Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزاد میرشکاری گفت:یکی از فعالیت های کتابخانه فاطمه ها در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، رونق بخشیدن به کتابخانه های کانون های روستایی و شهری و همچنین کتابخانه برخی از مدارس سطح جنوب کرمان است و در همین راستا تاکنون ۴ هزار کتاب اهدا کرده ایم.

«فرزاد میرشکاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: یکی از اصلی ترین برنامه ها و فعالیت های کانون فرهنگی هنری فاطمه ها، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و به همین منظور کتابخانه فاطمه ها را راه اندازی کرده که ۱۲ هزار جلد کتاب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان افزود: یکی از فعالیت های کتابخانه فاطمه ها در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، رونق بخشیدن به کتابخانه های کانون های روستایی و شهری و همچنین کتابخانه برخی از مدارس سطح جنوب کرمان است و در همین راستا تاکنون ۴ هزار کتاب به این کتابخانه ها اهدا کرده ایم.

وی ابراز کرد: از آنجایی که کتابخانه فاطمه ها به نوعی میزبان کتاب های اهدایی فرهنگ دوستان سراسر کشور است و با لطف و عنایت آنها این کتابخانه مملو از کتاب می باشد و از سوی دیگر این کتابخانه دیگر ظرفیت و گنجایش قرار دادن قفسه کتاب ندارد بنابراین تصمیم گرفتیم به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و سنت نیک اهدای کتاب، تعدادی از کتاب های اهدایی فرهنگ دوستان را به کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری روستایی اهدا کنیم.

میرشکاری بیان کرد: ۹۰ درصد کتاب های موجود در این کتابخانه اهدایی افراد فرهنگ دوست از سراسر کشور و همچنین چندین ناشر تهرانی است که به صورت ماهانه و سالانه به کتابخانه فاطمه ها اهدا می شوند.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها اضافه کرد: علاوه بر این موسسه خیریه مهر گیتی و بنیاد رایحه نیز در طول سال کتاب های های بسیار مفیدی به کتابخانه فاطمه ها اهدا می کنند، زیر بنای این کتابخانه ۸۰ متر مربع است و فضای کتابخانه مملو از کتاب می باشد.

وی عنوان کرد: برخی از کتابخانه های مدارس شهرستان کهنوج برای نخستین بار، با کتاب های اهدایی ما فعالیت خود را شروع کرده و اکنون این کتابخانه ها توسعه یافته اند و علاوه بر این تاکنون به ۶ کتابخانه روستایی در این شهرستان کتاب اهدا کرده ایم و در برخی موارد به این کتابخانه ها حتی میز و صندلی نیز اهدا کرده ایم.

میرشکاری ادامه داد: همچنین تاکنون به تعدادی از کتابخانه های کانون های مساجد شهرستان های جیرفت، عنبرآباد و منوجان کتاب اهدا کرده ایم و قصد داریم این کار را همچنان ادامه دهیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها ابراز کرد: در شهرستان جیرفت نیز تاکنون با تایید مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان تعداد ۴۰۰ جلد کتاب ویژه گروه های سنی کودک، نوجوان و جوان به کتابخانه کانون فرهنگی هنری امام علی علیه السلام اهدا شده است.

وی بیان کرد: کتاب ها قبل از اهدا توسط اعضای کتابخانه در جعبه ها چینش شده و سپس به کتابخانه های مورد نظر ارسال می شود.

 

میرشکاری در خاتمه اظهار کرد: هر کتابخانه ای که اطمینان حاصل کنیم واقعا از کتاب های اهدایی کتابخانه فاطمه ها در راستای جذب، تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی تلاش می کند قطعا کتاب در اختیار آنها قرار می دهیم البته ملاک اهدای کتاب به کانون های فرهنگی هنری مساجد، تایید مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان است.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کتابخانه فاطمه ها کتابخانه کتابخوانی کتاب ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کانون فرهنگی هنری فاطمه ها کتابخانه های کانون کتابخانه فاطمه ها کتاب های اهدایی جنوب کرمان کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۶۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر قائدی شنبه شب در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دشتی عنوان کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی را باید خارج از حیطه تکلیفی کتابخانه ها ببینیم و توجه داشته باشیم که مشکلات ما با کتاب کجا حل می‌شود و سراغ آنها برویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی با اشاره به نقش کلیدی مطالعه در ادامه افزود: با مشارکت و یکپارچگی همه دستگاه‌ها می‌توان به افزایش میزان مطالعه مؤثر در سطح جامعه کمک کرد و همه نهادها و مردم باید برای اجرای این امر در سطح جامعه مشارکت داشته باشند.

قائدی در ادامه بیان داشت: از قوه قضائیه تقاضا داریم اقداماتی از قبیل کمک به تأمین ملزومات کتابخانه ای، خرید تجهیزات، تعمیر و ساماندهی کتابخانه ها بر اساس ضوابط قانون، تغییر مجازات مجرمین را در نظر بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی گفت: هر اداره یک کتابخانه تخصصی مربوط به فعالیت‌هایش و تألیفات نویسندگان شهرستان، هر چند کوچک باید داشته باشد، که ارباب رجوع به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

کد خبر 6090447

دیگر خبرها

  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد