Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@17:25:34 GMT

اخبار پربازدید امروز شنبه 8 شهریور

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۶۸۰۱

اخبار پربازدید امروز شنبه 8 شهریور

خبرگزاری آریا - تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تحلیل هرمیداس باوند از وضعیت آمریکا در شورای امنیت
یک کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به نظر رئیس اندونزیایی شورای امنیت درباره درخواست آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های قبلی علیه ایران گفت: آمریکا با شرایط و وضعیت نامطلوبی در شورای امنیت و جامعه جهانی مواجه شده است.داود هرمیداس باوند در گفتگو با ایسنا با اشاره به موضع رییس شورای امنیت درباره نامه آمریکا به این شورا برای فعال کردن مکانیسم ماشه گفت: در این مورد شورا تصمیم‌گیر است یا باید با اکثریت آرا یا با رای گیری این مساله را تعیین تکلیف کند. در بحث ایران، چون شورا صلاحیت حفظ صلح و امنیت بین الملل را دارد و آمریکا این مساله را با تفسیر خود به صلح و امنیت بین الملل مرتبط کرده است باید صریح اعلام موضع کند. وی ادامه داد: از این رو شورای امنیت باید در این زمینه تصمیم قاطع بگیرد. شورای امنیت نمی‌تواند درخواست برای فعال کردن مکانیسم ماشه را به حال خود رها کند و صرفا به یک اعلام موضع و نظر اکتفا کند. در این مورد خاص باید قاطعانه نظر دهد و این مساله را ببندد. این کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد: از آنجایی که رای به پیش نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی با اکثریت داده نشد و حتی اعضای اروپایی شورا رای ممتنع دادند آمریکا موقعیت ضعیفی در شورا پیدا کرد، در عین حال شاهد هستیم که آمریکا موضوع بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را به جد و به هر شکل قصد دارد پیگیری کند به ویژه که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به موفقیت در چنین بحثی نیاز دارد از این رو نیاز است تا شورای امنیت صریح نظر دهد.

ارزش روز سهام عدالت 8 شهریور
60 درصد قابل‎‌فروش سهام عدالت 532 هزار تومانی به بیش از 10 میلیون تومان و 60 درصد قابل‎‌فروش سهام عدالت یک میلیون تومانی به بیش از 19٫2 میلیون تومان رسیده است.
جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

انتقاد وزیر احمدی‌نژاد از روحانی
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات دولت نهم با بیان اینکه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تنها در اراده رئیس جمهور است گفت: اگر رئیس جمهور اراده کند ظرف چند ماه می‌تواند این شبکه را راه اندازی کند.محمد سلیمانی، وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در دولت نهم در گفتگو با راه دانا؛ با اشاره به اهمیت شکل گیری شبکه ملی اطلاعات و تاکید رهبری بر اهتمام بخشی ویژه به آن گفت: در سال 85 که من مسئولیت وزارت ارتباطات را برعهده داشتم، مسئله اینترنت ملی را مطرح کردیم. وی با اشاره به اینکه همان زمان منظور ما «شبکه ملی اطلاعات» بود افزود همان زمان بار‌ها اعلام کردیم که با ایجاد این شبکه اینترنت قطع نمی‌شود بلکه گسترده‌تر و ارزان‌تر خواهدشد، اما هجمه‌های فراوانی علیه وزارت ارتباطات شکل گرفت. این هجمه‌ها از طرف جریان‌های مختلف فکری بود که باعث شد کار آنگونه که باید انجام نشود.سلیمانی با بیان اینکه فضاسازی‌های منفی آن زمان افکار عمومی را به سمتی برد که به نظر شبکه اینترنت ملی ضد آزادی مردم است عنوان کرد: برخورد اینچنینی با مسائل تخصصی باعث می‌شود که امروز شاهد باشیم بعد از گذشت 14 سال از این ماجرا همچنان در محافل مختلف به دنبال شبکه ملی اطلاعات هستیم که نتیجه‌ای نرسیده است.

دارندگان و فروشندگان سهام عدالت بخوانند + جزئیات
با گذشت سه ماه از آغاز فروش سهام عدالت می‌توان چند سوال پرتکرار و مهم را که از سوی سهامداران مطرح می‌شود را در نظر گرفت که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به عنوان اصلی‌ترین نهاد دخیل در این موضوع باید به آنها پاسخ دهد.
جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

تقدیر واعظی از هیات های مذهبی
رییس دفتر رئیس جمهور در یادداشتی عنوان کرد: با مدیریت و برنامه‌ریزی خیلی خوب هیئات و همراهی حداکثری مردم، مراسم‌های سوگواری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر کشور برگزار شد.به گزارش ایسنا متن پست اینستاگرامی محمود واعظی به این شرح است:صلی‌الله علیک یا اباعبدالله‌الحسین(ع)... فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، بر همه محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، تسلیت باد. ایام محرم امسال در حالی از راه رسید که مواجهه کشور با بیماری کرونا شرایط ویژه‌ای را بوجود آورده بود. مایه‌ی خرسندی‌ست که با مدیریت و برنامه‌ریزی خیلی خوب هیئات و همراهی حداکثری مردم، مراسم‌های سوگواری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر کشور برگزار شد. عزاداری سیدالشهدا(ع) جز مولفه‌های هویتی ایرانیان است و تداوم این سنت همزمان با صیانت از سلامت مردم دغدغه مهمی بود که خوشبختانه با درایت و همراهی عزاداران حسینی محقق شد. ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌ها، به نمایندگی از دولت از وعاظ، مادحین، مدیریت هیئات و عموم سوگواران قدردانی می‌کنم.

متقاضیان دارا دوم بخوانند | افرادی که کد بورسی ندارند چه کنند؟
متقاضیان خرید دارا دوم از چه زمانی فرصت خرید دارند و این فرصت تا کی مهلت دارد؟ نحوه خرید دومین ETF چگونه است و آیا به جز بورس، از طریق بانک‌ها هم می‌توان این خرید را انجام داد؟
جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

حقیقت نگران کننده درباره انتشار کرونا در هوا
پس از همه گیری ویروس کرونا در جهان، سازمان جهانی بهداشت از مردم خواست تا زمان کشف واکسن موثر برای مقابله با این ویروس، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.متخصصان هم مطرح کردند بهتر است مردم در روابط اجتماعی خود دستکم 2 متر از دیگران فاصله بگیرند. با این حال، دانشمندان به تازگی می‌گویند این میزان فاصله برای محافظت در برابر شیوع ویروس کرونا کافی نیست.متخصصان آمریکایی می‌گویند ویروس کرونا می‌تواند بیش از 2 متر در هوا حرکت کند و فاصله 2 متری افراد از یکدیگر کافی نیست و هر چقدر افراد بتوانند فاصله خود از دیگران را افزایش دهند، می‌توانند بیشتر به کاهش شیوع ویروس کرونا کمک کنند.میزان فاصله‌ای که افراد باید در یک مکان از دیگران داشته باشند، به عوامل مختلفی بستگی دارد.جریان هوا، سیستم تهویه مناسب، میزان زمانی که افراد با یکدیگر در ارتباط هستند، میزان تراکم جمعیت و استفاده کردن یا نکردن افراد از ماسک از جمله مواردی است که در میزان فاصله اجتماعی انسان‌ها از یکدیگر موثر است./باشگاه خبرنگاران

مبلغ یارانه جدید مشخص شد
یارانه بر روی برخی از کالای اساسی با هدف حمایت از دهک‌های پایین جامعه پرداخت می‌شود این کالا‌های اساسی شامل خواربار و نان می‌شود
جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب مازندران درباره فرد هتاک
در پی انتشار یک ویدئوی توهین آمیز توسط مسافری تهرانی به مردم مازندران و دستگیری وی در پایتخت دادستانی مازندران اطلاعیه‌ای صادر کرد:
بسمه تعالی
خدمت مردم شریف مازندران
سلام علیکم
ضمن آرزوی قبولی سوگواری و عزاداری‌ها در شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش.
نظر به هتاکی یکی از مسافران به مردم استان مازندران و جریحه دار شدن احساسات و غیرت عموم مردم. مراتب با دستور قضایی صادره توسط آقای کریمی دادستان مرکز استان مازندران به عوامل انتظامی، متهم کمتر از 24 ساعت در شناسایی و دستگیر و درحال انجام تحقیقات مقدماتی میباشد، ضمنا از شهروندان عزیز تقاضا داریم با توجه به ورود قاطع مراجع قضایی وانتظامی ضمن حفظ وحدت وهمبستگی با جلوگیری از واکنش‌های مخلّ نظم عمومی خدمتگزاران خویش را در مراجع قانونی یاری فرمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مشاهده جزئیات اینجا کلیک شبکه ملی اطلاعات شورای امنیت ویروس کرونا سهام عدالت بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۶۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان زنجان درحمایت از خیرش دانشجویان آمریکا برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاهیان دانشگاه‌های استان زنجان در اعلام همبستگی با دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین ظهر دوشنبه در محوطه دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان برگزار شد.

در این تجمع که با حضور اساتید. دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان برگزار شد، حاضرین شعارهای در محکومیت اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی و حمایت‌های آمریکا و دولت غربی از این جنایت سر دادند، همچنین شرکت کنندگان در این تجمع برخورد با دانشجویان و اساتید حامی فلسطین را در آمریکا محکوم کردند.

در تجمع دانشگاهیان زنجانی طوماری در دفاع از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل و حمایت از جنبش دانشگاهیان آمریکا به امضا رسید.

رئیس دانشگاه زنجان در این تجمع با اشاره به وضعیت حال حاضر مردم غزه و جنایت‌های رژیم اسرائیل در این منطقه، گفت: آنچه امروز جهان شاهد آن است جنایات رژیم اسرائیل در حق بشریت است و این حالی است که مجامع و دولت های مدعی حقوق بشر در مقابل این جنایات عکس‌العمل خاصی نشان نمی‌دهند.

جلال بازرگان، با اشاره به خیزش جامعه دانشگاهیان در دنیا علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی، افزود: امروز آمریکا و اسرائیل در بدترین شرایط در نزد افکار عمومی قرار دارند به طوری که دیگر امپراطوری و سانسور رسانه‌ای هم مانع از آگاهی جهانیان نسبت به جنایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست.

عضو هیأت علمی گروه حقوق و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان نیز در این تجمع با اشاره به تاریخچه اشغال فلسطین به دست اسرائیل و در ادامه شکل‌گیری جنبش‌های ازادی خواهی در فلسطین، گفت: نگاه‌ها به فلسطین و جنبش‌های مقاومت ملت فلسطین امروز وارد فضای جدیدی شده و مقاومت ملت فلسطین و در چند ماه اخیر عملیات طوفان الاقصی سرنوشت منطقه را دگرگون کرد.

فرشید جعفری با بیان اینکه امروز شاهد برهم خوردن معادلات در خصوص مسئله فلسطین و نمایان شدن چهره وحشی و غاصب رژیم کودک کش اسرائیل هستیم، افزود: جهانیان امروز بیش از گذشته به حقانیت آرمان فلسطین پی برده و ملت‌ها و جنبش‌های آزادی خواه جهان حامی مردم فلسطین هستند.

وی ادامه داد: بنا به اصول حقوق بین‌المللی اقدامات و رفتارهای رژیم صهیونیستی نسل کشی و جنایت‌های جنگی است و با این وجود آمریکا و تمام قدرت‌های اروپایی پشت این رژیم وحشی قرار گرفته‌اند و این البته ماهیت واقعی اندیشه لیبرال دموکراسی غربی را آشکار کرده است.

جعفری با بیان اینکه امروز در نقاط مختلف آمریکا شاهد خیزش جامعه نخبه و دانشگاهی در حمایت از غزه هستیم، گفت: اضلاع قدرت آمریکا یکی پس از دیگری رو به افول رفته و خیزش دانشگاهیان مقدمه فرو ریختن مؤلفه‌های فکر و اندیشه آمریکایی است و این روند جهان را وارد عرصه متفاوت‌تر از گذشته می کند.

کد خبر 6092209

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان زنجان درحمایت از خیرش دانشجویان آمریکا برگزار شد
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • فصل جدید «خوش نمک» از قاب شبکه نسیم
  • عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا را افزایش داد
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش