Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر و اپوزیسیون انگلیس در حساب کاربری توئیتر خود نامه‌ای منتشر کرد و از «بوریس جانسون» نخست وزیر این کشور، خواستار تجدید نظر فوری درباره ارائه دوره آموزشی و کمک‌رسانیِ نظامی به کشور‌هایی شد که ناقض حقوق بشر هستند.

در متن این نامه کوربین نوشته است: «آموزش نظامی به کشور‌هایی که از نظر حقوق بشر تاریخچه‌ای تکان‌دهنده و در رفتار با مردمانشان اقدامات غیرانسانی دارند، بسیار شرم‌آور و نفرت انگیز است، باید به سرعت به این موضوع پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سپس در همین نامه او این پرسش را از  جانسون مطرح می‌کند که چه توجیهی می‌تواند برای آموزش نظامی به عربستان سعودی داشته باشد در حالیکه فجایعِ انسانی این کشور در یمن در جهان آشکار است.

در ادامه کوربین با بیان آنکه این مسئله‌ای بسیار جدی برای انگلیس محسوب می‌شود و باید به سرعت آن را بررسی کرد خطاب به جانسون افزود: «تقاضای من از شما این است که در اسرع وقت این مسئله مورد رایزنی با مقامات وزارت دفاع قرار گیرد و مقررات آموزشی به کشور‌های خارجی بازنگری شود.»

او در انتها تاکید کرد این تنها روش برای اطمینان از احساس آسایش در ملت‌های مظلومی است که حقوق‌شان از سوی دولت‌های متجاوز نقض می‌شود.

نامه منتشر شده از سوی کوربین در توئیترش ۲۸ اوت (۷ شهریور) به دفتر نخست وزیر انگلیس ارسال شده است.

گفتنی است وبگاه خبری ایندیپندنت به تازگی درباره ارائه دوره آموزشی به کشور‌های ناقض حقوق بشر از سوی ارتش انگلیس افشاگری کرده و نوشته است ارتش انگلیس در حال ارائه دوره‌های آموزشی به بیش از ده کشوری است که به طور جدی ناقض حقوق بشر شناخته می‌شوند.

۱۷ کشوری که انگلیس آموزش نظامی به آن‌ها ارائه می‌دهد، از نگاه لندن ناقضان جدی حقوق بشر محسوب می‌شوند. نام کشور‌هایی همچون بحرین، رژیم صهیونیستی و عربستان در این لیست دیده می‌شود.

انگلیس همچنین به نیرو‌های عربستان سعودی دوره‌هایی پیرامون «جت‌های جنگنده و استفاده تاکتیکی از سلاح» ارائه کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جرمی کوربین ناقض حقوق بشر عربستان سعودی ناقض حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، دفتر رسانه ای کمیته های مقاومت فلسطین درباره ورود نیروهای خارجی در غزه به شدت هشدار داد.

در بیانیه کمیته های مقاومت فلسطین آمده است: ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره حضور نیروهایش در غزه یا ساحل آن به شدت هشدار داده و تاکید می کنیم که این نیروها هدفی مشروع برای ملت و مقاومت آن تبدیل خواهند شد.

کمیته های مقاومت فلسطین اعلام کردند: هر تحرکی از سوی هرکشوری یا هر نیرویی یا هر قیمومیتی بر ملت ما، سرنوشت آن شکست خواهد بود. آنچه دشمن صهیونیست نازی از طریق کشتار نتوانسته به آن برسد، دیگران هم نخواهند توانست راه به جایی ببرند.

گفتنی است که چند روز قبل روزنامه گاردین به نقل از یک منبع نزدیک به وزارت دفاع انگلیس ادعا کرده بود که دولت لندن در حال بررسی طرحی است که نیروهای این کشور را برای توزیع کمک‌های امدادی به غزه اعزام کند.

در صورت اجرای این طرح، سربازان انگلیسی وظیفه خواهند داشت تا کامیون‌های حامل کمک‌های امدادی را از اسکله غول‌پیکری که ارتش آمریکا قرار است احداث کند، اسکورت کنند. ساخت این اسکله به نوشته گاردین قرار است ماه آینده میلادی در شرق دریای مدیترانه تکمیل و سپس به سمت ساحل غزه رانده شود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته است که نیروهای آمریکایی بعد از پایان پروژه مسئولیتی در قبال انتقال کمک‌ها به داخل غزه نخواهند داشت و بر همین اساس وزارت دفاع انگلیس در حال بررسی طرح مشارکت در این ماموریت است؛ طرحی که به گفته منبع نظامی گاردین به‌ دلیل چالش‌های موجود ممکن است به مرحله اجرا نرسد.

کد خبر 6091097

دیگر خبرها

  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم