Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:18:15 GMT

آیین سوگواری شام غریبان در گلستان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۳۲۶۳

آیین سوگواری شام غریبان در گلستان برگزار شد

اماکن مذهبی گلستان مانند تکایا، مساجد و بقاع متبرک امامزادگان در شامگاه حزن و ماتم عاشورا و به اسارت رفتن آل الله مملو از محبان سیدالشهداء بود و ارادتمندان امام حسین (ع) با حضوری پرشکوه و گسترده ، عزای سالار شهیدان کربلا را اقامه کردند.

مردم گلستان در محوطه بیرونی اماکن مذهبی دسته عزا تشکیل داده و پس از غروب آفتاب به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند تا شام غریبان صحرای کربلا را یادآوری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارادتمندان خاندان نبوت ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با سینه زنی، پخش نذورات، روشن کردن شمع و آیین سنتی خیمه سوزان در شام غریبان شهادت حضرت اباعبدالله حسین علیه‌السلام بسوگ نشستند.

امام حسین (ع) سومین پیشوای شیعیان در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمد و در دهم ماه محرم سال ۶۱ هجری قمری در کربلا به شهادت رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز یکشنبه گفت: تاکنون ۳۷۳ هزار و ۵۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۰۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۴۶۲ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماه محرم گلستان پروندهٔ خبری کرونا و آیین های محرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماه محرم گلستان ویروس کرونا ماه محرم گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی مهاجر عصر روز شنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری مرحله دوم انتخابات در روز ۲۱ اردیبهشت خبر داد و اظهار کرد: در ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان با حضور و مشارکت بسیار خوب مردم برگزار شد که در این دوره از انتخابات حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ ناظر بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند، افزود: این دوره از انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس در ۲۳۰ شعبه برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: نامزدهای حوزه انتخابیه گنبدکاووس از بامداد پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تبلیغات خود را به صورت رسمی آغاز خواهند کرد که این تبلیغات تا ۸ صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 6090408

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور