Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-08@22:48:59 GMT

فروش گوشی های چینی آلوده به بدافزار در آفریقا

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۴۱۵۰

به گزارش جام جم انلاین به نقل از دیجیاتو ،شرکتی به نام Upstream که در زمینه مبارزه با تقلب فعالیت دارد کد مخرب مربوط به این بدافزار را روی ۵۳ هزار گوشی برند Tecno که در اتیوپی، کامرون، مصر، غنا و آفریقای جنوبی فروخته شده اند، کشف کرده است.

کمپانی تولید کننده Tenssion در مصاحبه با نشریه های خبری گفته است که این بدافزار در زنجیره تامین و بدون اطلاع آن روی گوشی ها نصب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جفری کلیوز رئیس پلتفرم Secure-D در شرکت Upstream پیرامون این خبر گفت:

این حقیقت که بدافزار مذکور از قبل روی گوشی هایی نصب شده که عموما توسط خانواده های کم درآمد خریداری می شوند همه چیز را در مورد این صنعت به شما می گوید.

گوشی Tecno

بدافزار مورد نظر که Triada نام داد، کدهای مخربی به نام xHelper را روی گوشی های اندرویدی نصب می کند. این کدها در ادامه سرویس های اشتراکی را پیدا می کنند و درخواست های جعلی از جانب کاربر برای ثبت نام در آنها ارسال می کنند و تمام این فرایندها در خفا و بدون اطلاع کاربر انجام می گیرد.

در صورتی که درخواست ثبت نام با موفقیت روبرو شود، اعتبار از پیش پرداخت شده کاربر را مصرف می کند. Upstream در گزارش خود به کشف «فعالیت مشکوک» روی بیش از ۲۰۰ هزار گوشی Tecno پی برده است.

براساس اعلام شرکت تحقیقاتی IDC، هلدینگ Transsion یکی از تولیدکنندگان مطرح موبایل در چین است و در آفریقا بیشترین مقدار فروش را دارد. Tecno Mobile در پاسخ به این خبر بیانیه ای صادر کرده و گفته این یک مساله امنیتی قدیمی است، رفع شده و پچ مربوط به آن در ماه مارس ۲۰۱۸ منتشر شده است. اما اگر کاربری با این بدافزار روبرو شده باید آپدیت OTA را روی گوشی خود نصب کند یا برای دریافت کمک با واحد خدمات پس از فروش این شرکت تماس حاصل نماید.

در ادامه بیانیه Tecno می خوانیم:

هر نرم افزاری که روی گوشی های تولیدی ما نصب می شوند تست های امنیتی سفت و سختی را پشت سر می گذارند.

در ابتدای امسال شرکت امنیتی Malwarebytes نسبت به نصب اپ های مشابه روی گوشی های تولیدی یک شرکت چینی دیگر هشدار داد. این گوشی ها نیز عمدتا توسط خانواده های کم درآمد در آمریکا خریداری می شدند.

در سال ۲۰۱۶ نیز محققی به نام رایان جانسون دریافت که بیش از ۷۰۰ میلیون گوشی اندرویدی با بدافزار از پیش نصب شده روی آنها وارد بازار می شوند.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: امنیت کلاهبرداری آفریقا بدافزار روی گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوستالژی نوکیا تکرار می‌شود!

ایتنا - نوکیا، شرکت فنلاندی چندملیتی ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حال آماده شدن برای عرضه نسخه مدرن تلفن همراه معروف خود Nokia 3210 است که قدمت آن به سال ۱۹۹۹ بازمی‌گردد.
کانال خبری BFM فرانسه روز دوشنبه گزارش داد که این اطلاعات از طریق توییتی توسط این شرکت در سایت شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) در اواسط ماه مارس فاش شد، جایی که نوکیا اعلام کرد «بازگشت یک نماد در ماه می» با یک دستگاه زرد تار.

این کانال اضافه کرد که گوشی هوشمند زرد رنگ مرموز مجهز به حسگر تصویر منحصربه‌فرد در پشت خود، می‌تواند گوشی نوکیا ۳۲۱۰ باشد که این یکی از نسخه‌های آن بود.

گوشی نوکیا ۳۲۱۰ یکی از مدل‌های پیشرو در اوایل دهه ۲۰۰۰ بود که بیش از ۱۶۰ میلیون دستگاه فروخت.

موفقیت آن به ویژه به دلیل وجود بازی Snake و امکان شخصی‌سازی کاور یا حتی آهنگ زنگ آن بود.

قابل ذکر است که گوشی نوکیا ۳۲۱۰ در ۱۸ مارس ۱۹۹۹ یعنی ۲۵ سال قبل از ظهور سایت شبکه اجتماعی X عرضه شد. در ماه می امسال، نوکیا ۱۵۹ سالگی خود را جشن می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • اتوبوس چینی جوابگوی شرایط اقلیمی تهران خواهد بود؟!
  • افزایش فروش آیفون در چین
  • تخفیف‌های آیفون در چین کارساز شد
  • افزایش انتشار کربن، همچنان نگرانی زیست‌محیطی اصلی جهان
  • افزایش انتشار کربن، همچنان یک نگرانی مهم زیست‌محیطی
  • واردات اتوبوس‌های برقی هم مافیایی شد؟ / شهرداری تهران؛ متهم ردیف اول!
  • آیا ریست فکتوری برای «تمیز کردن» گوشی قبل از فروش کافی است؟
  • نوستالژی نوکیا تکرار می‌شود!
  • آیفون ۱۵پرومکس، پرفروش‌ترین گوشی جهان شد
  • ابهام در مورد شرکت چینی تامین کننده VAR/ تخصص در بیلیارد و تنیس!