Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قزوین گفت: طرح پاسخگویی به شبهات دینی براساس نیازهای بومی و محلی مردم در مجالس عزاداری محرم و صفر اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

مجید وفاپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با تاکید بر لزوم تحقق منویات رهبری برای مقابله با جریان تحریف‌ اظهار داشت: یکی از دلایل پیش‌رفتن برخی از این تحریف‌ها دوری از معارف اسلامی و ایجاد شبهات مذهبی مختلف است و حتی خیلی از کسانی که اهل مسجد و هیئت نیستند، پاسخ خوبی برای این شبهات ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وفاپور اضافه کرد: در حال حاضر سخنرانانی که از شهرهای مختلف به مجالس سخنرانی و عزاداری هیئات و مساجد قزوین می‌آیند، همان مطالبی که موردنظر خودشان است را می‌گویند. مردم هم به عشق اباعبدالله‌الحسین(ع) می‌نشینند و این حرف‌ها را گوش می‌دهند؛ اما نیاز دینی‌شان برطرف نمی‌شود.

وی ادامه داد: به همین خاطر قصد داریم طرح پاسخگویی به شبهات مذهبی در مجالس عزاداری ماه‌های محرم و صفر را اجرا کنیم تا سخنرانانی که از شهرهای دیگر مانند تهران و قم به قزوین می‌آیند، بر اساس نیاز مردم قزوین و شبهات دینی آنها مطالب خود را آماده و به حاضران در جلسات عزاداری ارائه کنند.

مشاور استاندار قزوین در امور قرآنی گفت: در صورت اجرای این طرح در ایام محرم و صفر جلسه‌های سخنرانی هدفمندی خواهیم داشت و مردم می‌توانند بر اساس نوع شبهه یا سؤال‌های دینی ی خود جلسه سخنرانی را انتخاب کنند که به این ترتیب بسیاری از مشکلات در زمینه شبهه‌های دینی مرتفع می‌شود.

قم|امام صادق(ع) با تکیه بر معارف دینی به مقابله با عقائد انحرافی و شبهات پرداخت‌امام جمعه تبریز: روحانیون با فعالیت‌های تبیینی به شبهات کرونایی پاسخ دهندگزارش تسنیم از اقدام جهادی و اعتقادی طلاب بسیجی؛ 6 گروه جهادی به شبهات و سوالات شرعی مردم پاسخ می‌دهند

وفاپور همچنین به اجرای تلاوت قرآن در جلسات عزاداری ماه‌های محرم و صفر اشاره کرد و افزود: برای اینکه به ما تهمت زده نشود که فقط به اهل بیت(ع) می‌پردازیم و با مفاهیم قرآن ارتباط نداریم، از هیئات مذهبی خواسته‌ایم که شروع جلسات عزاداری‌ به ویژه در مساجد حتماً با تلاوت قرآن همراه شود تا 2 محور مهم دینی ما یعنی قرآن و اهل بیت(ع) در کنار همدیگر دیده شوند.

وی با اشاره به احتمال تخلف برخی هیئت‌هایی عزاداری در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا یادآور شد:‌ اگر طبق فرهنگ درست اسلامی با آنها برخورد کنیم، مسئولان این هیئات قانع می‌شوند که مصوبه‌های یادشده را درست اجرا کنند.

انتهای پیام/س

R7541/P/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین قرآن و عترت سخنرانان مذهبی شورای توسعه فرهنگ قرآنی بیشتر بخوانید... امام جمعه رشت: ضرورت پاسخگویی به شبهات مردم؛ دشمن درصدد بدبین کردم مردم به نظام است قم|امام صادق(ع) با تکیه بر معارف دینی به مقابله با عقائد انحرافی و شبهات پرداخت‌ گزارش تسنیم از اقدام جهادی و اعتقادی طلاب بسیجی؛ ۶ گروه جهادی به شبهات و سوالات شرعی مردم پاسخ می‌دهند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... امام جمعه رشت: ضرورت پاسخگویی به شبهات مردم؛ دشمن درصدد بدبین کردم مردم به نظام است قم|امام صادق(ع) با تکیه بر معارف دینی به مقابله با عقائد انحرافی و شبهات پرداخت‌ گزارش تسنیم از اقدام جهادی و اعتقادی طلاب بسیجی؛ ۶ گروه جهادی به شبهات و سوالات شرعی مردم پاسخ می‌دهند واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین قرآن و عترت سخنرانان مذهبی شورای توسعه فرهنگ قرآنی پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ماجرای اتفاقات اخیر روستای ابوالفضل اهواز چیست؟ + فیلم ۲ گزارش| دلجویی ‌جوانان اهوازی از مردم روستای ابوالفضل / استمداد مردم روستا از رئیس قوه قضائیه برای رفع مشکل ۳ نوکری متفاوت یک مداح قزوینی برای امام حسین(ع) / بیمارستان ولایت قزوین محفل روضه باب‌الحوائج(ع) شد + فیلم ۴ طنین نوای الدخیل یا ابالفضل(ع) در دارالعباس اردبیل/ نمایش شور و شعور حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاسوعای حسینی + فیلم ۵ فرمانده سپاه کردستان: هیچ‌گاه برای تداوم اسلام و انقلاب حسینی در برابر زورگویان تسلیم نمی‌شویم ۶ طنین لبیک "یا حسین(ع)" مردم قم همزمان با سراسر کشور ۷ عزاداری با سبک و سیاق خاص در حسینیه آقاسید جمال قزوین/ چراغ روضه‌ای که بعد از گذشت ۱۳۸ سال هنوز روشن است+ فیلم ۸ گزارش| ایران اسلامی در عزای علمد‌ار کربلا / مردم شور و شعور حسینی را نمایش گذاشتند / حرم رضوی سوگوار تاسوعای حسینی + فیلم مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| فصل عاشقی گردان علی‌بن ابیطالب(ع) در سرزمین نور/ از جبهه‌ها تا کربلا با "یا حسین" + فیلم عضو کمیسیون امور داخلی مجلس: ناتوانی دولت در حل مشکلات اقتصادی؛ اثرات طرح گشایش اقتصادی کوتاه‌مدت است بیش از ۸۶ درصد مردم در اراک پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند/ استفاده ۸۲ درصدی مردم از ماسک+ فیلم عضو کمیسیون بودجه مجلس: حذف یارانه دهک‌های پردرآمد با تدوین بانک اطلاعاتی/ کشاورزان و کارگران نیازمند حمایت‌ بیشتری هستند مهمترین اخبار تسنیم وزارت خارجه: منافقین با وجود ترور هزاران ایرانی توسط آمریکا و اتحادیه اروپا پناه داده شده‌اند نصرالله: میلیون‌ها دلار برای حملات رسانه‌ای علیه حزب‌الله هزینه می‌شود/ افتخار می‌کنیم پیرو مکتب امام حسین(ع) هستیم فرمانده سپاه کردستان: هیچ‌گاه برای تداوم اسلام و انقلاب حسینی در برابر زورگویان تسلیم نمی‌شویم سفیر ایران: هیچ کشوری به اندازه ایران خواهان سربلندی عراق نیست طنین لبیک "یا حسین(ع)" مردم قم همزمان با سراسر کشور درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین قرآن و عترت سخنرانان مذهبی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استانداری قزوین قرآن و عترت سخنرانان مذهبی شورای توسعه فرهنگ قرآنی پاسخگویی به شبهات محرم و صفر حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۸۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران و دبیران جشنواره امام رضا (ع) صبح امروز، هشتم اردیبهشت ماه در دفتر ریاست وزارت فرهنگ برگزار شد.

در این جلسه هاشمی رییس هیئت مدیره بنیاد امام رضا (ع) و قائم مقام وزیر، سعیدی زاده مدیرعامل بنیاد بنیاد امام رضا (ع)، فرهاد قائمیان دبیر جشنواره‌های بنیاد امام رضا (ع)، محمدی، عضو هیئت مدیره بنیاد بنیاد امام رضا (ع)، اسلامی معاون توسعه مدیریت وزارت فرهنگ، اتابک نادری کارگدان و بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون و محمدحسین لطیفی کارگدان سینما و تلویزیون حضور داشتند.

سعید زمانی در ابتدای جلسه گفت: مجموعه فعالیت‌های بنیاد امام رضا (ع) ارتقای کمی و کیفی قابل توجهی داشته است. راهبری جشنواره‌های این دوره به مدیریت دکتر قائمیان صورت گرفته است.

وی با معرفی دبیران جشنواره‌های مختلف رضوی گفت: امسال امیدواریم با حضور دکتر لطیفی بتوانیم اولین جشنواره فیلم دینی رضوان را در کنار فیلم رضوی هم داشته باشیم.

سید محمد هاشمی در صحبت‌هایی گفت: اولویت این جشنواره استفاده از عناصر و چهره‌های تراز ملی در عرصه فرهنگی و هنری بود که مفتخریم به حضور شما عزیزان و در راس اقای قائمیان که قبول زحمت کردند و فراتر از تصور من اهتمام داشتند و وسط میدان بودند. نکته دیگر تلاش این بود که فقط یک جشنواره صرفی نباشد که بخواهیم برگزار کنیم، بااین مجموعه کار‌ها بنظرم اتفاقات خوبی می‌افتد تا بتوانیم مانور خوبی در عرصه فرهنگی بدهیم.

وی در ادامه افزود: اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان هم آبان ماه با قبول زحمت لطیفی اختتامیه اش برگزار می‌شود و من خیلی به این کار خوشبین هستم امیدواریم بااینکار ادای دینی به عرصه دینی و باور‌های اصیلمان داشته باشیم. تلاش داریم خروجی‌های جشنواره‌ها در مسیر فراخوان و داوری و خروجی با استفاده‌های عمومی با موضوع امام رضا باشد.

هاشمی اظهار داشت: ما تعداد جشنواره‌ها را کم کردیم، اما این باعث نشد که برش‌های استانی کمرنگ شود، هر جشنواره پر از رویداد‌های محفلی و نشست در دل استان‌های کشور است.

فرهاد قائمیان در این جلسه عنوان کرد: فقط بخاطر نام اقا امام رضا (ع) در این جشنواره‌ها هستیم و امیدواریم همه کار‌ها برای دوستدارانش خوب برگزار شود. اختتامیه جشنواره روستایی در کردر رضوی در حد ملی برگزار شد و همه اهالی این روستا خانه و ماشین هایشان را در اختیار هنرمندان گذاشته بودند و همه اینها نشان داد می‌توان جشنواره‌هایی مردمی برگزار کنیم.

وی در ادامه افزود: جشنواره نمایشی در چند بخش پیشنهاد شد تمام نمایش‌های انتخاب شده در استان‌ها اجرا شود و مردم با هنرمندان اشناییت بیشتری پیدا کنند. کتاب عکس رضوی هم با هدایت استاد اولیازاده بزودی منتشر می‌شود. امیدوارم در سطح استان‌ها هم مدیران کل با جشنواره همراهی داشته باشند. در بخش فیلم هم امسال سعی کردیم با فیلم رضوان این بخش را فعال کنیم. سعی کردیم یک فیلم سینمایی با فرهنگ رضوی تولید کنیم و یک فیلمنامه براساس کتاب «از عشق آباد تا عشق آباد« اقتباس شده در راستای فرهنگ رضوی اماده است و امیدواریم این فیلم را برای سال بعد بتوانیم برسانیم و به دلیل سنگین بودن پروژه از اقای وزیر طلب مساعدت برای ساخت این فیلم داریم

ذاکری دبیر جشنواره روستایی رضوی در صحبت‌هایی درباره کم و کیف جشنواره روستایی رضوی گفت: ششمین جشنواره ملی روستایی اسمان هشتم در روستای کردر در میناب با حمایت وزارت فرهنگ و بنیاد امام رضا برگزار شد. بیست و چهارم اردیبهشت آیین افتتاحیه جشنواره در دوره آتی برگزار خواهد شد و اختتامیه هم در دهه ولایت برپا خواهد شد.

اتابک نادری در صحبت‌هایی گفت: جشنواره‌ها برای رونق بخشی به تولیدات شکل میگیرد، بعد از انقلاب هم ما با همین انگیزه شروع کردیم ولی دوسال کرونا فرایند‌ها را بهم زد، در جشنواره فجر هم دچار مشکل شدیم، مجدد دنبال فراخوان رفتیم و حال این استنباط هست که حتما باید جشنواره بگذاریم تا هنرمندان کار کنند. ولی در بنیاد به تفکری رسیدیم که این جریان را بسط دهیم و در بخش‌های مختلف این کار را کردیم و الان بیست و سه اثر در مرحله اجرا در استان‌ها است این گسترش فرهنگ نمایش برایمان مهم بوده است

نادری خطاب به وزیر فرهتگ اظهار داشت: شما اخیرا دستوری دادید که باقیات صالحات است، نهضت پلاتوسازی و بلک باکس سازی که انقلابی برای بچه‌های تئاتر محسوب می‌شود.

سید احمد میرزاده نماینده دبیران جشنواره‌های شعر رضوی نیز گفت: چهار جشنواره شعر فارسی، عربی، ترکی و‌کودک و نوجوان داریم که همه بجز کودک جنبه فراملی دارند. موضوع پرداختن به شخصیت امام رضا و توصیف صفت معین الضعفایی است. برنامه‌هایی در راستای شعر مردمی داریم.

 این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!