Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران از دستگیری دایی و خواهرزاده‌ای خبر داد که به بهانه خرید برنج، کلاهبرداری می‌کردند. تاریخ انتشار: 15:30 - 09 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۱۳۷۱

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه علی شریفی از دستگیری دایی و خواهرزاده‌ای خبر داد که به بهانه خرید برنج، کلاهبرداری می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی ادامه داد: شانزدهم بهمن سال گذشته پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری برای رسیدگی تخصصی از کلانتری ۱۰۱ تجریش به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی بیان داشت: شاکی که بنکدار و عمده فروش برنج است با حضور در پایگاه یکم اظهار داشت، بیست و دوم مرداد سال پیش شخصی به وی مراجعه و خود را صاحب رستورانی در تجریش معرفی و خواهان ۵۰۰ کیلوگرم برنج هاشمی درجه یک به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال برای رستورانش شد. پس از انجام معامله برنج را بوسیله وانت به آدرس وی بردیم و سپس به بهانه اینکه رستوران جا ندارد برنج‌ها را برای انبار به خیابان شریعتی بردیم و در آنجا اعلام نمود برنج‌ها را خالی کنید و بعد از تخلیه بنده را برای حساب و کتاب راهی کرد تا به رستوران برگردم، سپس به بهانه اینکه وانت ما سد معبر کرده راننده را به همراه وانت به سر خیابان فرستاده و در غیاب او مجددا برنج‌ها را بار زده و سرقت می‌کند.

این مقام انتظامی گفت: با ثبت اظهارت شاکی کارآگاهان در راستای شناسایی کلاهبردار شروع به تحقیق نکرده که با اعزام ماموران به محل تخلیه برنج‌ها و پایش محدوده، موفق می‌شوند شماره پلاک خودروی مورد استفاده کلاهبردار را شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: خرید از فروشگاه با تراول‌های جعلی

وی بیان داشت: با بررسی سرنخ بدست آمده کارآگاهان به این فرضیه می‌رسند که کلاهبرداری توسط مالک خودرو به نام وحید صورت گرفته که با هماهنگی قضائی محل سکونت متهم شناسایی و بیست و ششم مرداد ماه سال جاری طی یک عملیات غافلگیرانه وحید دستگیر و ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت به همراه دایی خود به نام داود این اقدام را انجام داده است.

رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی در پایان گفت: با اعتراف صریح متهم کارآگاهان نسبت به دستگیری همدست وی اقدام و با ارسال پرونده به دادسرای مربوطه هر دو متهم با صدور قرار تامین مناسب بازداشت در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کلاهبرداری پلیس کلاهبرداری پایگاه یکم پلیس آگاهی برنج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۱۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد

همشهری آنلاین؛ حوادث : چندی قبل یکی از خواننده های مطرح در کشور قدم در اداره پلیس فتا گذاشت و عنوان کرد که یک صفحه جعلی به اسم او ساخته شده است.

وی توضیح داد: فردی که صفحه جعلی را در اینستاگران راه اندازی کرده بیش از 400 هزار دنبال کننده دارد که با سوء استفاده از جایگاه اجتماعی من و انتشار تصاویرم، ‌مردم را فریب می دهد.

این خواننده ادامه داد: فرد کلاهبردار درحالیکه خودش را جای من معرفی کرده، با ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری می کند.

با این شکایت، کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی کردند و وی در یکی از مناطق شمال تهران دستگیر شد.

مرد کلاهبردار در بازجویی ها به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات خواننده مطرح کشور در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد. وی همچنین انگیزه خود را به دست آوردن پول دانست.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران با بیان این خبر گفت: متهم با قرار قانونی بازداشت شده و تحقیقات از وی ادامه دارد.

کد خبر 848478 برچسب‌ها سارق - سرقت کلاهبرداری - قمار - شرط‌بندی حوادث ایران

دیگر خبرها

  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند / ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان
  • دستگیری ۲ خواهر قاتل پدر در تهران
  • دستگیری ۱۵۰ سارق و مالخر
  • شناسایی و دستگیری قاتل در خرم‌آباد
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ و دستگیری قاتل
  • کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
  • دستگیری قاتلان جوان ۲۷ ساله بیرجندی
  • دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای در تهران توسط پلیس آگاهی
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت