Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سید «حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، شامگاه شنبه، به مناسبت دهمین شب ماه محرم به سخنرانی پرداختند.

به گزارش پایگاه خبرش شبکه «العهد»، سید حسن نصر الله سخنرانی خود را با درود بر پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار (علیهم السلام) آغاز کرد و در ادامه با توصیف شب دهم ماه محرم به شب خداحافظی و حزن‌انگیزترین شب گفت که حزن امسال بیش از سال‌های گذشته است زیرا شیعیان از حضور در تجمع‌ها و دیدار سراسر عشق و محبت یکدیگر محروم شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در ادامه با بیان اینکه سخنرانی خود را به یاران امام حسین (ع) اختصاص می‌دهد، از یاران امام تمجید کرد و گفت که اصحاب امام حسین (ع) هیچ گاه امام خود را رها نکردند و او را تنها نگذاشتند.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت که در روز و شب دهم ماه محرم هر یک از یاران امام حسین (ع) این امکان را داشتند که بگریزند؛‌ اما آنها این کار را نکردند. دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت که امام حسین (ع) در شب دهم ماه محرم به یاران خود این اجازه دادند که بروند؛ اما یاران امام،‌ چه زنان چه مردان، این کار نکردند در کنار امام ماندند.

سید حسن نصرالله تأکید کرد که یاران امام حسین (ع) تا پای جان و قهرمانانه و با عزت جنگیدند. ایشان همچنین زنانی را که در کربلا حضور داشتند، استوار، محکم و پایدار توصیف کردند.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در ادامه سخنانش تأکید کرد که تاریخ چنین گروهی را هیچ گاه به خود ندیده است؛‌ گروهی که با وجود محاصره شدن، در کنار رهبر خود ایستادگی کردند با آنکه این فرصت را داشتند با حفظ آبرو از نبرد عقب‌نشینی کنند. 

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در ادامه با اشاره به پیشینه ایمانی، معنوی و عقایدی یاران امام حسین (ع)،  تأکید کرد که آنها بشدت به امام و حق ایمان داشتند و نبرد آنها، نبرد حق بود نه نبرد تعصب.

سید حسن نصرالله همچنین گفت که یاران امام حسین (ع) در قبال خداوند، دین و امت‌شان خود را مسئول می‌دانستند و در قبال دردها و رنج‌های امت بصیرت و فهم کافی داشتند. ایشان همچنین افزودند که یاران امام حسین (ع) یقین داشتند که خداوند تمام اقدامات آنها را زیرنظر دارد.

دبیرکل حزب‌الله با ذکر صفاتی از اصحاب امام آنها را بسیار شجاع، عاشق و دوست‌دار خداوند، قرآن کریم، پیامبر و امامشان توصیف کردند و گفتند که این افراد جان و مال خود را در راه امام‌شان می‌دادند و تا آخرین لحظه با ثبات و شهامت در کنار امام جنگیدند.

سید حسن نصرالله در ادامه اظهاراتش همچنین یاران امام حسین (ع) الگوی مسلمانان خواند.

شایعه‌پراکنی علیه حزب‌الله و مقابله با آن

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در بخشی از اظهاراتش گفت که اگر مقاومت لبنان با آمریکا خط ارتباطی برقرار کند، آنها برای امنیت رژیم صهیونیستی، همه چیز به نیروهای مقاومت می‌دهند. ایشان همچنین با اشاره به اینکه پول، قدرت، توسعه نظامی سیاسی لبنان به نفع حزب‌الله  و میلیاردها دلار پول به آنها پیشنهاد شده است، گفتند که آنها در مقابل این‌ها از ما می‌خواهند که از حق دست برداریم و ما هیچ گاه این کار را نخواهیم کرد.

سید حسن نصرالله در ادامه تأکید کرد که زمانی که نبرد میان حق و باطل است، بی‌طرفی معنایی ندارد. ایشان افزوند که در میان حق و باطل واجب دینی، ایمانی، شرعی، و اخلاقی این است که باید در کنار حق بایستیم و باطل را رد کنیم.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به حمله رسانه‌ای علیه حزب‌الله و با بی‌سابقه بودن آن طی ده‌ها سال‌ گذشته، گفت که امروز ده‌ها میلیون دلار صرف می‌شود. برخی سفارت‌‌های عربی و همچنین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به شبکه‌های تلویزیونی پول می‌دهند تا به حزب‌الله حمله کنند.

دبیرکل جنبش حزب‌الله در ادامه گفت که حمله رسانه‌ای که امروز علیه حزب‌الله به راه افتاده بی‌سابقه بوده است. ایشان همچنین گفتند که یک اتاق تمام این رسانه‌ها را علیه حزب‌الله مدیریت می‌کند.

سید حسن نصرالله همچنین گفت که دشمنان حزب‌الله از نظر سیاسی، امنیتی و نظامی شکست خوردند و حزب‌الله همچنان به مقابله با آنها ادامه می‌دهد. ایشان افزودند که از جمله ابزارهای مقابله با این اقدامات دشمن، حفظ اعتبار و جلوگیری از هم‌پاشیدن فضای مقاومت است.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «از جمله ابزارهای مقابله با حمله ضد مقاومت، بایکوت بسترها و پایگاه‌های گمراه‌کننده است».

سید حسن نصرالله در ادامه خواست که صحت هر گونه محتوای رسانه‌ای بررسی شود و احتمالا دادند که در آینده با مشکلات بزرگتر از جعل اخبار رو به رو شوند.

وی افزود: «هدف جنگ شایعات علیه ما افزایش فشار روانی علیه محیط [مقاومت] و جامعه ماست. هدف جنگ شایعات این است که از یاری مستضعفان دست برداریم».

ایشان همچنین تأکید کرد که به وحشت‌انداختن، کشتار، ترور و ویرانی منازل، مقاومت را نخواهد ترساند.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: دبیرکل جنبش حزب الله لبنان سید حسن نصرالله در ادامه حزب الله لبنان در ادامه یاران امام حسین علیه حزب الله الله در ادامه ایشان همچنین ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی حزب الله لبنان امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات جدید خود علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در نقاط مرزی برای نخستین بار از موشک‌های الماس استفاده کرده است.

حزب الله لبنان اعلام کرده که روز گذشته در حمله به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در نقاط مرزی و همچنین هدف قرار دادن تجمع گردان ۵۱ تیپ گولانی در شهرک المناره از این نوع موشک‌ها استفاده کرده است.

حزب الله لبنان در همین رابطه تصاویر ویدئویی جدیدی نیز منتشر کرده است که بیانگر آغاز استفاده از از موشک‌های نوع الماس در نبرد کنونی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است.

بنابراین گزارش، موشک‌های الماس از موشک‌های هدایت شونده محسوب می‌شوند که می‌توانند با عبور از سامانه‌های دفاعی ارتش رژیم صهیونیستی، نقاط ضعف آنها را مورد اصابت قرار دهند.

کد خبر 6091136 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی