Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه اینترنتی دفتر اطلاع‌رسانی نخست وزیری عراق، وی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام حسین (ع) از عزاداران عراقی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قدردانی کرد و در ادامه امام حسین (ع) را مظهر روشنی و ایمان و درس انسانیت دانست.

نخست‌وزیر عراق همچنین روز عاشورا را به مرجعیت عالی عراق آیت‌الله سید علی سیستانی نیز تسلیت گفت و افزود که ایشان مسیر امام حسین را درپیش گرفته و به دنبال همبستگی جامعه عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکاظمی ادامه داد: حوادث و چالش‌های بزرگی که در تاریخ ملت‌ها وجود داشته، همواره در بردارنده درس‌هایی است که باید از آن استفاده کرد و آن را به یک ظرفیت سازنده، تولید و حمایت از ارزش‌های جامعه تبدیل کرد.

وی اظهار کرد: استفاده نکردن از این درس‌ها شاید به خنجری در قلب امت اسلامی تبدیل شود.

الکاظمی با بیان این که عراق در سالیان متمادی و طی نسل‌ها با تمام چالش‌ها رو به رو شده و بار جراحت سخت و سنگین را تحمل کرده تا به این جا رسیده است، افزود: ما یک ملت متنوع اما متحد هستیم که در زیر پرچم عراق بزرگ گردهم آمده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تمام گروه‌های سیاسی و فعالیت‌های مردمی خواست که در مرحله حساسی که عراق با آن رو به روست، متحد باشند و دولت وی نیز به صورت برابر حامی تمامی عراقی خواهد بود.

الکاظمی افزود: در مرحله نخست، این دولت به تعهدات خود مبنی بر تحقیقات در خصوص حوادث اکتبر گذشته (مهر و آبان ماه ۹۸) پایبند بوده است و شمار کشته و زخمی‌های این حوادث را مشخص کرده است تا غرامت آن‌ها را پرداخت کنیم و همزمان با کسانی که به اماکن عمومی حمله کردند هیچ مماشاتی نخواهد شد.

وی گفت: همزمان که حامی حمایت از آزادی بیان هستیم و از اعتراضات مسالمت‌آمیز عراقی‌ها دفاع می‌کنیم چرا که این روشی برای اصلاحات است، تأکید داریم که عزت نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی هرگز نباید به محلی برای مناقشه تبدیل شود.

نخست وزیر عراق همچنین به تشکیل کمیته تحقیق در خصوص مبارزه با فساد پرداخت و افزود که این کمیته اختیارات لازم برای بازگرداندن به اعتبار قانون در جامعه عراق، احیای حقوق دولت و شهروندی را در برابر مفسدان در اختیار آنان قرار می‌دهد.

الکاظمی تأکید کرد که اجازه نخواهد داد تا برخی افراد و جریانت، عراق را به سمت هرج و مرج ببرند.

نخست وزیر عراق در پایان برگزاری انتخابات زودهنگام را وظیفه دولت خود دانست و از مردم کشورش خواست تا زمینه را برای رقابتی سالم مطابق با ضوابط قانونی در انتخابات زود هنگام شفاف و عادلانه آماده کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: الکاظمی نخست وزیری عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم

بارش باران در شهرهای نجف و کربلا، حال و هوای خاصی به حرم مطهر امام علی (ع) و حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • (عکس) روز‌های تلخ موشک باران در تهران
  • ببینید | تصاویر عجیب از طوفان شدید در استان الانبار عراق
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • فیلم/ تقدیر مردم غزه از مقاومت عراق
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد