Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، علی احسان ظفری مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، از انباشت شیرخشک در کارخانه‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ هزارتن شیرخشک در کارخانه‌ها انباشت شده که قاچاقچیان با قیمت‌های عجیب و غریب به سمت پاکستان می‌برند.

وی با اشاره به اینکه سالیانه ۶۰ هزار تن شیر خشک در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: سالیانه ۱۵ هزار تن ذخایر استراتژیک شیرخشک در کشور است، ضمن آنکه کارخانه‌های شیرخشک به طور مداوم مشغول فعالیت هستند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظفری شیوع ویروس کرونا را علت اصلی مازاد شیرخشک اعلام کرد.

این مقام‌مسئول درباره آخرین وضعیت قیمت شیرخشک بیان کرد: قیمت کنونی هر کیلو شیرخشک به ۲۶ هزار تومان رسیده است چرا که قیمت شیرخشک از نرخ شیرخام تبعیت می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت لبنیات در مصرف تاثیر سوء دارد، بیان کرد: افزایش قیمت لبنیات، مصرف کننده را از مصرف گریزان می‌کند و به هیچ عنوان به نفع کارخانه‌ها نیست.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی ادامه داد: با وجود افزایش قیمت تمام شده محصولات لبنی نشات گرفته از گرانی مواد اولیه، کارخانه‌ها چاره‌ای جز افزایش قیمت ندارند، در غیراین تولید کننده متحمل زیان می‌شوند.

ظفری در پایان تصریح کرد: در بحث شیرخشک مقداری هیاهوی اضافه وجود دارد تا کار را دست دلالان شیرخشک بدهند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: افزایش قیمت کارخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش قدس آنلاین، حامد نجفی علمدارلو افزود: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، افزود: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری