Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان بیان کرد: اجرای طرح حدنگار (کاداستر) یکی از راه‌های جلوگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری است و اجرای کامل آن می‌تواند مشکلات زیادی در حوزه حاشیه نشینی را برطرف کند. تاریخ انتشار: 02:00 - 09 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۱۳۲۲

خبرگزاری میزان - عباس نجفی با بیان اینکه گسترش مناطق حاشیه نشین در استان همدان زمینه‌ساز مشکلات متعددی شده است و باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها به سمتی برویم که این مشکل به بهترین نحو کنترل و مدیریت شود گفت:عدم اشتغال و بیکاری و مهاجرت از روستا به شهر علل اصلی شکل‌گیری حاشیه‌نشینی است و اغلب مهاجرین نیز به دلیل توان پایین اقتصادی، شرایط خرید یا سکونت در مرکز و مناطق برخوردار شهری را ندارند که همین مسئله منتج به حاشیه‌نشینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قضایی رییس کل دادگستری همدان اظهار کرد: بخش عمده‌ای از جرایم ریشه در حاشیه‌نشینی دارد و این مسئله در حوزه‌های مختلف، هزینه‌های سنگینی به جامعه تحمیل می‌کند که برنامه‌ریزی دقیقی را می‌طلبد.

نجفی شکل‌گیری کمربند سبز در شهر‌ها بیان شده در قانون ششم توسعه و همچنین اجرای طرح حدنگار (کاداستر) یکی از راه‌های جلوگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری دانست و افزود: کمربند سبز تنها حلال مشکلات حاشیه‌نشینی نیست اگر دستگاه‌های متولی مانند شهرداری‌ها در همان ابتدا شروع شکل‌گیری این بافت‌ها، با تخریب از گسترش آن جلوگیری می‌کردند امروز درگیر چنین معضلاتی نبودیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید پلیس ساختمان و پیشگیری‌های خود را تقویت کنند افزود: همچنین از شیوع ویلاسازی در باغات همدان نیز جلوگیری شود، زیرا شهرستان دیگر ظرفیتی برای ویلاسازی ندارد.

بیشتر بخوانید: ۵۵ درصد از پرونده‌های معوق استان همدان تا ابتدای تیرماه امسال تعیین تکلیف شدند

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با اشاره به عدم اجرای کامل قانون جامع حدنگار، ابراز کرد: تصرف اراضی ملی و عمومی زمینه‌ساز بسیاری از دعاوی و اختلافات متعدد شده است نتیجه‌ای جز نارضایتی مردم نخواهد داشت، به همین دلیل باید به انجام این طرح سرعت ویژه‌ای داده شود و دستگاه‌های اجرایی نیز مکلف هستند علت عدم اقدام خود را اعلام کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری همدان قوه قضاییه کاداستر حاشیه نشینی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: کشف شواهدی از آثار تاریخی در عمق ۱.۵ متری زمین، روند اجرای عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر را به طور موقت متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، محسن معصوم علیزاده امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن خیابان باباطاهر در مرکز شهر و تاریخی‌ترین بافت همدان و پیش‌بینی کشف آثار تاریخی در این مکان، کارشناسان میراث‌فرهنگی از ابتدای اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی بر روند اجرای کار نظارت داشتند.

وی افزود: به دنبال اجرای این طرح، روز گذشته و هنگام خاکبرداری شواهدی از آثار تاریخی در این محدوده نمایان شد که به صورت موقت تا اعلام نظر دقیق کارشناسان ادامه اجرای کار متوقف شده است و هنوز ابعاد مختلف این اثر شناسایی نشده و در نخستین فرصت در صورت نیاز نسبت به کاوش آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان ادامه داد: تلاش داریم در کنار حفظ آثار تاریخی مانع فعالیت‌های عمرانی شهر نشویم و به همین دلیل تیم کارشناسی بررسی ابعاد مختلف این اثر تشکیل شده تا هرچه زودتر نسبت به انجام مراحل کار کارشناسی و ادامه روند اجرای طرح تصمیم‌گیری شود.

معصوم‌علیزاده اضافه کرد: تصمیم داریم در صورت کشف اثر تاریخی، از آن به عنوان یک ظرفیت گردشگری در کنار فعالیت‌های عمرانی و شهرسازی شهرداری برای شهر همدان استفاده کنیم.

وی گفت: همانطور که در همه نقاط استان از میراث فرهنگی حفاظت می‌شود، یگان حفاظت میراث فرهنگی ناظر پروژه است تا از هرگونه آسیب و دخل و تصرف در آن جلوگیری شود.

کد خبر 751136

دیگر خبرها

  • تاج به کمیته‌های انضباطی، اخلاق و استیناف ابلاغ کرد: جلوگیری از حاشیه‌های غیرمتعارف در فوتبال
  • سرمایه‌گذاری‌های بزرگ صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد
  • دو بنای غیر مجاز در بهشهر قلع و قمع شد
  • لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی
  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد