Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه از کربلای حسینی تا کربلای خمینی معروف به «خیمه‌گاه» با به تصویر کشیدن صحنه های روز عاشورا و ظلم و ستمی که به اهل بیت(ع) روا شده است برای چهاردهمین سال متوالی در نایین برپا شد.

«حسین داوودی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در نایین گفت: چهاردهمین نمایشگاه «از کربلای حسینی تا کربلای خمینی» با هدف بهتر شناساندن واقعه عاشورا به عموم مردم برپا شده است و مدت 13 سال است که در محله‌های مختلفی از شهرستان نائین برپا می شود و اولین بار در روستای مزرعه امام با دعوت از هیئت چهارده معصوم انارک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 



مسئول نمایشگاه «از کربلای حسینی تا کربلای خمینی» نایین با اشاره به عنوان نمایشگاه افزود: این نمایشگاه بازگو کننده چند زمان تاریخی است، ابتدا خیمه ها که نشان دهنده ورود امام حسین(ع) به صحرای کربلا است و سپس میدان رزم شهدا و محل شهادت یاران آن حضرت است. قسمت‌های دیگر نمایشگاه از قبیل کف العباس و نهر علقمه و ماکت نمادین سقای کربلا حاکی از شرمندگی سردار لشکر اباعبدالله الحسین است که تا آخرین نفس برای رساندن آب به خیمه ها تلاش کرد و در نمایشگاه نشان داده می شود که آب شرمنده حضرت عباس(ع) است و مدام در دور مقبره پاک آن حضرت میچرخد.

 
مسئول هیأت جوانان ثارالله نایین خاطر نشان کرد: این نمایشگاه در زمینی به مساحت حدود ۸۰ هزار متر مربع به همت جوانان هیئت دایر شده و با حال و هوایی معنوی و غمناک به تصویر کشیده شد.



وی در مورد قسمتی از نمایشگاه با عنوان کربلای خمینی افزود: قسمت میانی نمایشگاه با ۸ ستون گرامیداشت ۸ سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس میباشد که با ماکت سازی شهیدان بی سر و شهدای میدان مین و شهیدان شیمیایی و شهدای گمنام حال و هوای کربلای خمینی را زنده نگه داشته تا قدمی جهت بازخوانی یاد و خاطره شهدا برداشته باشیم.



گفتنی است این نمایشگاه از (5 شهریور تا 20شهریور) در محل پلیس راه قدیم نایین برپا است.
 

پایان پیام/557

منبع: شبستان

کلیدواژه: نایین نهضت عاشورا عاشورا نمایشگاه کربلای حسینی تا کربلای خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۴۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ابراهیمی ظهر شنبه در همایش جهش تولید در دیمزارها گرامیداشت روز جهانی گندم و نان روستای امام‌قیس بروجن، اظهار کرد: در طرح ملی جهش تولید در اراضی دیمزار، سال گذشته ۳۰ هزار هکتار از اراضی در این استان تحت پوشش قرار گرفت.

وی افزود: پشتیبانی طرح جهش تولید در دیمزارها، برعهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری بود که شامل جذب پشتیبان، در اختیار قرار دادن ادوات کشاورزی، پرداخت جهت خرید ادوات و… هستند.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جمع اعتبارات پشتیبانی این ستاد از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۲، یک صد میلیارد ریال بود.

ابراهیمی عنوان کرد: اراضی تحت پوشش در سال ۱۴۰۳ به ۶۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرد و جمع ریالی مجموعه پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری که شامل تسهیلات، حضور کارشناسان در پهنه‌ها و خدمات سامانه‌ای است، به ۲۱ میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر 6089906

دیگر خبرها

  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی برپا می‌شود
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در داخل و خارج کشور برپا می‌شود
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود.
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود