Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@16:43:09 GMT

ترسیم واقعه عاشورا با زبان شعر

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۸۹۲۸

ترسیم واقعه عاشورا با زبان شعر

او آرام، شمرده و دلنشین شعر می‌خواند و اغلب ابیاتی که برای رقابت با رقبای مشاعره‌کننده‌اش به خاطر می‌سپارد، در مدح و مرثیه اهل‌بیت(ع) و ائمه اطهار(ع) سروده شده است.

«داود حیدری» از شاعران و مشاعره‌کنندگان صاحب نام ساکن محله یافت‌آباد است که ۲۷ سال از ۴۷ سال عمر خود را به آموزگاری و تدریس ادبیات فارسی گذرانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسب مقام‌های برتر در مسابقات مشاعره شبکه‌های رادیویی ایران، فرهنگ، تهران، جوان و قرآن و مسابقات مشاعره شبکه آموزش و قرآن سیما، دریافت مقام نخست مسابقه مشاعره بزرگ ایران و رتبه نخست کشور در مشاعره رضوی در سال ۱۳۹۷ گوشه‌ای از کارنامه ادبی پرو پیمان این کارشناس ادبیات است.

حیدری با راه‌اندازی گروه مشاعره «حافظان ادب پارسی» و خانه فرهنگ و ادب سرای محله یافت‌آباد، توانسته تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان این محله را با آثار فاخر ادب پارسی آشنا کند و زمینه حضور موفق آنها در مسابقات مشاعره کشور را به وجود آورد.

کتاب «مشاعره عاشورایی» گنجینه گرانبهایی از آثار فاخر شاعران ایرانی است که توسط حیدری گردآوری شده و واقعه عاشورا را با زبان شعر ترسیم کرده است.  

کد خبر 543450 برچسب‌ها شعر و شاعر محله همشهری محله آموزشی ماه محرم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شعر و شاعر محله همشهری محله آموزشی ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: با وجود نیاز استان در مناطق روستایی و عشایری به کتابخانه سیار، ما فعلأ فقط یک کتابخانه سیار در استان داریم.

«سمیه حیدری» با حضور در ایسنا در این خصوص اظهار کرد: ما در استان کتابخانه سیار نداشتیم و یکی از ضروری‌ترین کارهای راه‌اندازی کتابخانه سیار بود، با مسئولان سپاه امیرالمومنین (ع) استان هماهنگی شد و یک خودرو متناسب در اختیار اداره کل کتابخانه‌های استان قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: برای تجهیز این کتابخانه سیار ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و ۷ روستا در شهرستان ایلام را در ۵ روز هفته، پوشش می‌دهد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام افزود: با توجه به تعدد روستاهای استان و دسترسی نداشتن کتاب دوستان به‌خصوص دانش‌آموزان، افزایش تعداد کتابخانه ‌های سیار استان ضروری است.
حیدری گفت: تعداد زیادی روستا در شهرستان سیروان وجود دارد که نیازمند کتابخانه سیار هستند اما امکانات نداریم.
وی ابراز امیدواری کرد: رایزنی‌ها با مسئولان کشوری و استانی برای افزایش کتابخانه‌های سیار استان ادامه دارد.
انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • خاطره شنیدنی مجری خاص برنامه مشاعره از ملاقاتش با رهی معیری | ویدئو
  • خاطره مجری برنامه مشاعره از شاعران بنام ایران
  • حیدری داور دیدار سپاهان و پرسپولیس شد
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام