Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از اهداف حضرت سیدالشهدا(ع) در این حرکت عظیم، وفای به عهد الهی و تقرب به خداوند متعال است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری در مراسم عزاداری دهه اول محرم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: فرصت محرم و عاشورا، فرصت تصمیم‌های بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لشکر امام زمان(عج) از عاشورا تجهیز می‌شود، اگر کسی بار این مصیبت عظیم در دلش افتاد، خداوند توفیق حضور در سپاه حضرت حجت(عج) را به او عنایت می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه "یکی از اهداف حضرت سیدالشهدا(ع) در این حرکت عظیم، وفای به عهد الهی و تقرب به خداوند متعال است" بیان کرد: بخشی از اهداف دیگر امام (ع) بعد از زمان رجعت صورت خواهد گرفت و انسان‌ها را از وادی موت به وادی حیات هدایت خواهد کرد چراکه عصر ظهور، رجعت و برپایی قیامت تماماً یوم الحسین است.

یادداشت| شمشیرِ هدایت امام حسین(ع)"عهد خانواده قوکاسیان" روایتی از ارادت ارامنه اصفهان به امام حسین(ع)آیت‌الله حسینی‌بوشهری: "حفظ دین" مهمترین پیام امام حسین(ع) به شیعیان در نهضت عاشوراست

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهداف حضرت سیدالشهدا(ع) از قیام عاشورا گفت: اباعبدالله(ع) قصد داشتند در انسدادی که دستگاه شیطان و بنی امیه در مسیر الهی ایجاد کرده بودند، برای مؤمنین دست‌گیری و شفاعت ایجاد کنند و این انسداد را برطرف کنند که بعد از 1400 سال به‌خوبی به این نکته می‌رسیم که امام حسین(ع) در این مسیر حقیقتا پیروز شدند.

آیت‌الله میرباقری ادامه داد: مسیری که امام حسین(ع) انتخاب کردند مسیر فتح و پیروزی است، هم خود اباعبدالله(ع) و هم تمام کسانی که همراه امام شدند فاتح و پیروز شدند و همچنین کسانی که در ادامه تاریخ به این قافله کربلا پیوستند کاروان فاتح و پیروز هستند.

وی با تأکید بر لزوم الگو گیری از نهضت عاشورا(ع) گفت: محرم و عاشورا یک واقعه عبرت‌آموز برای انسان دارد مبنی بر اینکه باید به‌جایی برسیم که اگر در عاشورا بودیم همانند اصحاب خود را سپر سیدالشهدا(ع) قرار دهیم و به شهادت برسیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: فرصت ملحق شدن به امام حسین(ع) در طول سال وجود دارد ولی بهترین فرصت برای رسیدن به اباعبدالله(ع) روز عاشورا و ایام عزاداری این امام همام است.

انتهای پیام/452/س

R7854/P/S6,62/CT12 بیشتر بخوانید... آیت‌الله حسینی‌بوشهری: "حفظ دین" مهمترین پیام امام حسین(ع) به شیعیان در نهضت عاشوراست نویسنده عمانی: پرچم نهضت امام حسین(ع) تا روز قیامت در اهتزاز خواهد ماند امام جمعه قزوین: همراهی با ولایت امام حسین(ع) معروف بزرگ است/لقمه حرام ریشه تمام منکرهاست قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آیت‌الله حسینی‌بوشهری: "حفظ دین" مهمترین پیام امام حسین(ع) به شیعیان در نهضت عاشوراست نویسنده عمانی: پرچم نهضت امام حسین(ع) تا روز قیامت در اهتزاز خواهد ماند امام جمعه قزوین: همراهی با ولایت امام حسین(ع) معروف بزرگ است/لقمه حرام ریشه تمام منکرهاست پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ماجرای اتفاقات اخیر روستای ابوالفضل اهواز چیست؟ + فیلم ۲ گزارش| دلجویی ‌جوانان اهوازی از مردم روستای ابوالفضل / استمداد مردم روستا از رئیس قوه قضائیه برای رفع مشکل ۳ نوکری متفاوت یک مداح قزوینی برای امام حسین(ع) / بیمارستان ولایت قزوین محفل روضه باب‌الحوائج(ع) شد + فیلم ۴ شهید مدافع سلامت «دکتر کیانفر»؛ متخصصی که عاشق حضرت عباس(ع) بود/ خواهش مادر شهید از مردم برای مراقبت از خود+ فیلم ۵ طنین نوای الدخیل یا ابالفضل(ع) در دارالعباس اردبیل/ نمایش شور و شعور حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاسوعای حسینی + فیلم ۶ عزاداری با سبک و سیاق خاص در حسینیه آقاسید جمال قزوین/ چراغ روضه‌ای که بعد از گذشت ۱۳۸ سال هنوز روشن است+ فیلم ۷ طنین لبیک "یا حسین(ع)" مردم قم همزمان با سراسر کشور ۸ فرمانده سپاه کردستان: هیچ‌گاه برای تداوم اسلام و انقلاب حسینی در برابر زورگویان تسلیم نمی‌شویم مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| فصل عاشقی گردان علی‌بن ابیطالب(ع) در سرزمین نور/ از جبهه‌ها تا کربلا با "یا حسین" + فیلم نماهنگ؛ خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم رضوی + فیلم عضو کمیسیون امور داخلی مجلس: ناتوانی دولت در حل مشکلات اقتصادی؛ اثرات طرح گشایش اقتصادی کوتاه‌مدت است حرم رضوی سیاهپوش عاشورای حسینی/ زائران پروتکل‌ها را با جدیت رعایت می‌کنند مهمترین اخبار تسنیم تلاش آمریکا برای دزدی ۱.۷ میلیارد دلار دارایی ایران در اروپا/ بانک مرکزی: پیگیری‌ حقوقی لازم برای آزادسازی وجوه در دست اقدام است حرم رضوی سیاهپوش عاشورای حسینی/ زائران پروتکل‌ها را با جدیت رعایت می‌کنند نصرالله: میلیون‌ها دلار برای حملات رسانه‌ای علیه حزب‌الله هزینه می‌شود/ به پیروی از مکتب امام حسین(ع) افتخار می‌کنیم بازخوانی اسرارآمیزترین پرونده جهان اسلام؛ چهل و دومین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر نماهنگ؛ خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم رضوی + فیلم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اباعبدالله ع سیدالشهدا ع نهضت عاشورا امام حسین ع آیت الله حرم رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیام طوفان‌الاقصی از غزه آغاز شده اما تداوم آن به صورت جهانی است

حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به حمایت‌های جهانی به ویژه دانشجویان از مردم مظلوم غزه اظهار داشت: هم‌اکنون حرکت‌های جهانی که در مجموعه‌های علمی و فرهنگی دنیا به ویژه در سطح آموزش‌ عالی آغاز شده، بیانگر این است که خوشبختانه دنیا به سمت آگاهی و بصیرت حرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: زمانی که مجموعه‌های علمی و فرهنگی متوجه تشخیص حق و باطل می‌شوند، این موضوع برگرفته از فطرت بشری بوده است و خدا فطرت را در نهاد انسان‌ها قرار داده که همواره طرفدار حق و مخالف باطل باشند.

امام جمعه چالدران گفت: خوشبختانه این مسئله از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) تاکنون روز به روز این حقیقت و واقعیت را در سطح دنیا نشان می‌دهد و در حال حاضر تنها بحث مردم غزه نیست بحث تقابل حق و باطل است و در این مسئله حد و مرزی وجود ندارد.

وی بیان کرد: تمامی آگاهی جامعه براساس فطرت پاکی است که خداوند در وجود آنها قرار داده است و طرفداری از حق را برای خود وظیفه می‌دانند و حتی حرکتی که هم اکنون در خود کشورهای اروپایی و آمریکایی و در کل دنیا به صورت مردمی ایجاد و در مجموعه‌های دانشگاهی آغاز شده، امری فطری و بیانگر این است که هر اندازه استعمارگران، ظالمان و فتنه‌گران بخواهند سیاهی ایجاد کنند در مقابل فطرت پاک الهی نمی‌توانند مسئله‌ای به نفع خود به وجود آورند.

حجت الاسلام محمدزاده اظهار داشت: بی‌تردید حق همیشه پیروز است و در ظاهر امر قیام طوفان‌الاقصی از غزه آغاز شده اما تداوم آن به صورت جهانی است؛ بنابراین تمامی بشریت به ویژه ارگان‌های فرهنگی و آنهایی که دستی در مسائل اطلاع‌رسانی، فرهنگی و خبری دارند باید این حقیقت و واقعیت را به صورت واقع‌بینانه بنگرند و نگویند که این رویداد به صورت «اتفاقی» رخ داده چون بحث حق و باطل است.

وی تصریح کرد: باطل در مقابل حق از بین می‌رود و وعده الهی همین است و در این راستا در دنیا عقلانیت و بصیرت و  آگاهی به آن سطح می‌رسد که زمینه برای تشکیل حاکمیت جهانی اسلام با ظهور امام زمان(عج) فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیام طوفان‌الاقصی از غزه آغاز شده اما تداوم آن به صورت جهانی است
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث