Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه نهم شهریور ماه در تل آویو با «جرد کوشنر» دستیار ارشد دونالد ترانمپ و «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به گفت وگو نشست و سپس در کنفرانس خبری مشترک حاضر شد.

به نوشته اسکای نیوز، نتانیاهو به خبرنگاران گفت که دوشنبه دهم شهریور ماه اولین پرواز تجاری از اسرائیل به امارات به همراه یک هیأت بلندپایه انجام خواهد گرفت و در آینده باید شاهد تبادلات تجاری و گردشگری گسترده با امارات باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت که امارات تحریم کالاهای اسرائیلی را لغو کرد و این باعث می‌شود تا باب تبادلات تجاری و فرهنگی و سرمایه‌گذاری‌ها باز شود و به قول نتانیاهو نتایج «رویایی» در بر داشته باشد.

او همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی گفت‌وگوهای مخفی با دیگر کشورهای عربی نیز برای عادی‌سازی روابط انجام داده است.

نتانیاهو طرح ترامپ در خصوص فلسطین را اولین گام برای برقراری «صلح» (سازش) در منطقه دانست و گفت: «صلح با امارات گام مهمی برای آماده سازی توافقنامه‌های دو جانبه با دیگر کشورهای منطقه است.»

او گفت که دیگر فلسطین تأثیری بر ممانعت کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل ندارد و در این باره گفت: باید تا ابد منتظر فلسطینی ها می‌ماندیم اما دو چیز این را تغییر داد: طرح ترامپ و تمایل کشورهای عرب که با حمایت تمام عیار آمریکا میسر شد تا بدون وتوی فلسطینی‌ها صلح با این کشورها برقرار شود.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنان خود همچون دفعات گذشته، جمهوری اسلامی ایران را به ساخت بمب اتمی متهم کرد و گفت که از تلاش‌های آمریکا برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی ایران حمایت می‌کند.

در ادامه «جرد کوشنر» دستیار ارشد ترامپ سازش میان امارات و رژیم اسرائیل را یک «موفقیت تاریخی» توصیف کرد و مدعی شد این توافق روند امور در منطقه را تغییر خواهد داد.

وی سپس تأکید کرد که برای سازش میان دیگر کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی نیز تلاش خواهد کرد و در ادامه ادعا کرد:  آینده روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی هیچ زمانی به این روشنی نبوده است.»

جرد کوشنر افزود: «رئیس‌جمهور سناریوی خاورمیانه جدید را نوشته است. این طرح زمانی که به عربستان سعودی و سپس به اسرائیل و ایتالیا رفت آغاز شد.»

او همچنین گفت که فردا یک هواپیمای شرکت EL AL از تل آویو به ابوظبی پرواز می‌کند و توافق دو طرف توانست امارات، اسرائیل و آمریکا را در جهت همکاری‌های امنیتی برای مقابله با تهدیدات مشترک کنار یکدیگر جمع کند.

در ادامه «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز سخن گفت و ادعا کرد که توافق سازش میان امارات و اسرائیل یک گام تاریخی بود.

او همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی با توقف الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری موافقت کرده است.

اوبرایان افزود: «معتقدیم که کشورهای دیگر در منطقه نیز توافقات صلح با اسرائیل امضاء می‌کنند.»

او امنیت رژیم صهیونیستی را برای کاخ سفید دارای «بالاترین اولویت» دانست و گفت که این اولویت در سیاست خارجی دولت ترامپ در غرب آسیا کاملا لحاظ شده است.

دولت امارات و رژیم اشغالگر قدس در تاریخ ۱۳ آگوست در بیانیه مشترک از سازش دو جانبه و عادی‌سازی روابط خبر دادند.

کد خبر 544827 برچسب‌ها آمریکا - دونالد ترامپ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی کشورهای عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۳۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی درجریان دیدار با وزیر امورخارجه امارات در ابوظبی آخرین تحولات منطقه به‌ویژه بحران وخیم انسانی در نوار غزه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات امروز (پنجشنبه) در ابوظبی با یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات، وزیر خارجه امارات درجریان این دیدار بر اهمیت ایجاد یک چشم‌انداز سیاسی جدی برای انجام مذاکرات با هدف برقراری صلح فراگیر براساس راهکار تشکیل دو دولتی که در تقویت ثبات و برقراری امنیت دائمی در منطقه و نیز پایان یافتن اقدامات خشونت‌بار روزافزون سهم به‌سزایی دارد، تاکید کرد.

عبدالله بن زاید آل نهیان طی این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت همکاری و تلاش در راستای حصول آتش‌بس و ممانعت از توسعه درگیری‌ها در منطقه، خاطرنشان کرد اولویت خاتمه بخشیدن به تنش و خشونت، حفاظت از جان غیرنظامیان و نیز تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه ازطریق گذرگاه‌های امن و بدون مانع به‌طور روزافزون و مداوم است.

در همین رابطه، دفتر یائیر لاپید نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که لاپید طی «یک سفر دیپلماتیک» به ابوظبی با وزیر خارجه امارات دیدار کرد. دو طرف درجریان این دیدار درخصوص تلاش‌های فعلی جهت دستیابی به توافق برای آزادی اسرا و این موضوع که غزه در مرحله پساجنگ چگونه خواهد بود، رایزنی کردند.

لاپید طی این دیدار ضمن تاکید بر لزوم نیاز فوری برای آزادی اسرا، خطاب به وزیر خارجه امارات گفت: «هر کشوری در منطقه می‌تواند بر این توافق تأثیر بگذارد.»

پیشتر سخنگوی رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که لاپید روز چهارشنبه در یک «سفر کوتاه سیاسی» به ابوظبی پایتخت امارات خواهد رفت.

وی جزئیات بیشتری در مورد اهداف این سفر و دستور کار و دیدارهایش اعلام نکرد.

لاپید در سال ۲۰۲۱ در یک سفر رسمی به عنوان اولین وزیر اسرائیلی به امارات رفت و سفارت این رژیم در ابوظبی و کنسولگری‌اش در دبی را افتتاح کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • لاپید به امارات می‌رود
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی