Web Analytics Made Easy - Statcounter

این کوهنورد عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنده به نمایندگی از مردم خرمشهر و استان خوزستان به همراه یک گروه پنج نفره کوهنوردی از تبریز، تهران و آمل این صعود سه روزه را با آب و هوای کاملا زمستانه حاکم بر این منطقه انجام دادم.

فکاری افزود: بعد از پیمایش بزرگترین قلل ایران و آسیا از جمله دماوند، سنبران، کول جنو، شاهان کوه، بل و قله ارارات در کشور ترکیه و دیگر قلل مرتفع  ایران به یاد سیدالشهدا حضرت اباعبدالله حسین(ع) به قله علم‌کوه نیز صعود کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: علم‏‌کوه به ارتفاع چهار هزار و ۸۵۰  متر دومین قله بلند کشورمان بعد از قله دماوند با دیواره مشهور خود در این منطقه واقع شده است.
این کوهنورد بیان کرد: دیواره شمالی قله علم‌کوه بزرگترین و بلندترین دیواره کوه‌‏های کشور است و از کف یخچال علم‏چال در حدود ۷۰۰ متر ارتفاع دارد.

وی افزود: سه یخچال عظیم در جهت‏‌های مختلف از جمله یخچال علم‏چال در شمال، یخچال هفت‏خان در غرب و یخچال خِرسان در جنوب در این کوه واقع شده است.

این کوهنورد درخصوص صعود بعدی خود گفت: به یاری خدا و اهل بیت بعد از شکست بیماری منحوس کرونا قله‌های کشورهایی در آسیا و اروپا هدف بعدی بنده می‌باشند.

به گزارش ایرنا  علم‏‌کوه در حدود یک قرن پیش یعنی در سال ۱۲۸۱ خورشیدی برای نخستین بار توسط یک گروه آلمانی به نام برادران "مولر" شناسایی شد.

قله علم کوه با ارتفاع چهار هزارو ۸۵۰ متر دومین قله مرتفع بعد از دماوند است. این کوه از جبهه شمالی به کلاردشت و از جبهه جنوبی به طالقان مشرف است.

رودبارک و کلاردشت نزدیکترین شهرها به این منطقه در استان مازندران و پراچان و طالقان نزدیک‌ترین شهرها به این منطقه در استان تهران هستند.

برچسب‌ها خرمشهر عاشورای حسینی فدراسیون کوه نوردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر عاشورای حسینی فدراسیون کوه نوردی خرمشهر عاشورای حسینی فدراسیون کوه نوردی قله علم کوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با کاهش ۴۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۱۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۹۷۵ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم