Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:40:39 GMT

شهاب سنگ‌های غیرفلزی عامل فراوانی آب در زمین هستند

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۸۶۳۷

شهاب سنگ‌های غیرفلزی عامل فراوانی آب در زمین هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلش گیر، شهاب سنگ‌های غیرفلزی بدون ذوب شدن یا تغییرات دیگر، ماهیت اولیه خود را حفظ کرده‌اند و بخش زیادی از آنها را دانه‌هایی گرد موسوم به کندرول ها شکل می‌دهند. دانه‌های یادشده حاوی مواد مختلفی مانند کربن و هیدروژن هستند و لذا انتقال آنها به کره زمین به شکل گیری حجم زیادی از آب کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی برخی شهاب سنگ‌های کندریت و ایزوتوپ‌های آنها نشان می‌دهد مواد تشکیل دهنده آنها شباهت زیادی با بسیاری از صخره‌های موجود در کره زمین دارد. بنابراین می‌توان حدس زد که در گذشته‌های دور و در زمان برخورد شهاب سنگ‌ها به زمین محتوای کندرول های آنها به کره خاکی منتقل شده و ترکیب هیدروژن آنها با اکسیژن موجود در زمین شکل گیری آب را تسهیل کرده است.

قدمت شهاب سنگ‌های کندریت به زمان شکل گیری منظومه شمسی بازمی گردد. بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها دو درصد از شهاب سنگ‌های موجود در زمین از این نوع است. اما در آنها به مقدار زیادی اکسیژن، تیتانیوم، هیدروژن و نیتروژن و کلسیم وجود داشته است.

جنس و ماهیت این عناصر با عناصر مشابهی که هم اکنون در کره زمین وجود دارند، یکی است. بنابراین عناصر یادشده توسط شهاب سنگ‌ها به کره خاکی منتقل شده‌اند.

کد خبر 5011255

منبع: مهر

کلیدواژه: اقیانوس شهاب سنگ اکسیژن منابع طبیعی ویروس کرونا تحقیقات علمی هوش مصنوعی شبکه ملی اطلاعات واکسن کرونا محرم 99 فناوری فضایی اینترنت شرکت دانش بنیان ناسا استارت آپ حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گوشی هوشمند شهاب سنگ شهاب سنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل ضرب و شتم یک موتورسوار در رفسنجان 

سرهنگ مرتضی امیرسبتکی گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی، مبنی بر حمله فردی ناشناس با سلاح سرد به سمت راکب یک دستگاه موتور سنگین در کمربندی رفسنجان ـ کرمان که باعث ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بود با انجام اقدامات اطلاعاتی، این فرد را شناسایی و دستگیر کردند. 

وی افزود: متهم در اظهارات خود مشاجره لفظی با راکب موتورسیکلت در حین تردد در این کمربندی به علت برخورد موتورسیکلت به آینه خودروی خود را علت بروز این موضوع عنوان کرد. 

فرمانده انتظامی رفسنجان بیان داشت: به هر صورت متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دیدار مردمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • دستگیری عامل ضرب و شتم یک موتورسوار در رفسنجان 
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • نکونام: انگیزه فراوانی برای بازی با تراکتور داریم/ با حضور هلدینگ خلیج فارس به آینده استقلال امیدواریم
  • واکنش به بازی شهاب حسینی در آخرین سریالش
  • آغاز به کار کنگره همکاری‌های دولت ،دانشگاه و صنعت در قم
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان
  • نکونام: انگیزه فراوانی برای بازی با تراکتور داریم
  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند