکلین در ایالت نیویورک آمریکا عنوان کرد: ما فقط یک شانس برای شکست دادن دونالد ترامپ داریم.ما به نامزدی نیاز داریم که بتواند این کار را انجام دهد و آن نامزد من خواهم بود. کندی سپس در ادامه سخنرانی‌اش از بایدن خواست تا از حضور در انتخابات کناره‌گیری کند و عنوان کرد بر خلاف بایدن که شانسی برای پیروزی ندارد، ترامپ می‌تواند پیروز انتخابات باشد مگر آنکه بایدن با کنار کشیدنش از رقابت‌ها راه را برای شکست دادن ترامپ فراهم کند.

اظهارات کندی در حالی مطرح می‌شود که وی در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد شدید ترامپ قرار گرفته است و ترامپ به صراحت اعلام کرده هر گونه حمایت رای‌دهندگان از وی مانند هدر دادن حق رای‌شان است. دموکرات‌های نیز در مقابل اظهارات کندی علیه بایدن، انتقادات زیادی علیه وی مطرح کرده‌اند.

در همین رابطه مت کوریدونی، سخنگوی کمیته ملی دموکرات آمریکا عنوان کرده است که پیشنهاد کندی برای کنار کشیدن بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری را به همان اندازه کمپین انتخاباتی‌اش نباید جدی گرفت. با این حال کندی به همراه مدیر کارزار انتخاباتی‌اش، آماریلیس فاکس کندی، نظرسنجی را ارائه کردند تا بر مبنای آن استدلال کنند که چرا بایدن باید از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

وی با اشاره به نتایج این نظرسنجی تنها راه شکست ترامپ در انتخابات را، کناره‌گیری بایدن عنوان کرده است. هنوز نه کمپین ترامپ و نه کمپین بایدن در باب اظهارات کندی اظهار نظر نکرده‌اند. کندی پیش از این هم در اظهاراتی بایدن را خطری بزرگ برای دموکراسی آمریکا دانسته و عنوان کرده بود خطر وی برای دموکراسی بیشتر از خطر ترامپ است.

دیگر خبرها

  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس