Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عزاداران حسینی ظهر امروز نماز را به جماعت به سید و سالار شهیدان اقتدا و نمازظهر عاشورا را باشکوه اقامه کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، همزمان با فرارسیدن ظهر عاشورای حسینی عزاداران حسینی که از صبح امروز با نوای حسین به عزاداری براساس پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و نیز با رعایت فاصله اجتماعی به سواگواری پرداخته بودند دست از عزا کشیده، وضو گرفته و به نماز جماعت ایستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماز جماعت ظهر عاشورا پس از عزاداری سالروز شهادت سید سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران با وفادارش هم‌زمان با سراسر کشور در سرزمین آفتاب، استان مرکزی اقامه شد، مردم استان مرکزی از ساعات اولیه صبح امروز مردم با اقامه عزای حسینی در هیئات در فضاهای سرباز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عشق و اردات خود را به ساحت امام حسین(ع) نشان دادند و خود را برای اقامه نماز باشکوه ظهر عاشورا آماده کردند.

این درحالی بود که امسال به سبب ممنوع شدن مراسم‌های دسته‌روی و آئین‌های چند صدساله در استان مرکزی، حضور جوانان، مردان و زنان و خردسالان در مراسم‌های عزای سالار شهیدان با رعایت پروتکل‌ها مشهود بوده است و در دهمین روز محرم الحرام و همزمان با عاشورای حسینی نیز مراسم روح‌بخش ظهر عاشورا با حضور مردم همیشه در صحنه استان در فضای باز جوار امامزادگان و حسینه‌ها برگزار شد.

اقامه عزا و نماز ظهر عاشورا دذر بقاع متبرک استان مرکزی

در امامزاده‌های استان مرکزی براساس اعلام قبلی مسئولان اوقاف استان، تمهیدات بهداشتی و لازم اندیشیده شده بود به طوری که تقریبا در 21 امامزاده شاخص استان مراسم عزاداری عاشورا برگزار و همچنین در سایر امامزاده‌های استان هم مراسم‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در امامزاده آمنه خاتون وعبدالله(ع) اراک و امامزاده محمد عابد(ع) نماز ظهر عاشورا و مراسم عزاداری از ساعت 11 تا ظهر، امامزاده فاطمه صغری(س) آشتیان نماز ظهر عاشورا و مراسم عزاداری، امامزاده محمد(ع) تفرش نماز ظهر عاشورا و عزاداری را برگزار کردند.

در شهرستان خمین امامزاده ابوطالب(ع) نماز ظهر عاشورا اقامه شد و عزاداری پس از نماز مغرب و عشا و در امامزاده ریحان(ع) خمین و امامزاده حمزه(ع) دلیجان پس از نماز ظهر عاشورا، عزاداری قبل از نماز مغرب و عشا و برگزار می‌شود.

در امامزاده حمزه(ع) شهرستان دلیجان نماز ظهر عاشورا و عزاداری قبل از نماز ظهر و در شهرستان نراق امامزاده سلیمان(ع) نماز ظهر عاشورا و عزاداری قبل از نماز ظهر و پس از نماز مغرب و عشا وامامزاده حوریه و کاظمه(ع) روستای سینقان نماز ظهر عاشورا و عزاداری از ساعت 10 صبح برگزار شد.

در شهرستان شازند نماز ظهر عاشورا و عزاداری قبل از نماز ظهر در امامزاده آستانه علوی در فضای باز و در شهرستان محلات امامزاده عبدالله(ع) نماز ظهر عاشورا اقامه و مراسم عزاداری پس از نماز مغرب و عشا و در امامزاده یحیی(ع) نماز ظهر عاشورا اقامه شد و عزاداری پس از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

در امامزاده محمود(ع) جردیجان نماز ظهر عاشورا و عزاداری پس از نماز ظهر و عصر و در امامزاده سید منصور(ع) شهرستان زرندیه نماز ظهر و عصر عاشورا و عزاداریصبح برگزار شد و در امامزاده سید اسحاق(ع) ساوه نماز ظهر عاشورا اقامه شده و عزادری پس از نماز مغرب و عشا و حرکت کاروان غم در سطح شهر انجام می‌شود.

در فراهان امامزاده احمد(ع) نماز ظهر و عصر عاشورا اقامه گردید و عزاداری ساعت 16 تا نماز مغرب و عشا برگزار می‌شوند، همچنین در امامزاده ذوالفقار(ع) خنجین نماز ظهر عاشورا اقامه و عزاداری از ساعت 16 تا نماز مغرب و عشا و امامزاده بی بی زینب خاتون(س) روستای آهنگران نماز ظهر عاشورا اقامه و شام غریبان شامگاه امشب و در خنداب امامزاده ابوالحسن(ع) و آمنه خاتون(س)  نماز ظهر عاشورا پس از عزاداری از ساعت 9 صبح برگزار شده است.

نماز ظهر عاشورا در استان علوی تبار مازندران اقامه شدنماز ظهر عاشورا در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شدعزاداری امام حسین(ع) در قم بدون هرگونه تنش و اختلال برگزار شد/ عدم رعایت پروتکل‌ها سبب برخورد می‌شود

اقامه نماز ظهر عاشورا در اراک به امامت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

با این حال در اراک نیز به دلیل دستورالعمل‌ها و تاکیدات قبلی هیئت‌های مذهبی حضوری خاص در خیابان نداشته و در تجمع مصلی بیت المقدس اراک با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به اقامه عزا پرداختند.

در پایان نیز عزاداران اراکی نماز باشکوه جماعت ظهر عاشورا را به امامت "آیت الله دری نجف آبادی" نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اقامه کردند، مراسم شام غریبان نیز تاساعاتی دیگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سرزمین آفتاب، استان مرکزی برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/711/ی

R7980/P/S6,73/CT7 بیشتر بخوانید... امام جمعه همدان: اباعبدالله(ع) اسوه و الگوی انبیاء و اولیای الهی در مقاومت است آئین‌های عزاداری عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان سمنان برگزار شد خوزستان| اجتماع زنان عاشورایی در دزفول به روایت تصاویر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... امام جمعه همدان: اباعبدالله(ع) اسوه و الگوی انبیاء و اولیای الهی در مقاومت است آئین‌های عزاداری عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان سمنان برگزار شد خوزستان| اجتماع زنان عاشورایی در دزفول به روایت تصاویر پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ حرم مطهر رضوی سیاهپوش عاشورای حسینی/ زائران پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند ۲ عزاداری با سبک و سیاق خاص در حسینیه آقاسید جمال قزوین/ چراغ روضه‌ای که بعد از گذشت ۱۳۸ سال هنوز روشن است+ فیلم ۳ نوکری متفاوت یک مداح قزوینی برای امام حسین(ع) / بیمارستان ولایت قزوین محفل روضه باب‌الحوائج(ع) شد + فیلم ۴ ماجرای اتفاقات اخیر روستای ابوالفضل اهواز چیست؟ + فیلم ۵ کرمانشاه| وقتی هر خانه یک حسینیه برای عزای سیدالشهدا است + عکس ۶ طنین نوای الدخیل یا ابالفضل(ع) در دارالعباس اردبیل/ نمایش شور و شعور حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاسوعای حسینی + فیلم ۷ شهید مدافع سلامت «دکتر کیانفر»؛ متخصصی که عاشق حضرت عباس(ع) بود/ خواهش مادر شهید از مردم برای مراقبت از خود+ فیلم ۸ نماهنگ؛ خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم رضوی + فیلم مهمترین اخبار استانها گزارش| ایران اسلامی در عزای سید و سالار شهیدان / عاشقان و دلسوختگان امام حسین (ع) ‌شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند‌ + تصاویر گزارش ویدئویی| فصل عاشقی گردان علی‌بن ابیطالب(ع) در سرزمین نور/ از جبهه‌ها تا کربلا با "یا حسین" + فیلم خوزستان| ایستگاه صلواتی از جنس عشق/من از کودکی عاشق امام حسین(ع) بودم + فیلم نماهنگ؛ خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم رضوی + فیلم مهمترین اخبار تسنیم گزارش| ایران اسلامی در عزای سید و سالار شهیدان / عاشقان و دلسوختگان امام حسین (ع) ‌شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند‌ + تصاویر سید حسن نصرالله: «هیهات من الذلة» پیام عاشورای حسینی(ع) است/ در کنار همه مبارزان علیه اشغالگرى مى‌مانیم شروع آیین حماسی «رکظه طویرج » در کربلای معلی تکرار/ همتی: افزایش‌ موقتی نرخ تورم کنترل شد/ تحریم‌ها نفس پایانی را می‌کشد تدبیرهای مبارزاتی امام حسین(ع) در روز عاشورا/ چرا حضرت اباعبدالله(ع) یاران خود را تک‌به‌تک به میدان می‌فرستادند؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی نماز ظهر عاشورا و عزاداری پس از نماز مغرب و عشا نماز ظهر عاشورا اقامه عزاداری پس از نماز رعایت پروتکل ها سید و سالار شهیدان عزاداری از ساعت استان مرکزی عاشورای حسینی مراسم عزاداری ظهر عاشورا نماز ظهر امام حسین ع نماز ظهر برگزار شد اقامه شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: امروز نمازخوان داریم اما اقامه کننده صلاة نداریم؛ یعنی هر کسی نگاه انفرادی دارد و فارغ از حیات اجتماعی مسیر خودش را طی می‌کند حال آنکه تمامی آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها برخاسته از همین فقدان اقامه نماز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری ۱۰ اردیبهشت‌ماه در جمع دبیران نماز دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به اینکه واژه صلاة در قرآن کریم عمدتاً با مفهومد و ریشه واژه «اقامه» همراه است، اظهار کرد: ترکیب صلاة و اقامه نمودار یک ویژگی برتر از مسلمانان است یعنی ترکیب نماز به علاوه اقامه تجلی‌گر مرتبه والای اسلام است زیرا کسی که مسلمان می‌شود قاعدتاً نماز یکی از باورهای او خواهد بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: مرحوم شاه‌آبادی اقامه نماز را یکی از مصادیق اجتماعیات می‌داند و قائل است که خدا از شما در مورد چقدر نماز خواندن نمی‌پرسد بلکه می‌پرسد چند نفر را نمازخوان کردید. اینکه کسی در اتاق خودش و همکارش هم در اتاق خودش نماز بخوانند از مصادیق اسلام انفرادی بوده که خواست دین نیست بلکه از ما خواسته شده نماز را با جماعت برپا کنیم یعنی کسی که نماز را به فرادی می‌خواند به تعبیر قرآن «مُقِیمَ الصَّلَاةِ» نیست.

وی با بیان اینکه میان اقامه کننده و قرائت کننده نماز تفاوت وجود دارد، افزود: اقامه نماز نشانه ایمان است،  وظیفه ما تربیت نمازخوان است و نه فقط نماز خواندن که این آرزو و توصیه انبیای الهی نیز بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر اینکه نگاه فردی به نماز مصادیق افکار انحرافی اسلام است، گفت: فهم درست از اسلام این است که بتوانیم چند نفر را نمازخوان کنیم و تفاوت امام با بقیه افراد همین است. 

طاهری در پایان بیان کرد: ما امروز نمازخوان داریم اما اقامه کننده صلاة نداریم یعنی هر کسی نگاه انفرادی دارد و فارغ از حیات اجتماعی مسیر خودش را طی می‌کند حال آنکه تمامی آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها برخاسته از همین فقدان اقامه نماز است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • برپایی نماز جماعت باشکوه توسط معترضان مقابل کاخ سفید + ویدئو
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)