Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@16:55:54 GMT

ثبت بدترین عملکرد اقتصادی فرانسه

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۸۹۱۹

ثبت بدترین عملکرد اقتصادی فرانسه

خبرگزاری آریا - رشد اقتصادی فرانسه به کمترین سطح ثبت شده خود رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا ، مرکز آمار فرانسه در گزارشی اعلام کرد در سه ماهه دوم امسال، متوسط رشد اقتصادی این کشور منفی 13.8 درصد اندازه‌گیری شده است که 0.4 درصد کمتر از نرخ پیش‌بینی شده قبلی و 7.9 درصد کمتر از رشد اقتصادی ثبت شده این کشور در سه ماهه قبلی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر مبنای سالانه نیز متوسط رشد اقتصادی فرانسه در دوازده ماه منتهی به ژوئن منفی 6.4 درصد اندازه گیری شده است.
در بین بخش های مختلف، رشد مخارج مصرف کننده نسبت به سه ماهه قبل11.5 درصد کاهش پیدا کرده است. سرمایه گذاری با رشد منفی 10.3 درصدی نیز دیگر عامل اثرگذار کاهشی روی نرخ رشد بوده است. از طرف دیگر بهترین عملکرد مربوط به مخارج دولتی با رشد منفی 9.8 درصدی بوده است. در حوزه تجارت خارجی نیز عملکرد این کشور کاملا تحت تاثیر پیامدهای کرونا قرار گرفته تا جایی که صادرات 25 درصد و واردات نیز 16.4 درصد کاهش پیدا کرده است.
متوسط نرخ رشد اقتصادی فرانسه در بازه زمانی 1949 تا 2019 معادل 0.78 درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سه ماهه سوم سال 1968 با هشت درصد و پایین‌ترین رشد ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه دوم سال 1968 با منفی 5.3 درصد بوده است.
انتظار نمی رود دست کم تا پایان امسال، دومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا بتواند احیا شود. پیش از این بانک مرکزی فرانسه در گزارشی از وضعیت اقتصاد این کشور اعلام کرده بود که بازگشت فعالیت‌ها به سطوح پیش از بحران دست کم دو سال به طول خواهد انجامید. طبق برآورد صورت گرفته توسط این بانک اقتصاد فرانسه پیش از انکه در سال‌اینده به رشد 6.9 درصدی دست یابد، امسال 10.3 درصد کوچک خواهد شد که در صورت تحقق حتی از عملکرد اقتصاد این کشور در سال های جنگ جهانی دوم نیز بدتر خواهد بود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اقتصادی فرانسه رشد اقتصادی سه ماهه ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۸۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد جدید زندانیان در فرانسه

بر اساس آمار وزارت دادگستری فرانسه، ازدحام بیش از حد زندان‌ها در فرانسه همچنان به رکوردشکنی خود ادامه می‌دهد و تا اول آوریل ۲۰۲۴، ۴۳۷۰ زندانی بیشتر از سال قبل است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت دادگستری فرانسه، تعداد زندانیان در فرانسه در اول آوریل به رکورد جدیدی رسید و به ۷۷۴۵۰ نفر رسید؛ بدین معنی که ۴۳۷۰ نفر بیشتر از سال قبل زندانی شدند.

به نقل از فیگارو، طبق آمار اداره زندان، با افزایش بسیار شدید افرادی که به دلیل کمبود جا مجبور به خوابیدن بر روی تشک روی زمین شده‌اند، بالاترین تعداد زندانیان ثبت شد.

در یک سال جمعیت زندانیان در فرانسه ۶ درصد افزایش یافت. از اول آوریل، زندان‌های فرانسه تنها ۶۱۵۷۰ مکان عملیاتی داشتند. تراکم کلی زندان‌ها ۱۲۵.۸ درصد است، اما در مراکز بازداشت که در آن بازداشت‌شدگان در انتظار محاکمه هستند و بنابراین بی‌گناه فرض می‌شوند و کسانی که به مجازات‌های کوتاه محکوم می‌شوند، این عدد به ۱۵۰.۴ درصد می‌رسد.

در مواجهه با این شلوغی مزمن زندان، شورای اروپا نگرانی عمیق خود را در اواسط ماه مارس ابراز کرد. مقامات فرانسه برای رفع این شلوغی زندان اقداماتی را انجام داده‌اند؛ ممنوعیت حبس کمتر از یک ماه و حبس خانگی تحت نظارت الکترونیکی.

شورای اروپا از مقامات فرانسوی دعوت کرد تا به‌طورجدی و سریع ایده معرفی مکانیسمی الزام‌آور مقررات ملی زندان را بررسی کنند. دولت فرانسه همچنان روی ساخت ۱۵۰۰۰ سلول نگهداری جدید تا سال ۲۰۲۷ حساب بازکرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • چطور درصد حساب کنیم؟
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • بدترین خبر برای فرانسه 6 هفته پیش از یورو
  • ◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا