Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@23:05:05 GMT

رکانی: مشکل تولیدکنندگان ما تحریم‌های داخلی است

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۸۵۳۷

ساعت 24 - عضو کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس با بیان اینکه نگاه به غرب مشکل ما را در حوزه اقتصادی حل نمی‌کند، گفت: مشکل تولیدکنندگان ما تحریم‌های داخلی در بحث صدور مجوزها در بخش‌های مختلف است و نه تحریم‌های خارجی.

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در تأکید بر حمایت از تولید و پرهیز از واردات غیر ضرور گفت: مشکل امروز تولیدکنندگان ما تحریم‌های داخلی است و نه تحریم‌های خارجی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشکل امروز ما مشکل صدور مجوز در بخش‌های مختلف است که موانع جدی را بر سر راه آنها ایجاد کرده است.عضو کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس اظهار داشت: نگاه به غرب برای حل مشکلات اقتصادی سرابی بیش نیست و مسؤولان باید بدانند که گشایش اقتصادی به دست تولیدکنندگان انجام می‌شود و باید برای این منظور باید تحریم‌های داخلی را از بین ببرند.

ارکانی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر در مسیر حمایت از تولید داخلی مقابله جدی با قاچاق کالا به کشور و همچنین واردات غیر ضرور و واردات کالاهایی است که مشابه آن در داخل تولید می‌شود.وی افزود: همه کشورهای پیشرفته به طور جدی با قاچاق کالا و واردات غیرضرور به کشورهایشان مقابله کرده‌اند و ما می‌بینیم امروزه همین کشورها به غول‌های بزرگ اقتصادی تبدیل شده‌اند، اما ما متأسفانه در کشور نه تنها با قاچاق کالا و واردات غیرضرور کالاها مقابله و با کالاهای غیرضرور که در داخل تولید می‌شوند برخورد نمی‌کنیم، بلکه به این کالاها ارز دولتی هم تخصیص می‌دهیم.عضو کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس در پایان گفت: ما در کمیسیون جهش تولید گلوگاه‌هایی که به تولید کنندگان فشار می‌آورند را شناسایی خواهیم کرد و از نظر تقنینی و نظارتی این موضوع را مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تحریم های داخلی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جعفری به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

وی ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بخش دیگری از سخنان خود به روند نزولی حوادث ناشی از کار در استان اشاره کرد و ادامه داد: سالانه بیش از هشت هزار بازرسی از واحد‌های تولیدی انجام می‌شود و با اینکه حجم کارگاه‌های عمرانی با اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان افزایش یافته، در سایه تقویت نظارت ها، حوادث کارگری روند کاهشی داشته است.

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است