Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم تهران و عاشقان اهل بیت (ع) بعد از برپایی مراسم روضه‌خوانی و عزاداری برای امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان طی ده اول ماه محرم، آیین شام‌غریبان را بار دیگر به صحنه ماتم و عزای حسینی تبدیل کردند.

این مراسم به دلیل شیوع ویروس کرونا در فضاهای باز مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و آستان امامزادگان از جمله آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری و امامزاده صالح (ع) تهران برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان ضمن روشن کردن شمع، با روضه‌خوانی مداحان اهل بیت به عزاداری می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آیین یادآور سوزاندن خیمه‌های اهل بیت(ع) و به اسارت گرفتن آنان توسط لشکر یزید ابن معاویه در شامگاه عاشوراست و عزاداران حسینی در این آیین با خاموش کردن چراغ‌ها و روشن کردن شمع‌ها با اسیران دشت کربلا همنوا می‌شوند.

مراسم شام‌غریبان مردم تهران همچون سایر مراسمات دهه اول محرم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و توزیع مواد ضدعفونی کننده و با نظم و انضباط خاصی برگزار شد.

آیین «خیمه سوزان » در میدان امام حسین(ع)

همچنین آیین «خیمه‌سوزان» از ساعت ۱۷ تا اذان مغرب و مراسم «شام غریبان» بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت عاشورا، مداحی توسط «سعید و محمدحسین حدادیان» و سخنرانی حجت‌الاسلام «سیدحسین مؤمنی» در میدان امام حسین(ع) برگزار شد.

این مراسم نیز با حضور پرشور عزاداران حسینی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و در برخی محلات شهر تهران نیز عزاردان با در دست داشتن شمع به عزاداری پرداختند.

برخی از بوستان‌های شهر تهران همچون دهه اول محرم در شام غریبان نیز ویژه برنامه‌هایی برگزار کردند و شام غریبان امسال تهران با وجود شرایط کرونایی باشکوه برگزار شد.

برچسب‌ها ماه محرم شهر تهران شام غریبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم شهر تهران شام غریبان ماه محرم شهر تهران شام غریبان شام غریبان امام حسین برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) در ارومیه

دریافت 35 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر (ع) مراسم عزاداری خیابانی و شاه حسین گویان پیش از ظهر شنبه در ارومیه برگزار شد.

کد خبر 6096354

دیگر خبرها

  • صنعت‌نفت اولین شکست محرم با مس را رقم زد
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • برگزاری مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) در پلدشت
  • آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد
  • برگزاری مراسم عزاداری در ساوجبلاغ
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران