Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری افغانستان یکشنبه طی فرمانی اعضای شورای عالی مصالحه ملی به ریاست عبدالله عبدالله را تعیین کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا از روزنامه هشت صبح، غنی طی فرمانی اعلام کرد: با توجه به ارزش‌های والای دولت جمهوری اسلامی افغانستان و با هدف اجماع ملی برای صلح سراسری و ایجاد شورای عالی مصالحه ملی را که فهرست اعضای کمیته‌های آن ضمیمه این فرمان است به ریاست عبدالله عبدالله تعیین می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس فهرستی که ارگ ریاست جمهوری افغانستان منتشر کرده است، ۴۶ نفر به عنوان اعضای شورای عالی مصالحه ملی و شورای عالی دولت تعیین شده‌اند. 

حامد کرزی، عبدالرب رسول سیاف، گلبدین حکمتیار، محمدکریم خلیلی، محمد محقق، مارشال عبدالرشید دوستم، محمدیونس قانونی، صلاح‌الدین ربانی، اسماعیل خان، عطامحمدنور، حامد گیلانی، ذبیح‌الله مجددی، منصور نادری، عنایت‌الله شهرانی، انجینیر محمدخان، رییس شورای علما، اسماعیل غضنفر، صادق مدبر، خدایداد صالح، صفیه صدیقی، ماری اکرمی، نجیبه ایوبی، ضیاگل رضایی، عالیه یلماز، زرقا یفتلی، فریده مومند و نسرین اوریاخیل به عنوان عضو شورا انتخاب شده‌اند. 

شورای عالی مصالحه ملی به ریاست عبدالله عبدالله هفت معاون دارد. معاونان این شورا شامل عنایت‌الله فرهمند، اسدالله سعادتی، سلام رحیمی، زهره مطهری، عطاالرحمان سلیم، دین محمد و محمداکرم خپلواک است. 

محمدمعصوم استانکزی و نورالحق علومی عضوهای هیأت رهبری شورای عالی مصالحه ملی هستند. 

بر این اساس، شورای عالی مصالحه ملی مسئولیت دارد در مدت یک هفته فهرست مجمع عمومی این شورا را با حضور علمای دین، اعضای شورای ملی، اعضای شورای ولایتی، بخش خصوصی، اعضای لویه‌جرگه مشورتی صلح، نمایندگان شورای عالی صلح پیشین، شخصیت‌های مطرح سیاسی و ملی و نماینده‌گان رسانه‌ها، تنظیم و نهایی کند. 

شورای عالی مصالحه ملی افغانستان تصمیم گیرنده نهایی درباره امضای توافق صلح با گروه طالبان خواهد بود. بر اساس توافقی که آمریکا چند ماه پیش با طالبان امضاء کرد دولت افغانستان با این گروه برای دستیابی به صلح مذاکره خواهد کرد.

شورای عالی مصالحه ملی افغانستان قرار است نه تنها تصمیم‌گیرنده نهایی درباره توافق با طالبان باشد بلکه موضوعاتی را که هیات مذاکره کننده با این گروه مطرح خواهند کرد نیز تعیین کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اعضای شورای افغانستان دین زهره عبدالله عبدالله شورای عالی مصالحه ملی اعضای شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

 نخستین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد