Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@23:25:51 GMT

دخالت دوباره کشورهای غربی در امور داخلی بلاروس

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۶۲۴۳

دخالت دوباره کشورهای غربی در امور داخلی بلاروس

چند کشور غربی در بیانیه‌ای ضمن متهم کردن مقامات بلاروس به عدم رعایت موازین حقوق بشر، از مقامات این کشور خواسته‌اند به تعهدات بین‌المللی در این خصوص عمل کنند.

به گزارش مشرق، آمریکا، انگلیس، سوئیس و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک ضمن متهم کردن مقامات بلاروس به عدم رعایت موازین حقوق بشر، از مقامات این کشور خواسته‌اند به تعهدات بین‌المللی خود در این خصوص عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید: ‌اروپا ۲۰ نفر از دولتمردان بلاروس را تحریم کرد

به نوشته‌ خبرگزاری تاس، در بیانیه‌ مشترک این کشورها آمده است: «ما از مقامات بلاروس می‌خواهیم به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر و دموکراسی اساسی احترام بگذارند

بیشتر بخوانید: ماکرون دخالت روسیه در بلاروس را بدترین اتفاق دانست توضیح پوتین درباره توطئه آمریکا در بلاروس

این کشورها همچنین در بیانیه خود خواستار تحقیق درباره آنچه به ادعای آنها جرائم و سوءرفتارهای احتمالی صورت گرفته در جریان اعتراضات بلاروس خوانده شده، شدند. 

بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس و اعلام رسمی پیروزی دوباره الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور این کشور، موجی از اعتراضات در شهرهای مختلف از جمله مینسک، پایتخت این کشور به راه افتاد. 

بیشتر بخوانید: واکنش بورل به نتایج انتخابات بلاروس

اکثر این اعتراضات به درخواست «سوتلانا تیخانوفسکیا»، رقیب اصلی لوکاشنکو و رهبران مخالفان فعلی بلاروس برپا شده‌اند، اعتراضاتی که به خشونت هم کشیده شد و ۳ کشته بر جا گذاشت.

تاکنون بسیاری از کشورهای غربی تلاش کرده‌اند با دخالت در امور داخلی بلاروس، دولت این کشور را به عدم رعایت حقوق بشر متهم کنند.

این در حالی است که لوکاشنکو، آمریکا را عامل پشت پرده ناآرامی‌های کشورش دانسته و ضمن رد پیشنهاد همتای فرانسوی برای میانجیگری جهت مذاکره بین دولت و مخالفان به او توصیه کرد با جنبش «جلیقه زردها» گفت‌وگو کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین الکساندر لوکاشنکو بلاروس مینسک اتحادیه اروپا انگلیس آمریکا حقوق بشر جلیقه زردها سوئیس مشرق حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۶۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد

رئیس اقلیم کردستان عراق در راس هیئتی از مقامات این اقلیم، برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرانی وارد تهران شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، در راس هیئتی عالی رتبه از مقامات اقلیم کردستان، وارد تهران شد.

ناظم دباغ، نماینده اقلیم کردستان در تهران، درباره این سفر گفت: رئیس اقلیم کردستان عراق، به همراه هیئتی عالی رتبه از جمله، "شیخ جعفر شیخ مصطفی"، معاون رئیس اقلیم کردستان، "مصطفی سید قادر" معاون رئیس اقلیم کردستان، "دلشاد شهاب" مشاور ارشد رئیس اقلیم کردستان، "ریبر احمد" وزیر امور داخلی اقلیم کردستان، "فوزی حریری" رئیس دیوان، "عبدالله آکره‌ای" مشاور رئیس اقلیم کردستان در امور ایران و چند مقام دیگر، ظهر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه جاری وارد تهران شد. 

وی افزود: قرار است در این سفر رسمی، رئیس اقلیم کردستان با مسئولان ارشد ایرانی، وزیر امور خارجه دیدار و رایزنی می‌کند.

نماینده اقلیم کردستان در تهران، در مورد اهداف سفر "نچیروان بارزانی" به ایران گفت: رئیس اقلیم کردستان، با هدف تقویت روابط دو جانبه ایران و اقلیم کردستان، بررسی مهمترین مسائل منطقه، گسترش روابط تهران و اربیل به  تهران سفر کرده و با مقامات عالی رتبه ایران، دیدار و گفت وگو می‌کند.

بارزانی: به توافق با ایران پایبندیم/ نمی‌خواهیم که اقلیم منبع تهدیدی برای همسایگان باشدبارزانی: اربیل به توافق امنیتی بین بغداد و تهران پایبند است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است