Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@09:29:20 GMT

نحوه پر کردن سفته چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۷۴۷۹

پر کردن سفته به عنوان یک برات تجاری مقررات مخصوص به خود را دارد. ناطقان: برای پر کردن سفته باید مراحل قانونی طی شود، به طوری که سفته به صورت سفید تحویل گرفته می‌شود و باید به روش ذیل تکمیل شود.

در اولین قدم مبلغ سفته باید به صورت تمام حروف روی آن نوشته شود و مبلغی که در سفته تعهد می‌شود نیز نباید از مبلغ اسمی آن بیشتر باشد، یعنی مبلغ اسمی سفته سقفی است که برای تعهد در آن سند در نظر گرفته شده است، برای مثال جهت تعهد ۲۷۰ میلیون ریال باید سفته ۳۰۰ میلیونی خریداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین گیرنده­ وجه سفته باید مشخص باشد، البته به طور حتم نیاز نیست که نام شخص خاصی روی سفته نوشته شود و سفته می‌تواند در وجه حامل هم باشد و عبارت حواله کرد برای همین در آن نوشته شده است.

سومین قدم که هنگام نوشتن سفته باید به آن توجه داشته باشید این است که باید تاریخ پرداخت سفته مشخص باشد.

نوشتن تاریخ در سفته اهمیت بسیاری دارد و اگر تاریخ نوشته نشود، سفته مشخصات ظاهری خود را از دست می‌دهد و دیگر یک سند نخواهد بود، در ضمن تاریخ نداشتن سفته می‌تواند دلیلی بر عندالمطالبه بودن آن باشد.

مهمترین قسمت سفته محل پرداخت آن است و شما به عنوان دارنده سفته هر محلی را که روی سفته بنویسید، دعوی شما آنجا طرح می‌شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: پر کردن ، سفته ، تجارت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پر کردن سفته تجارت پر کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ اردیبهشت ماه آخرین مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۱

آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ۱۴۰۱ و پرونده‌های مربوط به پروانه‌های صادراتی سال ۱۴۰۱ اعلام شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان توسعه تجارت، پیرو ابلاغ بند 2 مصوبات نوزدهمین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات در خصوص رسیدگی به درخواست ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال 1401 در کمیته کارشناسی بازگشت ارز حاصل از صادرات وفق تصمیمات کمیته یاد شده، آخرین مهلت ثبت درخواست در دبیرخانه سازمان توسعه تجارت جهت بررسی درخواستهای ایفای تعهدات ارزی سال 1401 واجدین شرایط "ثبت سفارش تا قبل از پایان دیماه و قبض انبار تا قبل از پایان سال ،1402" تا پایان وقت اداری روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 است و پس از آن هیچ‌گونه درخواستی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

شایان ذکر است که ارائه تصویر ثبت سفارش و اصل قبض انبار یا تاییدیه مرجع صدور قبض انبار جهت بررسی درخواست کلیه متقاضیان الزامی است.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی وعده صادق 2 بود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعهد گواردیولا به منچسترسیتی؛ خبری از بازگشت به بایرن مونیخ نیست
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • گل محمدی: تعهد کتبی برای کار در تراکتور دروغ است
  • واکنش گل محمدی به یک خبر: بحث تعهد در میان نیست/لطفا گمانه زنی نکنید
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • ۳۱ اردیبهشت ماه آخرین مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۱
  • عرضه این شمش طلا در مرکز مبادله | سه گروه امکان عرضه شمش طلا دارند
  • دانایی و دارایی و تخصص اساس کار آموزش و پرورش باشد
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد