Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه عصر یکشنبه در این نشست با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم اظهار داشت: هفته اول ماه محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است اما نباید این فریضه در طول سال به همین هفته خلاصه و متمرکز شود.

وی افزود: به فرموده امام صادق (ع) زیربنای تمام فرایض امر به معروف و نهی از منکر است و احیای دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه گناوه با بیان اینکه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هدف خود از قیام و عامل اصلی نهضت عاشور را احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان فرمودند اضافه کرد: امام حسین (ع) در وصیت نامه خود فرمودند که خروج و حرکت من برای ظلم و خوش گذرانی نیست بلکه هدف من احیای دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح جامعه اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گناوه یادآور شد: باید از فرصت ماه محرم و صفر حداکثر استفاده را برای احیای دو فریضه الهی کرده و این دو فریضه را در جامعه اسلامی خود نهادینه کنیم.

حجت الاسلام رکنی حسینی اضافه کرد: قرآن کریم ملاک برتری امت اسلام بر سایر امت‌ها را امر به معروف و نهی از منکر بیان فرموده است.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه یکی از موانع مهم بر سر راه اجرای این دو فریضه الهی عدم فرهنگ سازی در جامعه است خاطرنشان کرد: تا زمانی که فرهنگ سازی مناسب در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه انجام نشود و با فرهنگ معروف و منکر آشنایی پیدا نکنیم نمی‌توان این دو اصل را در جامعه اجرا و عملیاتی کرد.

وی با اشاره به سیره و منش حضرت علی (ع) نسبت به اجرای این دو فریضه گفت: اولین و مهمترین و کلیدی ترین روش به فرموده حضرت علی (ع) در این زمینه این است که آمر و ناهی خود باید اسوه و الگو باشند که این سفارش بسیار کلیدی و در جامعه بسیار کارساز است.

حجت الاسلام رکنی حسینی افزود: اولین راه اجرا شدن معروف و نهی از منکر در جامعه این است که مدیران، مسئولان و کسانی که به آنها رأی داده‌اند باید خود را بسازند و بعد به دیگران تذکر دهند و در مرحله اول خود ناهی و آمر باید در جامعه الگو و اسوه باشد تا امر به معروف و نهی از منکر وی در جامعه مورد قبول دیگران واقع شود.

امام جمعه گناوه گفت: ما نمی‌توانیم در جامعه نسبت به فساد و منکر و گناهان اجتماعی و حتی فردی بی تفاوت باشیم و اگر این دو اصل دریک جامعه برداشته شود همه فرایض جامعه به خطر می‌افتد.

حجت الاسلام رکنی حسینی افزود: امر به معروف و نهی از منکر، انسان را از فساد و منکر و گناهان و آسیب‌های اجتماعی و فردی دور می‌دارد و در صورتی که این دو فریضه را عملیاتی نکنیم هم فرد و هم جامعه به خطر خواهد افتاد.

امام جمعه گناوه گفت: امروز باید تلاش کرد آسیب‌های اجتماعی را که در جامعه ما وجود دارند نظیر طلاق که دامنگیر خانواده‌ها شده است با محوریت دو فریضه الهی و با میانجیگری و وساطتت حل کنیم.

در پایان این نشست امام جمعه گناوه به سوالات شرکت کنندگان پیرامون موضوع نشست پاسخ داد.

کد خبر 5011495

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه محرم 99 امر به معروف و نهي از منكر محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری ماه محرم شیراز بوشهر آمار کرونا عاشورا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین شیوع کرونا گرگان شهرکرد امر به معروف و نهی از منکر امام جمعه گناوه دو فریضه الهی دو فریضه حجت الاسلام رکنی حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۲۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در جمع مدیران قضایی استان اظهار داشت: بی‌تردید کار در دستگاه قضایی بسیار دشوار و پرمخاطره بوده و دستگاه قضایی تابلو و نماد اعتماد و اطمینان مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود چون زمینه خدمت و عمل صالح در آن بسیار فراهم است.

وی افزود: علاوه بر آن کارکنان دستگاه قضائی با احقاق حق و تکریم مراجعان، نقش مهمی در جذب سرمایه‌های اجتماعی برای این نظام مقدس بر عهده دارند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به شعار سال تصریح کرد: باید برای جهش تولید، به رفع موانع تولید پرداخت که خوشبختانه دستگاه قضائی در رفع بسیاری از این موانع نقش تأثیرگذاری داشته است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: قضات نباید این موضوع مهم را در محاکم، سهل و آسان بگیرند بلکه بر اساس قوانین و مقررات باید به این موضوع ورود و برخورد قاطعانه داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان