Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@20:47:02 GMT

پوتین و لوکاشنکو در مسکو با هم دیدار می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۳۶۳۰

پوتین و لوکاشنکو در مسکو با هم دیدار می‌کنند

به گزارش افکارنیوز،

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد روسای جمهور روسیه و بلاروس برای دیدار با هم در هفته‌های آتی در مسکو موافقت کردند.

اخبار بین الملل- دیمیتری پسکوف در جمع خبرنگاران با تائید این خبر اعلام کرد هنوز تاریخ دقیقی برای این دیدار تعیین نشده است.

سخنگوی کرملین افزود دو طرف بر تعهد خود برای تقویت هر چه بیشتر روابط و همکاری‌های دو جانبه در تمامی زمینه‌ها و نیز تقویت اتحاد میان روسیه و بلاروس تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه در حالی منتشر شد که روسای جمهور روسیه و بلاروس طی تماسی تلفنی به بحث و رایزنی در خصوص آخرین تحولات بلاروس و دیگر موضوعات مشترک پرداختند.

ولادیمیر پوتین اخیرا در مصاحبه با کانال تلویزیونی «روسیا ۱» ضمن انتقاد از معترضان در بلاروس گفت مشروعیت انتخاباتی که نهم اوت در این کشور برگزار شد را به رسمیت می‌شناسد.

پوتین گفت طبق درخواست الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در صورت نیاز، ذخیره‌ای از افسران اجرای قانون را برای کمک به بلاروس تشکیل خواهد داد.

او تأکید کرد که در صورت استفاده نیرو‌های افراطی در بلاروس از شرایط موجود برای دامن زدن به ناآرامی‌ها و بی نظمی‌ها، این آخرین چاره خواهد بود.

به دنبال انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، اعتراضات گسترده مخالفان در سراسر این کشور به راه افتاد. در حالی که مقامات انتخابات اعلام کردند الکساندر لوکاشنکو با ۸۰ درصد آرا در این انتخابات به پیروزی رسیده است معترضان معتقدند که تقلب در این انتخابات صورت گرفته و رقیب اصلی لوکاشنکو یعنی «سوتلانا تیخانوفسکایا» پیروز این انتخابات است. معترضان همچنین نیرو‌های امنیتی بلاروس را به اعمال خشونت بیش از حد در مقابله با این اعتراضات متهم می‌کنند. کشور‌های غربی از جمله آمریکا، اتحادیه اروپا و چند کشور دیگر انتخابات بلاروس را به رسمیت نشناخته‌اند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کرملین ولادیمیر پوتین بلاروس روسیه کرملین مسکو ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۳۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی دال بر مداخله دولت یا ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در مرگ آلکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون این کشور یافت نکرده‌اند.

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، سازمان اطلاعات مرکزی (سی‌آی‌ای)، دفتر مدیریت اطلاعات ملی و همچنین معاونت اطلاعاتی وزارت خارجه آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که پوتین «به احتمال زیاد دستور قتل ناوالنی را صادر نکرده است.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: نظر آمریکا دراین‌باره به برخی نهادهای اطلاعاتی اروپایی منتقل شده است.

پوتین اندکی پس از مرگ ناوالنی در زندان گفت که غربی‌ها به او پیشنهاد داده بودند تا چند نفر از زندانیان روس محسوب در زندان‌های غرب را با ناوالنی معاوضه کند. به گفته رییس جمهور روسیه، او بدون شنیدن کامل صحبت‌های طرف مذاکره‌کننده، با این پیشنهاد موافقت و تاکید کرده که تنها شرط این معاوضه این است که ناوالنی هرگز به روسیه برنگردد.

معاونت ندامتگاه ناحیه یامالو-نِنتس زیر نظر سازمان زندان‌های فدرال روسیه ۱۶ فوریه اعلام کرد که ناوالنی در این زندان مرده است. براساس اعلام مقامات، او پس از پیاده‌روی روزانه دچار ضعف شد و غش کرد و به‌رغم تلاش کادر پزشکی و بیش از ۳۰ دقیقه عملیات احیا، چهره مشهور اپوزیسیون روسیه، جان خود را از دست داد.

کد خبر 6089813

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است