Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:17:55 GMT

شکوه ارادت حسینی با تعهد به سلامت همنوع

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۷۶۴۳

شکوه ارادت حسینی با تعهد به سلامت همنوع

به گزارش ایرنا در شهرستان سلسله از همان روزهای نخست محرم، آیین های عزاداری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در بین عزاداران در هیات های مذهبی برپا شد.

تمامی هیات های عزاداری شهرستان با آغاز عزاداری های شبانه، اقدام به توزیع ماسک می کنند و سعی می شود با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در بین صفوف عزاداران، مانع از سرایت بیماری کرونا به شهروندان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی هم که با خانواده در آیین های عزاداری حضور می یابند تمامی ماسک زده و سعی می کنند با فاصله گرفتن از یکدیگر در این شب های عزیز اقامه عزا کنند.

 سالهای گذشته مردمی که نذر داشتند در نقطه به نقطه شهر و در میان هیات های عزاداری اقدام به پخش نذری هایی همچون شیر داغ، خرما، آش و چای می کردند اما امسال به منظور رعایت نکات بهداشتی بساط این نذرها برچیده شده و عزادارن سعی می کنند به طرق مختلف دیگر همچون پخش ماسک و اقلام بهداشتی نذری و پخش اقلام خشک غذایی مانع از انتشار ناخواسته این ویروس منحوس شوند. 

کاهش زمان برگزاری آیین های عزاداری از دیگر نکات قابل توجه در عزاداری های محرم امسال است که گرچه مانع حضور بیشتر مردم در هیات های مذهبی شد اما این شرایط باز هم از ارادت مردم به اهل بیت کم نکرده و همچنان سعی دارند سهمی از ثواب این عزاداری ها با شرایط جدید را داشته باشند. 

در شهرستان سلسله هرسال در بعد از ظهر روز تاسوعای حسینی، کلیه هیات های  ضمن برگزاری آیین های خاص خود به سمت گلزار شهدای شهرستان حرکت می کردند و در میدان منتهی به گلزار تجمع کرده و در همایشی پرشور و وصف ناشدنی در قالب یک هیات مشترک به عزاداری پرداخته و سپس با حضور در آرامستان شهر به شستشو و غباروبی مزار عزیزان خود و شهدای شهرستان می پرداختند اما امسال بخاطر پرهیز از شیوع ویروس کرونا این اجتماع پرشور و دیدنی شکل نگرفت و عزاداران ساعاتی را در هیات محله خود به عزاداری پرداختند. 

۱۲۸ خیات مذهبی در سلسله فعالیت می کنند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سلسله گفت: ۱۲۸ هیئت عزاداری در شهرهای الشتر، فیروزآباد و روستاهای شهرستان وجود دارد که ۲۱۵ مداح در آنها به فعالیت مشغول هستند و در آیین های عزاداری و مراسمات مذهبی برای ارادتمندان اهل بیت نوحه خوانی می کنند.

سید نصرت الله موسوی اظهار داشت: قبل از فرارسیدن ماه محرم کلیه مسئولان هیئت ها و مداحان در جلسه ای مشترک با حضور کارشناسان شبکه بهداشت و درمان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در آیین های عزاداری توجیه شدند تا ویروس در شهرستان ضمن برگزاری آیین ها منتشر نشود و سلامت شهروندان با خطر مواجه نشود. 

وی افزود: همچنین ماسک و اقلام بهداشتی در اختیار هیئات قرار داده شده تا اگر عزاداران این اقلام را به همراه خود نداشتند، در میان آنها توزیع شود. 

برچسب‌ها ویروس کرونا ماه محرم لرستان سلسله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماه محرم لرستان سلسله ویروس کرونا ماه محرم لرستان سلسله آیین های عزاداری آیین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواری مردم شهرستان خوی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، به این مناسبت مراسم عزاداری دیشب در مساجد و تکایای شهرستان با شکوه خاصی برگزار شد 

امروز هم دوستداران و عاشقان اهل بیت ع بعد از عزاداری در خیابان‌های شهر داالمومنین خوی در بقعه شیخ نوایی گردهم آمدند و در سوک شهادت جانسوز امام ششم شیعیان و رئیس مذهب جعفری عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • اعلام زمان برگزاری هفتمین اشکوره فرهنگی هنری حسینی در آمل
  • راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند
  • عرض ارادت اهالی شعر و ادب به محضر امام صادق(ع) در مشهد مقدس
  • سوگواری مردم شهرستان خوی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • فیلم| عزاداری شهرستان‌های اصفهان در سوگ شهادت رئیس مذهب شیعه
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • آیین های عزاداری سالروز شهادت «صادق آل محمد» در گیلان برپا است
  • آیین تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام در قم
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران