Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@22:40:13 GMT

نماز ظهر عاشورا در ایلام اقامه شد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۱۰۸۴

نماز ظهر عاشورا در ایلام اقامه شد

به گزارش ایرنا، نماز ظهر عاشورا همزمان با سراسر کشور بر اساس سنتی دیرینه به یاد آخرین نماز اباعبدالله الحسین(ع) در دشت نینوا اقامه شد.

همچنین عزاداران ضمن قرائت زیارت عاشورا، در رثای شهادت مظلومانه سید و سالار شهیدان عالم حضرت سیدالشهدا(ع) و اصحابش سوگواری کردند.

عاشورای محرم ۱۴۴۲ نیز از راه رسید و در ایلام نیز با حضور خیل مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت در مصلی شهر ایلام با شور و حرارت خاصی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند هرسال آیین عاشورا در میدان ۲۲ بهمن میدان مرکزی شهر ایلام با شور و ازدحام بی نظیری برگزار می شد اما امسال وجود کرونا معادلات عزاداری ماه محرم را بر هم زد.

مردم در روزهای تاسوعا و عاشورا با حضور در مصلای شهر ایلام و با رعایت پروتکل های بهداشتی خود را از نقاط مختلف ایلام به این مکان رساندند تا عرض ادارت خود را به شهدای نهضت عاشورا نشان دهند.

کرونا نیز مانع از حضور خیل دلدادگان و دلسوختگان امام عاشقان در محفل عزای اربابشان نشد و ماسک بر دهان و با رعایت فاصله اجتماعی و موازین بهداشتی بر سر و سینه می زنند.

یک عده گلاب می پاشند، یک عده پرچم های عزا را حمل می کنند و هرچند امسال به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی توزیع اقلام خوراکی مرسوم عزای ماه محرم ممنوع است اما عده ای توزیع ماسک را نذر ارادت خود کرده اند.

داخل شبستان و محوطه مصلی مملو از جماعتی است که برای عزاداری عاشورای حسینی آمده اند، تضاد فاصله گذاری اجتماعی در کنار انسجام برای اقامه عزاداری نمود جالبی از ارادت به شهدای کربلا و مقابله با کرونا را از سوی مردم ایلام نشان داده است.

در این آیین مداحان با گویش های محلی مرسوم در استان ایلام از جمله کردی، لری، عربی، لکی و زبان معیار فارسی مرثیه سرایی کردند.

برچسب‌ها ایلام ویروس کرونا ماه محرم عاشورای حسینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ویروس کرونا ماه محرم عاشورای حسینی ایلام ویروس کرونا ماه محرم عاشورای حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبادان علیه رکورد حیرت انگیز محرم

به گزارش "ورزش سه" نویدکیا درحالی در نیم فصل هدایت نارنجی پوشان رفسنجان را پذیرفت که این تیم در نیم فصل اول متحمل ۸ شکست شده بود و از ۱۵ بازی فقط ۱۵ امتیاز به دست آورده بود. اما با ورود محرم به یکباره این تیم دگرگون شد و در ۱۲ بازی در لیگ و جام حذفی شکست نخورد. 

اسطوره محبوب سپاهان اما بالاخره امروز در برابر صنعت نفت آبادان شکست خورد تا رکورد شکست ناپذیری او همراه با مس رفسنجان با شوت ناگهانی علی یوسف قطع شود. 

با این حال مس رفسنجان که به جمع هشت تیم پایانی جام حذفی هم راه پیدا کرده، امیدوار است که همراه با محرم نویدکیا رتبه‌ای تک رقمی در لیگ برتر داشته باشد.

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های کافی برای سفر اربعین از خراسان شمالی تهیه شود
  • جریان آزادی‌خواهی غزه در اربعین پیش رو تجلی ممتازی خواهد یافت
  • اعتراض دانشجویان به تعطیلی ۲۳ ماهه مسجد دانشگاه شریف
  • کمک ۱۲۸ میلیارد تومانی مردم برای ساخت مسجد در کشور
  • (ویدئو) پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • ببینید | اقدام خارج از عرف صداوسیما؛ پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» فراخوان داد
  • صنعت‌نفت اولین شکست محرم با مس را رقم زد
  • آبادان علیه رکورد حیرت انگیز محرم
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است