آمریکا و اسرائیل، یزیدان زمان هستند
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۳۰۷۸
به گزارش گروه بینالملل ایسکانیوز، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن طی سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی هرگونه عادیسازی روابط با رژیم صهیونیستی از جمله توافق اخیر امارات و این رژیم را محکوم کرد.
او امروز یکشنبه طی این سخنرانی شرایط امروز برخی کشورها را به عصر بنی امیه گره زد و گفت که تأثیر «یاغیان اموی» در عرصه اسلامی به سطح خطرناکی رسیده بود که تسلیم، ذلت و بیمسئولیتی و بیمبالاتی در بین بسیاری از فرزندان امت اسلامی نمایان شده بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
رهبر انصارالله یمن، حرکت و جنبش امام حسین (ع) را اسلام اصیل دانست و گفت که حکام بنی امیه به دنبال این بودند که اسلام به دینی تبدیل شود که در آن، حقی اعاده نشود، باطل، مهر بطلان نخورد و عدالتی برپا نشود و در زندگی هیچگونه طرحی نداشته باشد و نقشی در راستای ایجاد امت اسلامی ایفا نکند.
او گفت: «خداوند به وسیله تلاشها، فداکاریها و یاران باوفای امام حسین (ع)، تداوم اسلام اصیل را حفظ کرد و خواست حقانیت در گفتار و کردار تداوم یابد».
عبدالملک الحوثی افزود: «مردم یمن در برابر سرکشی و یاغیگری یزید زمان آمریکا و اسرائیل، هرگز تسلیم نخواهد شد و با ملحق شدن به اردوگاه نفاق در امت که رژیم سعودی و اماراتی نماینده این اردوگاه هستند، مخالف است».
او راه امام حسین (ع) را امتداد حقیقی اسلام دانست و گفت که این روش و راه گزینهای است که صلح، آزادی، و رهایی از هیمنه دشمنان و تبعیت از آنها را برای امت اسلام محقق میکند.
عبدالملک الحوثی گفت که مردم یمن در سالروز شهادت امام حسین (ع) گزینهها و تصمیمات قاطعانهای گرفته است اینکه حمله و تهاجم آمریکا، عربستان سعودی و امارات به کشورشان را محکوم کرده و با توکل به خداوند از هیچ تلاشی برای مقابله با این تهاجم دریغ نخواهد کرد.
رهبر انصارالله گفت که موضع یمن در قبال مسائل امت اسلامی از جمله آرمان فلسطین و مخالفت با اقدامات رژیم صهیونیستی و هیمنه آمریکا، ثابت بوده و قابل تغییر نیست.
سید عبدالملک الحوثی همچنین گفت که موضع یمن و جنبش انصارالله در قبال مردم لبنان، سوریه، عراق، بحرین و جمهوری اسلامی ایران و سایر مسلمانان در برمه، کشمیر و سایر نقاط تغییر نخواهد کرد؛ چرا که جزوی از باورهای دینی است.
او عادیسازی روابط بین امارات و رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرد و گفت که «ما هر گونه عادیسازی با اسرائیل را محکوم میکنیم و آن را شرعاً حرام میدانیم».
انتهای پیام/
104 / 361 جنگ یمن یمن عبدالملک الحوثی انصارالله یمنمنبع: ایسکانیوز
کلیدواژه: جنگ یمن یمن عبدالملک الحوثی انصارالله یمن عبدالملک الحوثی امت اسلام
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه
روزنامه جوان در مطلبی از افزایش احتمال تعطیلی شنبه ها انتقاد کرد.
این روزنامه نوشت: دین برای زمان اهمیت ویژه قائل است. اسلام به برخی زمانها نگاه ارزشی دارد. عناوینی، چون «شب قدر، روز مبعث، عید غدیر، روز عاشورا، عید فطر، شب جمعه و روز جمعه» نشان از نگاه خاص اسلام به برخی از زمانها و جانمایی خاص آن در زندگی انسان مسلمان دارد.
اساساً اسلام یکی از عناصر تنظیمگر در سبک زندگی اسلامی را زمان میداند. توجه به ساعات خاص، روزهای هفته، روزهای خاص در ماه، روزهای خاص در سال همه گویای نوع نگرش اسلام به مقوله زمان است.
تجربه نشان میدهد هنگامی که دو روز تعطیل است، به طور طبیعی روز دوم به عنوان روز اصلی تعطیل قلمداد میشود. چه اینکه امروزه در تهران روزهای پنجشنبه تعطیل است و مردم از آن بهعنوان روز کارهای عقبمانده استفاده میکنند و جمعه را تعطیل بهمعنای استراحت و تفریح به شمار میآورند. چهره عمومی شهر نیز جمعه را به عنوان روز تعطیل نشان میدهد.
تحولات فرهنگی هیچگاه یکشبه رخ نمیدهد. ذهنیت اجتماعی آرامآرام شکل میگیرد. به امروز که ذهنیت عمومی جمعه را روز تعطیل میداند نگاه نکنید. تعطیلی شنبه بهمرور زمان و طی یک دهه آینده موجب خواهد شد ذهنیت اجتماعی جمعه را از مدار و محور بودن تعطیلات خارج کند و جمعه نقشی را در زندگی بیابد که امروز پنجشنبه بهعنوان روز نیمهکاری و کمکار هفته انجام میدهد.
جایگاه جمعه در فرهنگ اسلامی، اما جایگاه خطیری است. در اسلام جمعه محور بخشی از اعمال عبادی فردی و اجتماعی، رسیدگیهای فردی و دینی به شمار آمدهاست. از صبح جمعه که با دعای ندبه و انتظار ظهور آغاز میشود تا ظهر جمعه که محل اجتماع مسلمین در نماز جمعه است. تا دهها آداب فردی که برای جمعه تصویر شدهاست.
جمعه روز خاص و نماد اسلام است و به نوعی از شعائر اسلامی شناخته میشود. در برابر شنبه که نماد یهود است و یکشنبه که نماد مسیحیت است. ما نسبت به بعد نمادین روزها غفلت داریم.
بعد نمادین دین یکی از عناصر هویتسازی دینی است. عنصر هویتساز مرز شما با غیر شما و دیگری شما را تعیین میکند، اما غفلت از آن موجب درهم آمیختگی فرهنگی، هویتزدایی و عدم تشخص آن جامعه میگردد. ظاهر استدلال برای تعطیلی شنبهها خیلی روشن و در نگاه ابتدایی مقبول است. باید برای تجارت خارجی خود را با ایامی که جهان در حال کار است، هماهنگ باشیم، اما نکته این است که مسئله را نباید سطحی دید.
مسئله فقط تعطیلی یک روز نیست، مسئله تغییر نظم اجتماعی است. نظم اجتماعی باید بر اساس یک منطق روشن تنظیم شود. تعطیلی شنبهها یعنی محوریت نظم اجتماعی بر اساس منطق اقتصادی، اما تعطیلی جنبه تنظیم نظم اجتماعی براساس منطق فرهنگی است. اسلام برای حیات انسانی ارزش ویژه بر مدار حیات طیبه قائل است و نظم اجتماعی را نیز براین مدار سامان میدهد. (این بخش نیازمند توضیح و تبیین فنی و براساس روح شریعت است.)
در نامه اخیر اتاق بازرگانی ایران خطاب به مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تعطیلی شنبهها این است:
«اثربخشی اقدامات دولت برای افزایش ارتباط با سایر کشورهای بلوک شرق و غرب و توسعه روابط تجاری و اقتصادی، در گرو پذیرش هر چه بیشتر استانداردهای اقتصاد جهانی است.»
این استدلال که باید خودمان را با نظم جهانی در حوزه اقتصاد تطبیق دهیم، آشناست. سالها قبل طیفی سخن از جامعه جهانی میزدند، اما این جهان، جهانی است که امریکا و غرب محور آن هستند. حرکت بهسمت استانداردهای مثلاً جهانی یعنی پذیرش گامبهگام نظم غربی در حالیکه امروز دنیا در حوزههای مختلف از جمله اقتصاد در حال عبور از نظم فعلی و تک قطبی است.
تشکیل پیمانهای مالی و اقتصادی بزرگ، چون پیمان شانگهای و بریکس، پیمانهای مالی دو یا چندجانبه و دلارزدایی همه بهمعنای عبور از نظم موجود است. در چنین دوران عبور از نظم امریکایی سوق دادن کشور به سمت آن نوعی ارتجاع تمدنی است.
تأکید میکنم مسائل کلان را نباید اتمیک و نقطهای دید، تعطیلی شنبهها را باید در یک اتمسفر کلان فرهنگی، اجتماعی، ملی و بینالمللی تحلیل کرد. پیامدها، روندها، آسیبها و دیگر جوانب باید در این بستر تحلیل و بررسی شود. پس مسئله تنها تعطیلی یک روز نیست، مسئله تحول در رویکرد کلان جامعه، وجهه اجتماعی، پیام پنهان این تصمیم به ناخودآگاه جامعه است.