Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه به نقل از چندین منبع مطلع گزارش داد، امارات متحده عربی تعداد زیادی از عوامل جاسوسی خود را برای آموزش نیروهای ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک در چند سال گذشته به سوریه اعزام کرده است.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش آناتولی، امارات پس از برگزاری مذاکرات محرمانه با این نیروها در سال ۲۰۱۷، افسران اطلاعاتی خود را سال بعد از آن یعنی ۲۰۱۸ به این منطقه فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، آنها نیروهای کرد ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک را در حوزه جاسوسی، ضد جاسوسی، خرابکاری، اقدامات ترور، اطلاعات ارتباطی، امنیت اطلاعات و شبکه‌های ارتباطی آموزش داده‌اند. این آموزش‌ها در قامشلی، حسکه و دیرالزور در شمال شرقی سوریه ارائه شد.

براساس این گزارش، افسران اماراتی همچنین یک خط تماس مستقیم و محرمانه با این نیروها برقرار کردند. نام مستعار این عوامل در اختیار خبرگزاری آناتولی قرار گرفته است.

عاملی با اسم رمز عبداللطیف عبدالقادر همروش در کمپ‌هایی در قامشلی مستقر بود و برای یک سال آموزش‌های امنیت اطلاعات و اطلاعات ارتباطی – مخابراتی ارائه می‌کرد. محمد عبدالقادر الشهی، از دیگر عوامل امارات حملاتی را به نیابت از این نیروها در سوریه انجام می‌داد. احمد رشید محمد هم آموزش‌هایی در حوزه رمزنگاری و شبکه‌های ارتباطی ارائه می‌داد.

لینک کوتاه: asriran.com/0037hR

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترکیه امارات یگان های مدافع خلق سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز

ایسنا/البرز فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی البرز از توقیف خودروی تخلیه زباله بر روی تپه تاریخی فرخ‌آباد و دستگیری دو نفر در این زمینه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی داور روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با اعلام این خبر افزود: پیرو کسب خبر توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز مبنی بر تخلیه انبوه نخاله‌های ساختمانی بر روی عرصه و حریم تپه تاریخی فرخ آباد بلافاصله مأموران این یگان در محل حضور یافتند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان البرز ادامه داد: نیروی‌های یگان حفاظت ضمن اخذ دستور مقام قضایی و با مساعدت نیروهای خدوم فراجا در حوزه استحفاظی به توقیف خودرو و ابزار مورد استفاده در تخلیه نخاله‌ها در عرصه تپه تاریخی پرداختند.

او با بیان اینکه در این راستا دو نفر نیز دستگیر و به محاکم قضایی معرفی شدند، گفت: یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان البرز به صورت شبانه روزی با شماره تلفن ۳۲۸۲۹۱۱۸ آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص هرگونه تعرض به آثار فرهنگی تاریخی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • آسیب شناسی معماری تنظیم‌گری رسانه در ایران
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • بازدید امیر دریادار سیاری از گروه مخابرات ارتش
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است