Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:18:25 GMT

عاشورای حسینی و تجمع بزرگ عاشورائیان در گیلان

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۰۳۲۲

عاشورای حسینی و تجمع بزرگ عاشورائیان در گیلان

 آیین هایی چون کرب زنی و کرنانوازی و علم گردانی و الوداع، حسین گویان و غیره شاید به وسعت هر ساله برگزار نشد اما اهالی عزادار هر منطقه این سنت ها را به شکل متفاوت و محدود تر با جمعیت عزاداری که فاصله ها را برای حفظ سلامت خود و سایرین رعایت می کردند، برگزار نمودند.

عزاداران با حضور در مراسم عاشورای حسینی در هیات های عزاداری با سینه زنی برای مظلومیت حضرت اباعبدالله (ع) و یاران باوفایش سوگواری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز جوانانی که الگوی شان سرو رشید بنی هاشم است میداندار عزای حسینی اند و در گوشه گوشه شهرها و روستاها علم حسینی را به اهتزار درآورده اند و در دسته جات و هیات های عزاداری با حفظ فاصله در سوگ سرور و سالار شهیدان سینه زدند و نوحه خواندند.

در رشت هم تجمع بزرگ عاشوراییان با رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیرانه از کرونا در پیاده راه فرهنگی با حضور مردمان از پیر و جوان و زن و مرد برگزار شد.

 امروز جوانان  و مردان و زنان این سرزمین بیش از همیشه عشق به اباعبدالله (ع) را در وجود خود جلوه گر می یابند، امروز عشق به سیدالشهدا(ع) و علمدار او با گوشت و پوست تک تک آزادگان درآمیخته و جان مردم این خاک از تولد با عشق حسین (ع) و پرچمدار او سرشته می شود و هرگز در هیچ زمانی با هیچ علت و عاملی بیرونی فراموشی نمی گیرد.

اگر نبود فداکاری سید و سالار شهیدان و خونهای پاک سلاله نبوت و ۷۲ یار بی نظیر و از جان گذشته حضرت، شاید ارزشهای انسانی و اسلامی و آرمانهای حضرت محمد مصطفی (ص) تا به امروز چنین گسترده و زلال بر جای نمی ماند.

چنانکه پیامبر (ص) درباره سیدالشهدا (ع) فرمودند :"حسین منی و انا من حسین" و این گونه شد که وجود مقدس امام حسین (ع) با سکوتی به عمق معنای عالم وجود و قیامی عالم گیر و ماندگار، این امر را مفهوم بخشیده و اثبات کرد.

چونانکه می توان عمق کلام پیامبر (ص) را این مضمون دانست که تمام مکتب من از حسین و قیام عاشورایی او بر جای می ماند.

امروز مفهوم این واقعیت را شاهدیم که عاشورا یعنی رهایی از بند ذلت و اسارت، عاشورایی که مرز واقعیت و حقیقت است روزی که در آن شیعیان هر آنچه را دارند ایثار می کنند و از آنچه که دل بدان بسته اند، رها می شوند.

مردمان نیک این دیار امسال نیز نذرهایشان را آنچه هست از کم و زیاد هر کس و خانواده ای به شیوه ای ادا می کند تا به تناسب شرایط با حفظ سلامتی، نیت اش انجام شود و این نیک اندیشی می تواند هدیه بسته ای نقدی یا اقلام غذایی به خانواده هایی که در تنگدستی روزگار می گذرانند حال در همسایگی یا آن طرف تر تا تامین بخشی از هزینه درمان بیمار یا جهزیه و یا تحصیل فرزندان محتاج نگاه مهر و محبت باشد.

مهم پیام عاشوراست که همان نیک اندیشی و انسانیت وحفظ ارزش های الهی و انسانی است، قدر و اندازه مهم نیست.

برچسب‌ها رشت ماه محرم گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت ماه محرم گیلان رشت ماه محرم گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسرت بزرگ پرسپولیس: مجتبی حسینی!

به گزارش "ورزش سه"، همیشه نام آلومینیوم برای پرسپولیس کابوس‌وار بوده و سرخ پوشان شکست‌های تلخی برابر ایرالکو را داشتند، اما باخت در نخستین مسابقه دور برگشت لیگ برتر در همین فصل و برتری تفکرات تاکتیکی سید مجتبی حسینی مقابل اوسمار اولیویرا کاری کرد تا قرمزها اولین و آخرین باخت خود همراه با این سرمربی را متحمل شوند که دیشب هم چنین اتفاقی رخ داد.

مجتبی حسینی که تجربه کار در پرسپولیس را دارد و بسیاری از بازیکنان قرمزها را شاگردان سابق او تشکیل می‌دهند، شناخت خوبی از این تیم داشت و در لیگ برتر نتیجه‌ای گرفت که موجب شد تا الان قرمزها صدرنشین لیگ برتر نباشند و شب گذشته هم موجب حذف آنها شد.

پرسپولیس اولین و آخرین شکست خود در دور برگشت لیگ برتر را مقابل شاگردان مجتبی حسینی داشت؛ در صورتی که اگر در آن مسابقه حتی به تساوی می‌رسیدند، همین حالا صدرنشین لیگ بودند ولی باخت در اراک کاری کرده تا اکنون پشت سر استقلال قرار بگیرند، اما شب گذشته هم این سرمربی به شاگردان خود اطمینان داشت تا یک برد دیگر در اراک به دست می‌آورند.

مجتبی حسینی با تعویض‌های فوق‌العاده مقابل پرسپولیس سرنوشت بازی را تغییر داد و کاری کرد تا دو بار در جریان مسابقه شکست 2 گله را جبران کنند و در پنالتی‌ها نیز کامبک بزنند و در نهایت قرمزها را از جام حذفی بیرون کنند.

حسینی با دومین برد متوالی مقابل پرسپولیس و اوسمار، تبدیل به کابوس این تیم در دو ماه اخیر شد و کاری کرد تا آنها فعلا صدرنشین لیگ برتر نباشند و جام حذفی را هم تمام شده ببینند.

دیگر خبرها

  • فال تاروت برای متولدین ماه‌های مختلف امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تجمع دانشجویان گیلان در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی
  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • (عکس) حسین حسینی به جانشینش در استقلال؛ مطمئنم که می‌درخشی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • حسرت بزرگ پرسپولیس: مجتبی حسینی!
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است