Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:27:12 GMT

رسانه در ایران نیازمند نظام نامه است

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۰۲۵۰

رسانه در ایران نیازمند نظام نامه است

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: تهیه طرح مزبور برای فعالیت رسانه‌ای به معنای عام آن از ضروریات است چراکه در نظام رسانه برخلاف حکمفرمایی سلیقه افراد حذف و رعایت ضوابط و استانداردهای حرکت، رفتار و نتیجه گیری برای نقش آفرینان این عرصه از جمله خبرنگاران و رسانه ها تعریف و ملاک خاص خود را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار می‌رود با ساماندهی حوزه مطبوعات و خبرگزاری ها در این نظام نامه، اخلاق حرفه‌ای در کنار مسایل قانونی دیده و به آن عمل شود.

به گفته وی نداشتن ضوابط خاص برای تفکیک خبرنگار از شبه خبرنگار و فقدان برنامه ریزی کاربردی توسط برخی رسانه ها در راستای مقابله با تهاجم و جنگ نرم دشمنان از جمله کمبودهای رسانه ای کشور بوده که تلاش می‌کنیم در تدوین نظام نامه این کمبودها دیده شود.

منتظری اضافه کرد: با تحقق این مهم، حوزه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی ساماندهی و در کنار قانون، رعایت منشور اخلاقی خبر و رسانه پررنگ تر دیده می شود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس به پیگیری تعیین سهم و نقش فرهنگ در ستاد ملی کرونا توسط اعضای این کمیسیون هم اشاره کرد و افزود: در شرایطی که شیوع کرونا باعث خسارت به حوزه فرهنگ (اقتصاد فرهنگ) شده است، بدنبال استفاده از اعتبارات ستاد ملی کرونا در حمایت از فعالان این حوزه هستیم.

منتظری همچنین تهیه طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده و تقویت و مدیریت فضای مجازی را از دیگر کارهای در دست اقدام کمیسیون فرهنگی مجلس برشمرد.

به گزارش ایرنا اعضای هیات نظارت بر مطبوعات شامل یکی از قضات به انتخاب رییس قوه قضاییه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام‌الاختیار وی، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس، یکی از استادان دانشگاه به انتخاب وزیر علوم، یکی از مدیران مسوول مطبوعات به انتخاب آنان، یکی از استادان حوزه علمیه به انتخاب شورای عالی حوزه علمیه قم و یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخاب آن شورا است.

هیات نظارت بر مطبوعات به موجب مواد ۱۰ و ۱۱ قانون مطبوعات شکل گرفته و  دبیرخانه این هیات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر  است.

به گزارش ایرنا محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از این گفته بود ۱۳ هزار رسانه در کشور وجود دارد و راهبرد این وزارتخانه حمایت کیفی از رسانه هاست.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی گرگان گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی گرگان گلستان مجلس شورای اسلامی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی گرگان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۰۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای ائتلاف نیروهای انقلابی لرستان کاندیداهای مورد حمایت خود در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی را اعلام کرد.

در این راستا «محمدرضا ملکشاهی راد» و «هادی هاشمی» از سوی این شورا مورد حمایت و معرفی قرار گرفته‌اند.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090814

دیگر خبرها

  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد