Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@06:49:01 GMT

آمار مبتلایان به کرونا در جهان

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۲۶۵۲

آمار مبتلایان به کرونا در جهان

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، تعداد کل افراد مبتلا به کرونا در جهان از مرز ۲۵ میلیون نفر عبور کرد و سرعت ابتلا به این ویروس نیز افزایش یافته است.

بررسی نمودار جهانی ابتلا به کووید۱۹ نشان می‌دهد تنها در مدت سه روز یک میلیون نفر دیگر به این ویروس مبتلا شده‌اند که نشان‌دهنده افزایش سرعت ابتلا به این بیماری در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آمار منتشر شده در روز یک‌شنبه، نهم شهریور، هند با بیش از ۷۸ هزار مبتلا در روز شنبه بالاترین میزان ابتلای جدید در جهان را به خود اختصاص داده‌است.

به‌طور کلی، آمریکا با بیش از شش میلیون ابتلا، بالاترین تعداد مبتلایان در جهان را دارد، برزیل نیز با ۳.۸ میلیون مورد در جایگاه دوم قرار دارد و هند نیز ۳.۵ میلیون مورد ابتلا به کرونا را گزارش کرده‌ است.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، از نهادهای اصلی سلامت عمومی در آمریکا، آمار واقعی افراد مبتلا به کرونا در جهان بسیار بیشتر از آمارهای رسمی برآورد می‌شود و علت این امر، محدودیت‌ها در انجام تست کرونا و بروز موارد فراوانی از ابتلای ملایم به این ویروس است که گزارش یا حتی شناسایی نمی‌شود.

تعداد رسمی قربانیان کووید۱۹ در سراسر جهان بیش از ۸۴۲ هزار نفر گزارش شده است. ایالات متحده با ۱۸۲ هزار و ۷۷۹ نفر بالاترین آمار را دارد و پس از آن برزیل با ۱۲۰ هزار و ۲۶۲ نفر و پس از آن مکزیک با ۶۳ هزار و ۸۱۹ نفر قرار دارند.

روسیه نیز در آخرین آمارهای خود ۴۹۸۰ مورد جدید از ابتلا را گزارش کرده که با این حساب جمع کل مبتلایان به کووید۱۹ در این کشور به یک میلیون نفر نزدیک شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: آمار مبتلایان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۲۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش مهر، این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمار‌های ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد