Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@23:24:36 GMT

لیون، قهرمان لیگ قهرمانان اروپای زنان

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۳۵۲۲

لیون، قهرمان لیگ قهرمانان اروپای زنان

پرافتخارترین تیم حاضر در لیگ قهرمانان اروپای زنان توانست هفتمین جام قهرمانی خود را امشب با پیروزی مقابل ولفسبورگ به دست آورد.

به گزارش "ورزش سه" امشب در ورزشگاه آنوئتا اسپانیا محل دیدارهای خانگی تیم رئال سوسیداد، فینال لیگ قهرمانان اروپای زنان میان دو تیم لیون و ولفسبورگ برگزار شد؛ لیونی‌ها که پرافتخارترین تیم این تورنمنت هستند و توانسته بودند تا پیش از این مسابقه، 6 بار جام قهرمانی را به خانه ببرند، در تاریخ سه بار در مرحله فینال مقابل ولفسبورگ قرار گرفته بودند دو پیروزی سهم این تیم فرانسوی و یک پیروزی سهم آلمانی‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در نیمه نخست لیونی‌ها موفق شدند گام بلندی برای رسیدن به هفتمین قهرمانی بردارند و با پیروزی دو گله به رختکن روند؛ با شروع نیمه دوم خیلی زود ولفسبورگ به گل اول خود رسید اما در ادامه بازی و در واپسین دقایق لیون گل سوم را هم وارد دروازه این رقیب آلمانی کرد تا برای هفتمین بار جشن قهرمانی خود را به پا کند و رکورد ویژه خود را دست نیافتنی کند.

 

جالب آن‌که این پنجمین قهرمانی متوالی لیون بود که امشب با برتری مقابل ولفسبورگ به دست آمد؛ لیونی‌ها تاکنون 9 بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده‌اند که 7 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی نصیب آن‌ها شده است. سوی مقابل هم ولفسبورگ امشب به سومین نایب قهرمانی خود رسید و آن‌ها دو بار در فینال توانسته‌اند جشن پیروزی و قهرمانی را به پا کنند.

 

نکته جالب این‌که سارا دورسن خواجه مدافع تیم ملی آلمان و باشگاه ولفسبورگ آلمان که پدری ایرانی دارد در دیدار امشب برای تیمش به میدان رفت؛ وی که 28 سال سن دارد از سال 2018 در باشگاه ولفسبورگ بازی می‌کند و دو فصل است که هم بوندسلیگای زنان و هم جام حذفی آلمان را برده است اما امشب در رسیدن به جام قهرمانی لیگ قهرمان اروپا در کنار سبزپوشان آلمانی ناکام بود.

فوتبال بانوان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فوتبال بانوان لیگ قهرمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود بایرلورکوزن به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 1-1 مقابل منچستریونایتد (2002/5/1) / فیلم

سال 2002 در چنین روزی و در چارچوب دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2001/02،‌ دو تیم بایرلورکوزن و منچستریونایتد در ورزشگاه بای آرنا به مصاف هم رفتند. در حالی که بازی رفت دو تیم در منچستر با نتیجه 2-2 خاتمه یافته بود، در این بازی شاگردان سر الکس فرگوسن ابتدا از میزبان آلمانی پیش افتادند اما الیور نویل با به ثمر رساندن گلی دیدنی نتیجه بازی را به تساوی کشاند تا در پایان مسابقه تیم آلمانی با توجه به گل زده بیشتر در خانه حریف، به فینال گلاسکو صعود کند.

دانلود (41.9MB)

دیگر خبرها

  • صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 1-1 مقابل بارسلونا (2002/5/1) / فیلم
  • صعود بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا با برتری 3-0 مقابل بارسلونا در نیوکمپ (2013/5/1) / فیلم
  • جدال شهرداری گرگان با الریاضی لبنان برای قهرمانی
  • صعود بایرلورکوزن به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 1-1 مقابل منچستریونایتد (2002/5/1) / فیلم
  • زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد
  • امشب ساعت ۲۲:۳۰؛ سلاطین کامبک در دومین جدال نیمه نهایی
  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی 3-2 مقابل لیورپول (30 آوریل، 2008) / فیلم
  • مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال
  • صنعت مس کرمان، قهرمان لیگ هندبال شد
  • مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال شد