Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدباقر برقراری روز یکشنبه در جمع عاشوراییان ملایر در مصلای حضرت ابوالفضل(ع) این شهر اظهار داشت: امروز در پرتو معرفت عاشورا، امام حسین(ع) و یزیدیان زمان را می‌شناسیم.

وی افزود: به گفته سیدحسن نصرالله امروز هم همان جنگ حسینی‌ها و یزیدیان است و یزیدیان در آمریکا و صهیونیست تجلی یافته و قصد محاصره سرزمین ما را دارند که در اردوگاه حق و حقیقت، فرمانده آن رهبر معظم انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام برقراری معرفت را یکی از درس‌های مهم عاشورا و سیدالشهدا(ع) دانست و بیان کرد: معرفت در اردوگاه امام حسین(ع) موج می‌زد و اصحاب اباعبدالله(ع) به جای زندگی دنیوی شهادت در رکاب سرور و سالار شهیدان را انتخاب کردند.

وی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را تربیت شده در مکتب امام حسین(ع) و عاشورا دانست و گفت: شهدای ما چه در صحنه دفاع مقدس، چه در مقابله با داعش و چه صحنه‌های دیگر از معرفت حسینی برخوردار بودند و ملت ایران نیز امروز به واسطه کمک‌های مومنانه و حضور در عزاداری امام حسین(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، این معرفت را از خود به نمایش گذاشتند.

امام جمعه ملایر یقین داشتن به نصرت الهی را درس دیگر عاشورا عنوان و بیان کرد: تنها هدف دشمنان از به شهادت رساندن امام حسین(ع)، خاموش کردن نور اباعبدالله الحسین(ع) بود، اما هرگز به این هدف نرسیدند و اگر به داشته‌ها و توانمندی‌های خود تکیه کنیم، خدا ما را یاری می‌کند.

حجت الاسلام برقراری غیرت را سومین درس مهم حادثه عاشورا عنوان کرد که در صحرای کربلا درس غیرت در اصحاب و اهل بیت(ع) سیدالشهدا(ع) موج می‌زد و به معنای واقعی غیور بودند.

وی تاکید کرد: تمام تلاش دشمنان این است که امروز جامعه مردان را از غیرت همچون غیرت دینی، ملی و ناموسی تهی کنند، در حالیکه شهید ابراهیم خانی‌ها و شهید حسین همدانی‌ها چون غیرت ناموسی داشتند، در عراق و سوریه جنگیدند و به شهادت رسیدند تا جهان اسلام را از دست داعش نجات دهند.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: همه باید نسبت به دین غیرت دینی داشته باشیم و دین در لابلای زندگی خودش را نشان دهد.

وی با اشاره به جایگاه مهم اقامه نماز گفت: امام حسین(ع) در سخت‌ترین شرایط در ظهر عاشورا، نماز را اقامه کرد.

حجت الاسلام برقراری بر لزوم درس گرفتن از معرفت، نصرت و غیرت امام حسین(ع) تاکید کرد و اظهار داشت: از اباعبدالله الحسین(ع) می‌خواهیم قطره‌ای از معرفت، اعتقاد به نصرت و پای‌بندی به نصرت را به ما عطا کند تا بتوانیم در مقابل دشمنان همچون گذشته پیروز شویم.

واقعه عاشورا راه حیات جاودانگی است
​​​

فرمانده انتظامی ملایر نیز گفت: آنچه در محرم به وقوع پیوست، تنها یک واقعه نیست، بلکه نقشه راه حیات سعادت‌مندانه و جاودانگی است و نمایه‌های قدسی نهضت عاشورا را که از جلوه‌های اخلاق، ولایت‌مداری، اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر، ایثار، نوع‌دوستی و برادری است را نمایندگی می‌کند.

سرهنگ محمدباقر سلگی مقابله با انحرافات فکری را یکی از اهداف بلند نهضت عاشورا دانست و افزود: عاشورا تصویری از مظلوم‌ترین و جانگدازترین واقعیت در حیات بشری است که در آن درس مبارزه با خودپرستی، ظلم و خودکامگی نگاشته شده است.

وی محرم را ماه بصیرت، رشد، بالندگی، سوگواری خردمندانه و شکوفایی معنوی دانست و بیان کرد: محرم مدرسه عشقی است که باید در آن درس چگونه زیستن را آموخت و عاشورا نقطه عطف ذلت‌گریزی و ستم‌ستیزی در مسیر پرفراز و نشیب تاریخ اسلام و تشیع است.

در این آیین نماز ظهر عاشورا با حضور هیات‌های عزاداری، دسته‌های سینه‌زنی و اقشار مختلف مردم در مصلای حضرت ابوالفضل(ع) ملایر اقامه شد.

برچسب‌ها ماه محرم همدان ملایر هیأت عزاداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم همدان ملایر هیأت عزاداری ماه محرم همدان ملایر هیأت عزاداری حجت الاسلام امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم وارد یاسوج شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با استقبال استاندار و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد وارد فرودگاه بین المللی شهدای یاسوج شد.

محمدعلی زلفی صبح روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با هدف شرکت در مراسم گرامیدشت هفته معلم و حضور در دانشگاه و دیدار با اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان و همچنین بازدید از فعالیت‌ها و پیشرفت‌های اخیر در بخش‌های مختلف دانشگاه یاسوج به این شهر سفر کرد.

دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سر در دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج، نشست آمایش آموزش عالی(با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها و...)، نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج در قالب نشست گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و... برنامه‌های این سفر یک روزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد